[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: bobesku
Forum Index » Profile for bobesku » Messages posted by bobesku
Message
Eu as pastra toti demasonii, caeruleusii si iodotropheus unde as suplimenta cu cateva exemplare eventual si aulonocarele.

Ca si mancare, am cascat ochii la cele spuse de Calin si de cand ii hranesc cu NLS (cred ca de 2 luni) este mult mai bine. Am comandat de pe ebay si va zic, cand deschid cutia de la miros mai ca-mi vine si mie sa mananc, imi curg balele (LE Poate in subconstient de unde stiu si cati bani am dat pe ele si ca sunt de top )
Si la fel, abia astept sa fac trecerea de la fulgii de spirulina JBl (mai am cateva saptamani) la granulele tropical de siprulina. Confirm ca acesti fulgi au prostul obicei sa faca biofilm.
Andrei32 wrote:Iuli nu e neaparat sa fie scump. Cum sa fie acvariu de 54 250 de lei? sau de 100 cat ai zis u? Costuri : Cel mai ieftin acvariu(nu bol) e cel putin 300-400 de lei,... ...


Daca te duci la Hornbach iti iei cu aproximativ 250 RON acvariu de 54 litri Eheim lipit profesional cu silicon negru in fabrica!!! cu filtru intern Eheim, incalzitor Jagger, capac, termometru, plasa de prins pestii si 2 substante pe care nu le recomand.
Ce vroiam sa spun este ca nu e frumos sa contrazici un om, daca nu esti sigur de ceea ce spui.
Ca un acvariu facut ca lumea la comanda face 300-400 de RON asta e altceva, dar si eu mi-am luat anul trecut tot cu 250 RON acest acvariu, asa ca te rog mult nu induce lumea in eroare.

Ceva foarte important. Nu il luati pe asta!!! Luati-va unul mai mare, diferenta poate fi de 1-2 milioane dar merita pe termen lung.
Buna, imi pare rau ca nu am detalii mai clare legate de unui astfel de sistem. Este posibil sa existe dar nu am gasit nimic concret.

Cu riscul de a ma repeta, din cate am vazut poti sa reduci la doar 2 astfel de echipamente ca sa faci o treaba buna si sa fie cost-effective. Filtru cu incalzitor si chiller. Sau filtru si chiller cu incalzitor.
Si exact ce spunea colegul mai sus, daca se intampla sa se defecteze sau scade performanta, nu dezechilibrezi chiar toti parametrii acvariului.

Cel mai bine te duci la un magazin de profil de top. Eu zic ca o sa-l gasesti pe forum aici
Mancarea ca mancarea... Dar daca nu pui pietre serios o sa fie tare nefericiti pestii aia.
Tie iti place cum arata acvariul tau acum? Daca ai sta intr-o camera goala cum te-ai simti?

Deja din poza observ ca cel din dreapta, mascul dominant in devenire a luat stapanire pe toata zona aia, si piatra aia mica... Da, piatra aia! .... Este a lui.
Si o sa-i rupa in bataie pe fricosii aia din stanga daca misca.

Acum, serios, e posibil sa fie un dram de adevar in cele spuse de mine mai sus. Ai grija. Umple acvariul cu pietre, o sa ai parte de un decor si pestii o sa se comporte mai natural. Daca e rost de cafteala au un refugiu. Mai ales ca demasonii sunt vestiti pentru ferocitatea de care dau dovada intraspecie. Adica se omoara pana ramane doar unul.
Cred ca sunt descendetii lui Duncan MacCloud - nemuritorul! "There can be only one"

Pestii astia sapa mult, dar daca piatra sta deja pe o baza solida e ok. Nu ai treaba. Nu or sa cada. Le misti puternic pana simti ca se aseaza si asta e. Ai grija sa nu fie puse pe nisip, ci direct pe fundul acvariului, sau pui polistiren subtire, pietrele si nisipul dupa.

Simplu, estetic si functional! Bafta! Uimeste-ne cu un hardscape demn de pestii astia, africani!

@djphazer: Problema asta este clasica. Nu poti avea transfer de caldura daca nu iei dintr-o parte si dai intr-alta. Asa functioneaza freonul.

@tyna: Ar fi varianta ieftina: filtru de care vrei, incalzitor de care vrei si coolere de PC montate pe un incarcator vechi de telefon.

Sau scumpa: filtru canistra cu heater inclus si chiller (eventual montat in alta camera, pe balcon, in curte - daca este mica incaperea acvariului).

Sau exorbitanta: un sistem care le include pe toate si care poate duce la o suma de 5 cifre in RON sau EUR.

Mai bine treci pe la un magazin de specialitate, cu renume si vezi ce optiuni ai. Sau cauta pe net pe afara si iti dai comanda. Numai tu stii ce buget poti sa aloci.
Desi, daca te deranjeaza 400 RON factura de curent, ceva imi spune ca nu ai da acea suma de 5 cifre pe un sistem, nu?
Fundul dublu pe care l-ai ales are prima parte, cea care atinge masa mai mare si pe ea stau peretii laterali si foaia din interior - dublajul fundului.
Ai fost sfatuit sa iei in considerare faptul ca siliconul cu care lipesti geamurile laterale va creste suprafata totala si daca nu maresti foaia cea mai de dedesubt o sa ai surpriza sa-ti stea peretii laterali un pic in afara.
OK, am scobit ceva intrucat nu mai sunt familiar cu chimia.

Deci, nitritul se leaga de hemoglobina si o impiedica sa mai transporte oxigen. Ionul de clorura din sare previne si chiar impiedica, prin reactie inversa, legatura hemoglobinei cu NO2.
Ca sa fie eficient este nevoie de Cl- (ion de clorura) cam de 30 de ori mai mare decat cel al nitritilor masurati. Acest nivel este chiar si asa foarte mic, comparand tratamentele primitive, ca sa le zic asa, cu sare in cazul unor boli cum ar fi grisul. Deci, la modul general o concentratie de 0.06% sare in apa acvariului ar fi suficienta pentru majoritatea cazurilor de crestere brusca (spike) a nitritilor, cu o valoare maxima in jur de 2ppm (0.002, care inmultit cu 30 = 0.06, concentratia sarii in apa).

PS Deci daca se urmareste doar un tratament preventiv in cazul cresterii nitritilor, se poate adauga sare in concentratia de 0.05% care ar trebui sa nu strice balansul in acvariu. Eu personal prefer sa previn si nu prea m-as grabi sa pun sare, dar vad ca in cazul asta are sucess si sunt multi pe afara care sustin ideea.
Eu chiar am un acvariu de 54L. Am pus la el anul trecut in iulie un Hydor Prime 10. Este perfect pentru un acvariu asa mic. Este solid si nu are plastic cu aspect ieftin sau care sa se rupa.
Am resetat acvariul in octombrie, schimbat inclusiv pietrisul cu Manado si nu s-a deciclat pentru ca are o capacitate foarte mare comparabila cu necesitatile acvariului.
Am pus in el in urmatoarea ordine de jos in sus: un burete de-al lui, inele ceramice JBL Sintomec si sus un strat de vata de perlon. Odata la pe luna schimbi perlonul, eventual si mai rar dar daca observi ca scade debitul foarte mult poti schimba si mai repede. SI la 3-4 luni scoti in apa acvariului clatesti inelele ceramice si buretele de jos.
Il recomand. Silentios, facut cu simt de raspundere si cu un debit mic exact pentru un astfel de acvariu.
Afirmatia de mai sus e cat de cat corecta INSA este o confuzie grava la mijloc Este vorba de NO2 adica nitriti in nici un caz de NO3. Parerea mea

Ideea din spate este ca sarea ajuta prin influentarea presiunii osmotice a pestelui in cazul in care este afectat de nitriti. Si asta in cazul pesilor de apa dulce!
Nitritii au prostul obicei sa declanseze afectiunea "brown-blood" care semnifica inabilitatea pestelui de a mai transporta optim oxigenul in organism, transport realizat de catre sangele sau.
O alta utilizare recomandata (sau nu) a sarii ar fi grabirea secretiei pestelui la nivelul pielii, acel mucus specific. Lucrul asta poate ajuta in cazul parazitilor, care se vor atasa mai greu de gazda (pestele), sau in cazul grabirii vindecarii dermei.

Eu personal nu as folosi sare decat in cazul intoxicarii cu NO2, dar as avea grija sa previn din start. In restul cazurilor as merge pe tratamente dedicate pestilor care cred ca sunt mai eficiente.

Dan, eu cred ca mai devreme sau mai tarziu va trebui sa upgradezi filtrarea, eventual sa-ti faci acele filtre interne sa aiba o capacitate foarte mare de depozitare a unui material filtrant de calitate.

Ca tot veni vorba despre schimbat la picatura. Ma intreb oare daca se schimba suficient de multa apa zilnic/saptamanal nu se poate evita orice acumulare de toxine?
Adica tot aud ca se schimba 20-40-50% din apa saptamanal. Dar daca ar fi sa schimbam sa zicem 80-90% saptamanal cum ar fi? Desigur, apa de la retea sa fie trecuta printr-o baterie de filtre mecanice + carbon.
SI eu doresc f mult sa-mi fac un monstrulet si avand baia imediat langa camera unde o sa stea acvariul, incerc sa strang date.

Pomi vad ca si-a spus parerea cum ca nu este necesar schimbul la picatura intrucat oricum trebuie aspirat si facut curatenie. Niciodata nu a fost intentia mea sa fac bazinul "sa merga singur", dar ma gandesc ca ar fi foarte comod sa scoti 4-5 galeti cu mizeria pestilor si apoi sa-ti vezi de treaba stiind ca bazinul se umple singurel


Mancarea asta e fantastica. Cand spunea Calin ca e grozava mancarea si chiar si americanii pe siturile lor, credeam dar nu constientizam.
Desi nu am avut episoade grave sau Malawi bloat, Doamne fereste, cand le dadeam JBL combinat cu Sera lucruile mergeau ok, insa daca le bagam si ceva congelat de la Ocean Nutrition aveam 1-2 pesti cu excremente ciudate.

Ce pot sa spun, este ca de cand ii hranesc cu asa ceva am constatat urmatoarele: excrementele pestilor sunt cat se poate de sanatoase, au energie mai mare, cei mici au decolat in crestere si ei si pur si simplu toti pestii se dezvolta mult mai bine decat cu hrana anterioara: JBL, Sera, Ocean Nutrition etc. Este super. SI inca ceva, cantitatea de hrana pe care le-o dau a scazut cantitativ, intrucat sunt mult mai concentrate.
Cam la o luna de cand am inceput sa le dau haleala asta m-am trezit si cu femele gusate. Este pur si simplu o reteta castigatoare. Folosesc NLS Cichlid Formula si NLS Thera+ A.
Deci nu le dau decat astea doua si fulgi cu spirulina de la JBL - Novo Malawi. Urmeaza sa fac o incercare si cu Tropical Spirulina cand termin batchul asta.

Sa ne auzim cu bine
Super! Multam de raspunsuri, deci in cazul meu nu are sens... Spun asta pt ca pestii au intre 5 si 8cm si e posibil ca nu toate femelele (daca mai am) sa-si fi atins "climax-ul" ca sa zic asa

Si io care intr-un access de harnicie planuiam cu sadism (un sadism bland) sa ii convoc pe toti la un super clean in care sa scot pietrele sa aspir toate cele si sa-i pun masa ginecologului de serviciu, adica moi.

Multumesc de raspunsuri, o sa vad ce voi face. Momentan sunt mai calmi, cred ca bataliile de zilele trecute au legatura cu faptul ca am avut 4 femele gusate. Din pacate de la stres au ramas doar doua ingusate

Numai bine
Salut. Bine ai venit in purgatoriu! Raiul va fi cand o sa ai un acvariu mai mare. Dar nu te descuraja, se pare ca majoritatea incepem asa si desi chinuim pestii o leaca in final invatam "the hard way" ce si cum despre pestii astia minunati.

Daca nu ai inteles inca iti spun eu ca SIGUR o sa vrei pt ca o sa trebuiasca un acvariu mai mare, sau te vei lasa de acest sport.
Eu am inceput la fel ca tine, anul trecut in iulie. Actualmente am acelasi minunat acvariu de 180 de litri si am asa: 6 elongatus, 5 iodotropehus si 5 caeruleus.
Agresivitatea este medie DAR suficienta ca sa mai vad codite franjurate si boticuri albite. Probabil ca in primele 4-5 luni totul o sa fie okay, dupa ai sa vezi pe pielea ta.

Caeruleus si acei pare o combinatie f frumoasa. Mai propun si eu una: 2m + 8f de saulosi. Astfel ai avea o singura rasa cu dimorfism sexual, adica: masculii vor fi albastii si femelele galbene.

Eu deja am discutat primele detalii si ramane sa strang bani ca sa-mi fac un acvariu cat de cat decent - 500+ litri.

@Calin - Intrebare: Cand spui ca tineretul nu se diferentiaza sexual, asta include si venting-ul (procedura de aflare a sexului prin scoaterea pestelui si observarea cu atentie a burtii unde se afla anusul si orificiul/papila genitala)? Si daca da, de cand devine eficient venting-ul? Planuiesc sa o fac cat de curand ca sa-mi "reglez" efectivul". Multam.
Este musai sa-i faci intarituri. Straifuri pe lungime si pe latime. Ca sa fii sigur. Si fundul ar fi indicat sa fie bagat intre laturi pentru ca siliconul rezista mai mult la forte de impingere decat de forfecare (cum ar fi daca asezi pe fund laturile).
Date fiind aceste pareri, concluzionez ca ar fi tare indicat sa ti-l lipeasca cineva care chiar se pricepe la lipirea acvariilor si a mai facut asa ceva la viata sa.
Este foarte important, pentru ca intr-o clipa te poti trezi cu apa prin casa si nu o sa stii ce faci mai inta: salvezi pestii, prizele... covorul... intelegi ce vreau sa zic
Salut, o sa repet si eu ca poate nu ai citit inaltimea decide grosimea sticlei

Daca te joci cu acel calculator ai sa vezi si tu asta. Multa bafta!
Dragut, dar tot primul se apropie de biotop. Ultimul film nu este decat o masa mare de apa plina de pesti... De fapt si un francez spune cam acelasi lucru prin comentarii acolo.

Dar dragut de stiut ca sunt o gramada de "nebuni" care tin mici lacuri prin preajma.
Asta ma face sa ma simt mai relaxat si sa imi doresc un acvariu nu de 600 de litri ci unul de 1-2 tone, lejer
Este super! Nu pot sa nu te invidiez - in sensul bun, constructiv adica
Imi pare rau sa aud. in primul rand - CALM! Nu te stresa ca nu face bine la inima
Probabil ca va trebui sa faci schimburi de apa mai dese o perioada, apa la temperatura care trebuie cu sarea de rigoare etc.
Cat despre De-nitrate de la Seachem, citeam ceva interesant pe niste forumuri americane zilele astea. Se recomanda un flow lent, deci probabil ca ar fi mai bun de pus intr-un nitrate reductor (adica un device separat de filtru).

Uite ce zic baietii de la Seachem:

At high flow rates (greater than 100 US gallons per hour), it will function solely as an aerobic filter. At slow flow rates (less than 50 US gallons per hour), it will function as both an aerobic filter and an anaerobic denitrifying filter.


For best results, de*nitrate™ should be placed to assure the flow of water through it, such as in a canister filter, chemical filtration module, or box filter. Flow rate should not exceed 200 L (50 gallons*) per hour. If higher flow rates are unavoidable, use Matrix™ or Pond Matrix™. It is best to rinse off dust before use. Once de*nitrate™ has been in use for several days, nitrate concentrations should start to fall and level off gradually at a concentration of about 4–5 mg/L as nitrate. As long as nitrate concentrations remain under control, the product is not exhausted. Each 500 mL of de*nitrate™ treats about 100–200 L (25–50 gallons*), depending on initial nitrate concentration and the current biological load. Enough should be used to remove nitrate at a rate at least as fast as the rate of formation.
If very high nitrates are initially present, they should be brought down to less than 20 mg/L with water changes.


Sursa: http://www.seachem.com/Products/product_pages/denitrate.html

Deci schimburi de apa mai dese pana ce nitratii vor avea niste valori normale. Mult noroc!
Salutare, foarte frumos ti-a iesit. Referitor la nemultumirea ta... gusturile sunt unice pentru fiecare.
Parerea mea personala: arata foarte bine asa, este aerisit. cand se vor face mai mari pestanii se vor vedea super.
Ideea aia de o mica plaja in mijloc da foarte bine. Ce as face eu? As incerca sa pastrez acea plaja dar sa o mut mai la stanga sau mai la dreapta putin, sa nu fie pe mijloc.

Cateodata e bine sa te gandesti de 10 ori inainte de a face ceva. Am observat ca odata cu setarea unui nou acvariu apare tentatia de a mai face cate ceva la el mereu. Nu stiu daca e o idee buna bibileala asta, plus activitatea care nu te mai lasa sa te bucuri contempland ce ai realizat. E posibil sa nu fie si cazul tau. Eu unul am fost prins la inceputuri cu asta, si chiar si acum ma mananca in palma sa schimb ceva, dar ma abtin

Numai bine, mult noroc si sa te bucuri de ce ai realizat.
Si iata ca a sosit momentul sa am mai multe gusate. Au mai fost 2 incercari la elongatus dar cred ca nu au tinut mult. Am 3 femele de caeruleus si una de iodotropheus cu gusa.

Din pacate spatiul isi pune amprenta si am o intreaga specie, cea de elongatus care nu este prea fericita. Masculul dominant (seful acvariului) este un terorist. Si mai am 2 masculi maricei de iodotropheus care se bat destul de des, au boturile albe de la incaieraturi.
Am reusit cat de cat sa sexez grupurile si am asa: 2m+3f caeruleus, 5m+1f elongatus (nasol) si 3m+2f iodotropheus.
As vrea sa mai schimb din efectiv, in sensul ca o varianta buna mi se pare sa pastrez intact grupul de caeruleus, sa scot cei 2 masculi subdominanti de iodotropheus si la elongatus sa scot toti cei 4 masculi subdominanti si sa iau 3 femele.

Dar as fi deschis la sugestii. Am nevoie de inca 2-3 luni cel putin pana pot misca ceva in directia unui acvariu mare si nu as vrea sa pierd pestisorii, mai bine scad din efectiv, ajustez etc.

Daca aveti vreun sfat la schimbarea efectivului astept.

Iata mai jos un filmulet (este ziua de curatenie si de-aia apa este cu impuritati) Apa se mentine in parametrii normali, NO3 sta undeva la 15-20, restul e super, NH3 0, NO2 0, GH 13, KH 10, PH 8.

 
Forum Index » Profile for bobesku » Messages posted by bobesku
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com