[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Humbert
Forum Index » Profile for Humbert » Messages posted by Humbert
Message
mellbo wrote:Recomand inca o data in paralel cu bornele un circuit din 2 piese Un capacitor si un rezistor salveaza.



:-)))
Eu zic ca e mai simplu sa nu scoatem din priza decat cand e absout necesar, but that's just me. Pentru unii e mai simplu sa puna in paralele acest circuit. Si la filtru, si la pompele de valuri samd :-))
Denitrificarea e un fel de fata morgana a acvaristicii :-))
La un acvariu mic ca al tau cea mai buna denitrificare e schimbul de apa.
in mod normal aerarea mai puternica scoate CO2-ul din apa, nu il baga, pentru ca in apa acvariului de obicei este mai mult CO2 decat in atmosfera (pentru ca respira animale in ea).
acest lucru duce la cresterea ph-ului apei, ceea ce nu e grozav pt plante, ca majoritatea prefera un ph usor negativ.

deci in mod normal daca te intereseaza CO2 pt plante, regula este ca trebuie sa aerezi cat de putin este necesar ca sa nu se sufoce pestii.

dar daca la tine plantele merg mai bine cu aerare mai puternica, tine-o tot asa.

pestii intotdeauna vor aprecia o apa bine oxigenata, deci pt ei este bine.
Buna, topicul are 12 ani. :-)

Mi s-a intamplat de suficiente ori ca dupa ce opresc un filtru sau alta pompa din asta pt acvaristica sa nu mai porneasca. Inclusiv la filtrele jbl am patit asta.

Presupun ca e din cauza ca nu-s chiar cele mai calitative motoare.
pai solutia este HomeAssistant, tocmai pentru ca cele mai multe lucruri functioneaza local.

referitor la faptul ca pica cloudul, nu e o problema asa mare, pot numara pe degetele de la o mana de cate nu mi-au mers huburile din acest motiv in ultimii 5 ani.

o problema este faptul ca ai cumparat un device si peste nu stiu cat timp producatorul se hotaraste ca vrea bani pentru aceeasi functionalitate sau da faliment.

dar come on, nu e ca si cum dam mii de euro pe prostioarele astea ca sa zicem ca e o tragedie - e mai mult enervant.

problema cu adevarat serioasa este ca exista o tendinta generalizata a producatorilor sa ne faca captivi si dupa aia sa ne ceara bani ca sa aprindem lumina.

de aia e bine sa folosim home assistant, daca avem timpul si inclinatia.

dar cel mai simplu e cu hub-ul Aeotec (fost smartthings). Si apoi poti sa treci la HA, in timp si in paralel. Mai este un avantaj, anume ca daca pui doar HA, nu poti folosi comanda vocala decat daca platesti (65 eur pe an). Insa daca ai Aeotec, nu mai ai aceasta problema, pt ca Aeotec permite comanda vocala si il poti folosi ca sa comanzi mai departe HA, la pretul de 100 eur, deci 1 an si ceva de abonament la HA.



Tellur cred ca merge prin integrarea Tuya.
Xiaomi ce e pe wifi teoretic nu se poate, practic se poate dar e f complicat si nu merita. Insa senzorii Xiaomi si Aqara care sunt pe zigbee merg pe ST, am eu vreo 10.

Yeelight, Sonoff merg cu ST.

Ikea iarasi merge cu ST si pe iluminare preturile sunt imbatabile.

HomeAssistant merge cu tot, dar este o curba de invatare acolo.
@Dan
HomeAssistant, desigur.
Dar sa stii ca problema cu delay-ul nu este de la cloud, este de la cloud-ul lui Tellur :-)

Eu am si Smartthings care in mare parte functioneaza tot prin cloud si nu sunt delays.

Deci, o varianta mai simpla ar fi ST. Care ac nu mai face huburi, dar au vandut catre Aeotec. Deci iti trebuie un hub Aeotec, care e identic cu un hub ST foar ca are alta eticheta.
foarte frumos dar daca nu explici si de ce e nevoie de toate sigurantele astea eu, care se pare ca ma pricep mai putin decat voi la electrica, o sa zic ca e un mare overkill.
eu am avut un 6040 si un 6045 (total 9000 l) la un bazin de 250 litri brut PLUS debitul de la pompa de retur si era la limita, chiar insuficient daca pompele nu erau curatate frecvent.

acum sigur ca depinde de multi factori, de exemplu
- ce corali vrei sa tii
- cat de lung este acvariul
- cum este hardscape-ul, ca de multe ori hardscape-ul blocheaza curentii de apa
- cat de curate sunt pompele
etc

dar pentru LPS de exemplul minimum este 20X, ideal spre 40X iar pentru SPS minimum este 40X, merge si pana la 100X

o sa vezi ca o pompa 6040 practic nu mai misca apa la peste 80-100 cm distanta, e ca si cum nu ar fi, coralii mei din capatul acvariului nu se miscau

deci la 400 litri e prea putin dupa parerea mea cu 2 tunze 6040, iti trebuie minim dublu de flow pentru un reef mixt

edit: vad ca eu zic cam la fel cu aurecj
merci de link.
gasisem ceva similar pe afara dar cred ca o sa-l iau pe asta.
problema este ca s-ar putea sa fie nevoie sa umblu si in centrala si fiind chirie, trebuie sa ma mai gandesc :-)
adiio wrote:Asa ca am citit un pic cum functioneaza termostatul si am aflat ca defapt el nu face altceva decat sa inchida si sa deschida un contact in centrala in functie de temperatura ambientala.
Fiind un contact chior, mi s-a aprins beculetul si am banuit ca nu se intampla nimic daca imi leg propriul termostat in paralel cu cel al centralei. Am vorbit cu nenea ingineru care mi-a dat facut punerea in functiune, mi-a confirmat, deci... liber la mesterit.


eu am chestia asta de vreo 1.5 ani, dar folosing un Sonoff SV, ca nu aveam nevoie de esp

pentru cine vrea sa isi faca, luati-va Sonoff SV, e un contact smart uscat, perfect pentru a fi folosit in locul termostatului sau, de ce nu, in paralel cu termostatul, pentru ca in caz ca nu stiati, puteti pune mai multe termostate in paralel la centrala, de ex ai unul pe fir si mai pui unul RF, apoi te muti cu unitatea mobila unde vrei tu

eu mi-am facut asa termostate virtuale pt fiecare camera, folosing senzorii de temp din fiecare camera
bineinteles am si cap termostat la radiatoare, ca sa nu creasca temperatura in celelalte camere care poate nu au nevoie de caldura in plus


acum m-am mutat in alta parte unde este o centrala mai noua care are opentherm si deci termostatul nu mai este doar un contact chior, adica nu se intampla nimic daca scurtcircuitezi firele, asa ca acum caut solutii ca sa hackuiesc si asta
ce se intelege prin "clor clasic"? adica hipoclorit de sodiu 5%?
daca da, ce marca ai folosit?
eu nu stiu decat de ACE.
Domestos e bun?
au mai ramas acvariile!
hai baieti, le dau ieftin, 1500 de lei!
Eu de asta ti-am zis sa iei coolere de PC, dar ce-i drept nu am fost explicit.

Pe viitor ia din astea de mai jos, sunt cele mai ieftine care sunt dead silent.

https://www.emag.ro/ventilator-silentium-pc-zephyr-80-v2-pl-641995-spc014/pd/D6CFHMBBM/
mie imi vine greu sa cred ca chiller-ul e necesar.

ai un acvariu mic, cu o baterie de coolere e greu de crezut ca nu poti rezolva aceasta problema, pe care eu de ex am rezolvat-o la un acvariu de 300 de litri

deschide in primul rand capacul (dar nu 2-3 milimetri -Jesus! - deschide si tu de 2 degete acolo), pune 1-2 coolere de PC de 15 lei si eu nu cred ca nu se va rezolva aceasta problema.
ideea nu e sa racesti apa cu cooler-ele, ci sa indepartezi de la suprafata apei aerul saturat de vapori, ceea ce va debloca evaporarea, ceea ce va raci acvariul!
iar pentru asta nu ai nevoie de cooler-e puternice, doar de coolere care sa duca aerul de acolo - pot sa bage sau sa scoata aer din capac, nu conteaza decat sa miste aerul de la suprafata apei

in felul asta scapi si de condesul pe care il ai probabil in capac

pentru vara, nu e mai simplu sa folosesti aerul conditionat?
sau daca nu ai, eu mai degraba as pune un aer conditionat in loc sa iau chiller, din mai multe motive:
- o sa fie probabil mai ieftin decat chiller-ul si va ajuta si pe voi, oamenii
- chiller-ul raceste apa, dar incalzeste aerul din jurul lui, care ajunge sa incalzeasca apa - de aceea, pentru a fi eficient si a nu arunca bani pe geam, chiller-ul se tine in alta parte decat acvariul - cel mai bine e sa il tii afara
- chiller-ul face zgomot

eu am acvariu marin de 300 de litri la care nu te joci cu cresterea temperaturii peste 27 de grade, ca mor orataniile imediat, si m-am descurcat vara cu coolere + aer conditionat

mi se pare overkill sa cumperi chiller pt un acvariu de 180 de apa dulce, pentru care 29 de grade nici macar nu sunt o problema

dar na, fiecare stie cel mai bine cu banii lui, faci cum crezi
hailea sunt ok, de altfel nici nu sunt multe optiuni
o alta optiune este teco, teoretic firma cu staif dar practic sunt convins ca nu merita banii in plus peste hailea

si in mod normal racitorul, ca si orice alt echipament pt acvariu, e bine sa fie un pic supradimensionat
greu de crezut ca poate creste temperatura cu 4 grade peste ce e in casa doar de la capac/ lumini/ filtru.

dar ok, ai dat o solutie: sa ridice putin capacul, cat sa iasa un pic caldura de acolo.
1-2 coolere de asemenea ajuta, nu trebuie putere mare, doar cat sa impinga aerul saturat de vapori de la suprafata apei
cel mai probabil fie nu e bun termometrul, fie nu e bun / nu e calibrat termostatul de la incalzitor

altfel nu ai cum sa ai 29 de grade in acvariu in luna noiembrie, ca presupun ca nu ai 29 de grade in casa, corect?

sunt ok acele beok-uri, le-am testat anul trecut
cam complicat de setat initial, dar dupa aia au mers brici

vezi ca cel pe care l-ai dat tu este cu fir si se monteaza in doza; se poate folosi si fara sa fie pus in doza, evident, dar arata mai uratel
si are nevoie de alimentare 220V

despre tellur nu stiu nimic, dar probabil e ok, aceleasi chinezarii, arata mai bine si probabil e mai simplu de setat initial.... desi vad ca unele reviews zic ca se blocheaza....
pe de alta parte tellur e wireless, ceea ce e un avantaj

are si Beok un termostat wireless, dar costa 500+ lei

solutia diy pe care o am eu acasa este un releu uscat sonoff SV integrat in ST si HA + senzori de temperatura si am termostate virtuale pt fiecare camera

deci daca doar vrei sa pornesti/ opresti centrala remote, poti folosi acel sonoff, costa 5 eur

dar probabil nu te ajuta, ca ai nevoie de termostat
cristi_pl wrote:O noua zi, o noua problema.
...
Ce optiuni am, in afara de a schimba parchetul?



sa pui ceva dur gen o moneda sub picioarele care stau in aer?

iti mai zic ceva: rareori planeitatea sau lipsa de planeitate a acvariului gol este identica cu cea a acvariului plin.

deci te sfatuiesc sa umpli acvariul cu apa, de proba, ca sa vezi cum stai de fapt cu planeitatea, s-ar putea sa ai surprize si sa nu fie plan in alta parte decat cand e gol.
asta pt ca atat parchetul, dar si standul in sine, se mai comprima.

eu am avut acelasi efect si la stand metalic, nu imi venea sa cred - era perfect plan gol dar neplan atunci cand era plin.
dar sigur, nu e bine sa fie picioare in aer, ca se poate misca - tre sa fie toate picioarele in contact cu podeaua

oricum planeitatea suportului nu este absolut necesara, atat timp cat intre acvariu si suport ai un material mai putin dur gen polistiren extrudat - acvariul se aseaza el singur
Greseala
 
Forum Index » Profile for Humbert » Messages posted by Humbert
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com