[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro
[Register] Register /
[Login] Login
Planta asta stagneaza.  XML
Forum Index » Plante de acvariu
Author Message
Val
Magister Ludi
[Avatar]

Joined: 13/11/2002 12:14:10
Messages: 1279
Location: Papenburg
IP:
Offline

Am si eu planta asta:

image

Nu avea eticheta pe ea la cumparare, asa ca am cautat si am presupus ca e "Alternanthera reineckii ''roseafolia'' ('Pink')"... de la Tropica citire.
Acum nu mai presupun nimic. Decat cel mult ca e de plastic. O am de vreo luna si nu da nici un semn ca ar fi vie. Cum am luat-o, asa a ramas.
E asta? E alta? Si oricum ... de ce nu merge?
Tre' sa mentionez ca celelalte plante merg foarte bine. De exemplu, cea mai pretentioasa din cate am, Alternanthera lilacina, din 3 fire anemice, acum mi-a invadat centrul acvariului, asa cum se poate vedea:

image

Apare si planta cu problema in poza asta. E in stanga langa scalar. Poate se vede mai bine...
Ce se intampla?

Conditii:
-bazin: 144l brut. 110l net
-substrat: pietris
-iluminare: tuburi fluorescente. (1xTLD830 18W, 1xTLD965 18W, 1xAquarelle 18W, 1Aqua-Glo 15W)Total 69W, 9-10 ore pe zi.
-filtrare: Aquael Fan3
-incalzire: 150W termostat.
-Plante: Lymnophilla, Cryptocorine, Alternanthera, Echinodorus, Bacopa, Anubia
-Fertilizanti: CO2 (drojdie), Sera Florena si Sera Florenette alternativ o data pe saptamana
-Pesti: 15 neoni, 2 betta, 1 Kuhli, 2 scalari
-Schimburi de apa: la 5 zile, max. o saptamana cate 25-30%.

Multumesc.
Val.
Porcu
Faraonu'
[Avatar]

Joined: 01/03/2002 09:35:00
Messages: 11163
Location: Egiptu' Antic
IP:
Offline

Val wrote:Apare si planta cu problema in poza asta. E in stanga langa scalar. Poate se vede mai bine...
Din poza a doua pare a fi Ludwigia glandulosa, da' nu-s foarte sigur ca nu se vede bine (tot dintr-o poza am confundat Eusteralis stellata cu Rotala walichii ).
Daca am identificat-o corect si e Ludwigia glandulosa, mi-a dat si mie bataie de cap. Am senzatia ca are nevoie de un substrat fertil. Cel putin, la mine n-a vrut sa miste nimic pina n-am pus-o intr-un pahar cu turba Potgrond. Degeaba i-am dat PlantaMin, HP sau pastile Sera Florenette.

Stagnarea ei ar mai putea fi explicata si printr-un fenomen putin discutat pe forum: alelopatia. In lupta surda pentru suprematie, plantele se inhiba unele pe altele. Elimina in apa diversi inhibitori pentru alte specii. Unele specii reactioneaza brusc la acesti inhibitori, altele mai putin.
Nu degeaba acvariile cistigatoare de concursuri contin putine specii de plante. Chiar daca plantele nu se bat ca cichlidaele, se caftesc in felul lor.
Daca la pesti tendinta (pe forum) e de a nu face acvarii-ghiveci, la plante mai avem de studiat problema.

Tot din motivu' asta schimburile dese de apa fac "minuni". Si cei care folosim picatura belim ochii :o uluiti la schimbarea de "comportament" a plantelor. A se vedea acvariu' lu' Hans - schimba apa nu la picatura, are ditamai jetu' acolo !

Poze: smilie ... Poze cu plante
hans
Senior member
[Avatar]

Joined: 09/10/2002 16:30:47
Messages: 612
Location: BUCURESTI
IP:
Offline

MARELE ALB wrote:Daca am identificat-o corect si e Ludwigia glandulosa, mi-a dat si mie bataie de cap. Am senzatia ca are nevoie de un substrat fertil. Cel putin, la mine n-a vrut sa miste nimic pina n-am pus-o intr-un pahar cu turba Potgrond. Degeaba i-am dat PlantaMin, HP sau pastile Sera Florenette.

[...]

Sa stii ca mie nu mi-a facut probleme nici o plantutza. Si doar nu prea m-am jucat cu ghivece. Doar schimb de apa la "picatura" cam 100 l/24 ore, flornetteA, CO2, lumina ( ~80W/l).

Apropos de alelopatia, ar fii frumos sa dezvolti subiectul...chiar daca la mine nu se poate observa, tot ramane de interes.
Claudiu
Junior member

Joined: 06/01/2004 11:53:57
Messages: 36
Location: Iasi
IP:
Offline

Sa nu fie
Alternanthera sessilis .
Seamana cu una pe care o am si eu si care imi stagneaza cam de multisor ...Am sa incerc sa o scot putin din apa , sa vad ce se intimpla
O zi buna !
[Email] [Yahoo!]
Val
Magister Ludi
[Avatar]

Joined: 13/11/2002 12:14:10
Messages: 1279
Location: Papenburg
IP:
Offline

MARELE ALB wrote:Stagnarea ei ar mai putea fi explicata si printr-un fenomen putin discutat pe forum: alelopatia

MARELE ALB wrote:Din poza a doua pare a fi Ludwigia glandulosa, da' nu-s foarte sigur ca nu se vede bine

Despre alelopatie stiam. Am "prins" subiectu' inca de pe vechiul forum. Dar stii cum e romanu' ... m-am gandit "nu mi s-o intampla tocmai mie"

Acum ca imi zisesi numele am cautat si eu pe net. Am gasit si alte poze cu ea. Asta e. Clar... Si uite ca nu sunt singuru' fraier...:

"Cc: KB_Koh at ccm_ipn.intel.com
Mailer: Elm [revision: 70.85]

> From: KB Koh
> Subject: Ludwigia Grandulosa
>
> I recently discovered that my single Alternanthera was actually
> a Ludwigia Grandulosa, according to Dennerle's book."

Uite ce zice si alt maniac...:

"This is a very beautiful plant, I had it in my 100 liter community tank with no CO2 and no gravel additives, just water fertilization. I believe it grew well this way because it has roots that grow out of the stem. It grows runners, mine had about one a week. Also, this plant is very hardy, I got rid of it in a spring in my back yard about a year ago. It made it through the drought and the snow. So now it's back in my tank. "

Nu pot sa cred... :-)

Multumesc tuturor. Mai astept. O indop cu Florenette pana nu mai e loc de pietris langa ea si tre sa faca vreo miscare... :-)

Val.
Val
Magister Ludi
[Avatar]

Joined: 13/11/2002 12:14:10
Messages: 1279
Location: Papenburg
IP:
Offline

Claudiu wrote:Sa nu fie
Alternanthera sessilis .
Seamana cu una pe care o am si eu si care imi stagneaza cam de multisor

Ma, de ce bagati amaratu' in ceatza, ma...? :-)
Nu prea cred. M-am uitat si dupa aia. In pozele de pe net se vede clar pigmentu ala al alternatherelor. Si in unele poze are chiar si frunze verzui... de la lumina insuficienta cica. Asta a mea e aproape visinie. Mata. Nici vorba de verde. Nici macar la frunzele cele mai de jos.

Da' fiindca tot veni vorba, mai am o misterioasa in bazin. Tot cam mofturoasa, dar macar a pornit. Si pare ok. Dar tot nu stiu cum o cheama.

image

Mmm? Aveti vreo idee?

Multumesc.
Val.
Porcu
Faraonu'
[Avatar]

Joined: 01/03/2002 09:35:00
Messages: 11163
Location: Egiptu' Antic
IP:
Offline

Val wrote:de ce bagati amaratu' in ceatza, ma...? :-)
Esti singuru' care poate stabili corect ce planta e pentru ca ....... o ai in fata ochilor. Incearca o poza mai reusita.

Val wrote:Da' fiindca tot veni vorba, mai am o misterioasa in bazin. Tot cam mofturoasa, dar macar a pornit. Si pare ok. Dar tot nu stiu cum o cheama.

image

Mmm? Aveti vreo idee?
Pare sa fie ceva Amania (Ammania) ....... ca tot a aparut pe la noi. Am gasit-o si eu de curind intr-un petshop (daca e aceeasi).

Poze: smilie ... Poze cu plante
hans
Senior member
[Avatar]

Joined: 09/10/2002 16:30:47
Messages: 612
Location: BUCURESTI
IP:
Offline

Val wrote:
Mmm? Aveti vreo idee?

Multumesc.
Val.

Pare a fii ammania gracilis...da vorba porcului....ie greu sa-ti dai seama dupa o poza amarata
Val
Magister Ludi
[Avatar]

Joined: 13/11/2002 12:14:10
Messages: 1279
Location: Papenburg
IP:
Offline

hans wrote:....ie greu sa-ti dai seama dupa o poza amarata

Da. Poza e de fapt un crop dintr-un ansamblu. Hai ca o fac vedeta in seara asta si mai incerc maine un post. Nu de alta, dar Ammaniile pe care le-am mai vazut erau frumusele, asta e ciufulita rau. Si frunzele noi care ii cresc parca tot cumva ciufulite ies.....
De fapt o sa le fac amandoura niste prim-plan-uri.

Pana atunci, va multumesc tuturor.

Val.
johnny6600
Senior member
[Avatar]

Joined: 16/01/2005 03:20:40
Messages: 914
Location: Bucuresti - Berceni
IP:
Offline

Am aceeasi planta luata din Obor de vreo 2 luni si in tot acest timp nu a facut decat cateva radacini in rest nu a miscat.Am mutat-o si in alt acvariu unde am 1W/litru si CO2 si tot nimic , ma gandesc sa incerc si eu cu turba numai ca nu prea stiu de unde sa cumpar.

Pentru ca n-am stiut ce sa aleg intre mecanic,tamplar,geamgiu,electronist,chimist,fizician,biolog sau veterinar le-am ales pe toate asa ca m-am facut acvarist
Porcu
Faraonu'
[Avatar]

Joined: 01/03/2002 09:35:00
Messages: 11163
Location: Egiptu' Antic
IP:
Offline

Val wrote:asta e ciufulita rau. Si frunzele noi care ii cresc parca tot cumva ciufulite ies.....

johnny6600 wrote:Am aceeasi planta luata din Obor de vreo 2 luni si in tot acest timp nu a facut decat cateva radacini in rest nu a miscat.Am mutat-o si in alt acvariu unde am 1W/litru si CO2 si tot nimic
E clar, e Ammania ....... comportament tipic smilie ....... am pus si eu mina in decembrie 2003 pe citeva fire (mosu si hans sigur o stiu - aia care se umplea de muguri inainte de a crapa ) si nici azi n-am reusit s-o fac sa miste. Ajunsesem sa-i rup o frunza sa ma conving ca nu-i din plastic . Acuma mai am un ciot de care trag cu dintii si ghiarele. Nu-mi dau seama daca e chiar planta din topicu' asta, da' daca e aceeasi , e bubonica rau situatia.

Poze: smilie ... Poze cu plante
Val
Magister Ludi
[Avatar]

Joined: 13/11/2002 12:14:10
Messages: 1279
Location: Papenburg
IP:
Offline

Nu ma oameni... Aia care ati zis voi ca e Ammania misca ceva, ceva. I-au dat frunzulite noi... pare ok, pentru o planta noua.
Aia "de plastic" e aia de culoare visiniu inchis care eu credeam ca e Alternanthera si m-au lamurit colegii de suferinta ca e o Ludwigia.
Hai ca vin si pozele in cateva minute. Numa sa nu imi dea iar quota pente nas...

@Admini - Hai maaaa... doar 4 mega??? :-(( Pls, pls, pls... macar 10, acolo... :-)

@Porcu - " Thu May 26, 2005 5:28 am " - Mamaaaa, da' la cat te trezesti omule daca la 5 jumate ai deja calculatoru pornit, logat si degetele deja in butoane??? Scuze de off-topic, dar CHIAR nu m-am putut abtine.
Porcu
Faraonu'
[Avatar]

Joined: 01/03/2002 09:35:00
Messages: 11163
Location: Egiptu' Antic
IP:
Offline

Val wrote:@Porcu - " Thu May 26, 2005 5:28 am " - Mamaaaa, da' la cat te trezesti omule daca la 5 jumate ai deja calculatoru pornit, logat si degetele deja in butoane??? Scuze de off-topic, dar CHIAR nu m-am putut abtine.
Muncesc de la ora 6:00. Ma trezesc la 4:47 ....... cel putin atunci suna alarma telefonului ....... azi dimineata a fost mai greu dupa finala de azinoapte .

Baga poze .

Poze: smilie ... Poze cu plante
Val
Magister Ludi
[Avatar]

Joined: 13/11/2002 12:14:10
Messages: 1279
Location: Papenburg
IP:
Offline

Mi le scaleaza softu asta, vreau nu vreau, asa ca orice as face tot 300/400 ajung. In plus, evident ca incercand sa bag background-ul in bokeh cu o focala mai mare m-am descurcat sa si misc un pic... cu tot trepiedu' meu. Deh... varsta.
Asadar:
Locu' 1: Alternanthera sau Ludwigia. Nu misca deloc. In afara de radacinutele alea ca niste firisoare n-a facut nimic de o luna cel putin.... arata asa:
image

Un binemeritat...
...Loc 2: Presupusa Ammania. A stat si ea ce a stat ca si vecina ei, in cele din urma cand i-am bagat o floreneta exact pe gat s-a hotarat sa faca vreo 4-5 frunzulite noi... mai mult asa in scarba si din obligatie... arata asa:

image

Si poate imi zice si mie cineva cum modific titlul thread-ului ca intre timp mi-a soptit mie suav o pasarica... 'Ba boule! stacna e du "g"!!!' :-)

Multumesc.
Val.
Porcu
Faraonu'
[Avatar]

Joined: 01/03/2002 09:35:00
Messages: 11163
Location: Egiptu' Antic
IP:
Offline

Val wrote:Locu' 1: Alternanthera sau Ludwigia.
Ludwigia glandulosa. Aproape sigur.
Val wrote:Loc 2: Presupusa Ammania.
Cred ca e Ammania. De care, sfintu' duh stie.

Poze: smilie ... Poze cu plante
Val
Magister Ludi
[Avatar]