Message |
|
Monstrul
si o blyxa asteptand sa plece
|
|
|
Nu, plantele se dezradacineaza si plutesc la suprafata apei. Radacinile nu sunt putrezite,sunt foarte mici(la unele plante as spune inexistente).
Adancimea minima a substratului este cam 4 cm.
Prafurile le dizolv in apa de osmoza si folosesc metoda EI(un fel de EI defapt, caci de la o vreme sunt destul de ocupat si schimb apa numai la 2 saptamani, se cam aduna nutrienti dar daca nu fac alge...).
Caracteristicle apei nu le-am dat din 2 motive:
-trebuia sa fac schimb de apa, dar fiind prins in valtoarea sarbatorilor nu am apucat s-o fac. Am un dezechilibru nitrat-fosfat dar nu vad ca asta sa fie cauza problemelor cu Blyxa
-al doilea motiv este putin cam egoist, n-as fi vrut sa influentez eventualele raspunsuri.
Deci:
-nitrati: 25ppm
-fosfati: 1ppm
-KH: 3
-GH;7
-ph:6.4
|
|
|
De la o vreme incoace covorul de Blyxa japonica a luat-o razna si a inceput sa urce la suprafata apei. Plantele care au ajuns la suprafata apei au radacini firave sau deloc. In acvariu(300l) sunt si doua tufe imense de Echinodorus-una amazonicus si una ozelot(la asta i-a mers f bine ieri i-am taiat vreo cinci pui), niste Echinodorus vesuvius, Anubias, Cryptocoryne wendtii. Ieri am scos din acvariu un monstru de vreo 1.4 m de "dwarf" lily(Nymphaea stellata cred).
Aveti vreo idee care sa fie cauza, vi s-a intamplat si voua asa ceva?
Sa fie vorba de o epuizare a substratului(o combinatie Fluorite si Eco-complete)sau pur si simplu radacinile monstrilor amintiti mai sus sa fi inhibat dezvoltarea radacinilor Blyxei? Am aditie de CO2, fertilizare cu prafuri(KNO3,KHPO4,K2SO4, CSM+B).
|
|
|
|
|
|
In general orice planta care are nevoie de lumina putina. Pe langa ce ti-a zis @alber as adauga Java Fern(normal, windelov sau narrow leal-preferata mea) orice moss, Bolbitis heudelotii. Acvariul este destul de mare ai putea sa incerci si ceva Echinodorusi. Eu unul as fi foarte atent la cata lumina si fertilizanti bag. CO2 este un factor limitativ nu m-as hazarda sa bag prea multi fertilizanti si sa am mai mult de .5W/l( eventual foloseste metoda EI daca nu ti-e greu sa schimbi atata apa saptamanal). Este foarte posibil sa ai probleme cu BBA. Eu as tine pesti care consuma cu placere algele, eventual creveti, neritine.
Daca acvariul n-ar fi fost atat de mare ai fi putut folosi Easycarbo sau Seachem Excel(la 240l te va costa ceva sa dozezi aceste substante).
Eu tin plantele astea intr-n acvariu de 40L, fara CO2 dar dozez Excel cam 3-4 ml/saptamana. Ca fauna acum am doar ceva CRS.
|
|
|
danc wrote:600-800 lei pentru un ph controller e putin ? nu chiar toti sunt snobi
Eu cred ca te-ai grabit cand ai citit ce s-a postat. Faela dorea ceva cu care sa masoare ph, nu sa-l controleze. La pretul unui tester electronic(sau monitor) s-a referit @ porcu
Si oricum pe ebay pretul controllerelor de pH(CO2) este mult mai mic.
http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=ph+controller&_sacat=0&_trksid=p3286.m270.l1311&_stpos=&_sop=15&gbr=1&_odkw=ph+tester&_osacat=0
Cat despre pretul unui tester portabil ce sa mai zic(daca cumperi mai multe o sa-ti reduci si costul ptr shipping). Si este mai precis, mai rapid si mai usor de folosit decat testerele clorate
http://shop.ebay.com/i.html?_trkparms=65%253A12%257C66%253A2%257C39%253A1%257C72%253A2608&_nkw=ph+monitor&_sticky=1&_trksid=p3286.c0.m14&_sop=15&_sc=1
Si ca fapt divers, controllerul meu Milwaukee SMS122 e facut in Romania.
|
|
|
Adule atata dedicatie ca la tine eu n-am mai vazut. Si eu am stat sa pescuiesc primele serii de pui, dar sa stai sa pescuiesti icrele si sa le separi de parinti...
Am crescut pui si separat si impreuna cu parintii. Parerea mea sincera este sa lasi natura sa-si urmeze cursul si sa lasi icrele si puii in acvariul cu parintii. Este foarte posibil ca adultii sa mai infulece niste pui mai slabi , dar asta se numeste selectie naturala. Daca sunt prinsi in jocurile sexuale, adultii nu sunt prea interesati de mancare. Daca conditiile din acvariul tau sunt favorabile vei avea destui pui. Cand puii vor devenii adulti, separa alte perechi intr-un alt acvariu. Ideal ar fi sa aduci specimene noi si sa-i combini cu ai tai pentru a evita interbreeding-ul. felicitari si mult succes in continuare.
|
|
|
adu wrote:pai cu 1,4 este, da la dracii astia trebuie timp de expunere nu gluma
Pai daca unui profesionist ii ies astfel de poze, cred ca nu merita sa-mi smulg parul si sa ma dau cu capul de pereti ca nu pot sa trag si eu niste poze cat de cat decente. Ce sa mai spun despre o poza de grup...
adu wrote:si din cand in cand iese si femela care e fugarita)
Degeaba e fugarita, ca inca nu e coapta(cand e apta de reproducere, deasupra orificiului anal va avea o pata neagra,iti da senzatia ca face kk)
|
|
|
Scuze ptr prescurtari, UGF inseamna Undergravel Filter. Este o placa de plastic cu niste crapaturi si niste tuburi. Peste placa se pune substratul. In tuburi se pune o piatra ptr aer sau in cazul nostru sorbul de la canistra. Dar cred ca cel mai simplu si mai edificator(in caz ca nu sti deja cum functioneaza) ar fi sa cauti pe google.
Din pacate ptr tine acvariul este setat deja si sa pui placa de la UGF este o bataie prea mare de cap. Dar daca vrei sa refaci candva setupul sau vrei sa faci alt acvariu merita incercata varianta asta.
Daca tuburile sunt mai inalte decat coloana de apa nu exista pericolul ca puii de creveti sau de pesti sa fie absorbiti de filtru. Va trebui sa fi atent ce granulatie are substratul pentru ca sa nu treaca prin crapaturile placii. Daca vrei sa ai plante cu radacini adanci tine UGF numai pe jumate de acvariu si in cealalta planteaza plantele. In schimb poti tine plante care se ataseaza pe lemn sau pietre(anubias, fern, moss).
|
|
|
adu wrote:Cred ca a murit si l-au mancat crevetii
Depinde de cati creveti ai(si cat de flamanzi is) si cat de mare era CPD este foarte posibil sa-l fi devorat(mie mi s-a intamplat). Dar macar scheletul trebuia sa-l vezi. Filtrul l-ai verificat? In treacat fie spus eu la creveti ti-as recomanda fie burete bolborisitor, fie canistra+UGF(merge brici la nano, mai ales daca o sa cresti plante la care nu trebuiesc ingropate radacinile) sau amandoua(daca ai acvarii mari).
Avand in vedere ca crevetii sunt sanatosi nu cred ca apa(calitatea ei) sa fie de vina. Cum ai facut adaptarea treptat nu cred ca un soc de pH sau termic sa fie cauza unui eventual deces.
Sunt si eu curios cat de mari sunt CPD si cum ai dedus ca ai 4 masculi si o femela(o poza ar fi edificatoare, stiu ca este greu-eu intai l-as boscorodi pe ala care mi-ar cere-o). CPD care mi-au murit mie au avut simptome de dropsy, nu cumva ca cel care este dat disparut sa fi fost mai umflat si din cauza asta ai spus ca este femela?
|
|
|
Felicitari @aquafm, ai descris foarte bine parametrii apei, modul de hranire, inmultire etc.
Eu as spune ca Microrasbora galaxy sau cu voia voastra Celestial Pearl Danio(CPD) este un peste pe care nu as ezita sa-l recomand incepatorilor. Este un peste mai mult decat atractiv si nepretentios la calitatea apei. Reproducerea este foarte simpla atata timp cat apa este putin alcalina(nu prea am avut succes la pH sub 7.2) si acvariul are moss din belsug. Cresterea puilor este simpla, nici macar nu e neaparat nevoie sa fie indepartati din acvariul parintilor. De real folos sunt plantele plutitoare sau moss sau riccia crescute plutitor. Puii stau in straturile superioare ale apei si acolo gasesc adapost si hrana din belsug.
|
|
|
Merci Rebella. Imi este greu sa inteleg aceasta lipsa de transparenta. Daca cumpar substrat Eco-complete sau Seachem Flourite nu este nici un secret sa stiu ce nutrienti contin. As fi vrut sa fac o comparatie intre ce se gaseste pe piata europeana si cea din State.
|
|
|
As avea si eu o intrebare, stie cineva ce contine JBL Florapol?
|
|
|
Asa nu se mai poate. Eu te reclam la politia animalelor ca ai fiert crevetica inainte de a-i face poze ca prea e ireal rosul ala. Si nu te-ai multumit sa postezi poza, a-i mai pus-o si la avatar.
Felicitari pentru acvariu si poze!
|
|
|
Nu ne-ai spus de ce vrei sa adaugi apa osmozata, este vorba de un parametru al apei pe care vrei sa-l reduci? Daca da eu la fiecare schimb de apa as adauga in apa de la robinet atata apa osmozata incat sa controlez parametrul/parametrii care te intereseaza.
Radu.U ti-a dat sugestii foarte utile ptr cresterea/scaderii KH si GH. Pentru cresterea GH eu folosesc un amestec de CaCl2(se dizolva mult mai bine decat CaCO3) si sare Epsom(MgSO4*7H2O). Ca un exemplu la schimbarea apei eu adaug cam 3g CaCl2 si 0.75g MgSO4*7H2O ptr a creste KH-ul a 85L de apa proaspeta de la 4 la 6. Si ca o sugestie: foloseste testere cand faci aceste ajustari ptr KH si GH cel putin pana iti faci o rutina.
Pentru alte microelemente eu folosesc Seachem Flourish Comprehensive Suplements sau mai nou o varianta dry mult mai ieftina(Plantex CSM+B). Din pacate nu stiu daca aceste produse sunt usor de procurat in Romania.
|
|
|
Cred ca nu sunt offtopic daca citez ce am scris domnului Ioan in acest PM
Ioan wrote:Metoda se foloseste acolo unde exista apa buna si ieftina. Nu se preteaza la cerintele cuIva care nu-i dispus sa schimbe apa la intervale mici de timp.
Aveti dreptate. Eu as zice ca asta face diferenta dintre acvaristica ca hobby si acvaristica ca profesie. Majoritatea hobbystilor suntem oameni care avem o alta profesie, familii, neveste ,copii etc. si nu putem dedica prea mult timp pestilor chiar daca am vrea. Si nu toti avem puterea financiara de a cumpara un Eheim 2211 pentru un acvariu de 10L, chiar daca stim ca asta-i o solutie mai buna in ceea ce priveste calitatea apei.
Eheim2211 vs. burete bolborositor in 10L este diferenta dintre profesie si hobby. Poti alege oricare dintre ele, depinde de care parte a barierei esti.
|
|
|
Mersi ReBella!
La sloganul asta imi era gandul:
"Atentie! Actori profesionisti! Nu incercati asta acasa!"
Sper sa se inteleaga mai bine ce am vrut sa spun.
|
|
|
hegedusalin wrote:Problema mea e ca sotia nu e de acord cu acvariul asta asa ca trebuie sa il tin asa pe "low buget".
Avand in vedere asta as merge pe solutia Rebellei. Eheim 2211 este un filtru excelent dar scump si cam supradimensionat pentu un acvariu de 20L. Daca te gandesti sa treci la un acvariu mai mare si daca ai resurse financiare mergi pe aceasta varianta.
Cat despre cei 65 de discusi in 10L o voi lua ca pe o reclama la Eheim 2211 si avand in vedere ca suntem la coltul incepatorului as adauga "Atentie profesionisti! Nu incercati asta acasa"!
|
|
|
Uitati cum vad eu lucrurile.
Regulatorul de presiune are strict rolul de a cobori presiunea buteliei si de a o regla intr-o mica masura. Reglarea debitului
se face cu o valva de precizie(needle valve). Intr-o instalatie de CO2 amandoua sunt necesare. Regulatoarele de presiune industriale pentru sudura sunt si ele folosite impreuna cu un robinet/valva de reglare a debitului de argo/CO2.
Intradevar,un reductor de sudura in argon/CO2 ,este mai ieftin decat cele dedicate acvaristicii,dar trebuie achizitionat unul cu reglaj si la intrarea gazului cat si la iesire,cel fin,pt a putea avea un reglaj stabil ,dupa mine,recomand un Rhona,pretul este in jur de 270lei
Mie mi se pare un pret foarte mare, avand in vedere ca de pe e-bay poti achizitiona cam acelasi pret regulatoare pentru acvaristica care au incluse si electrovalva, needle valve, supapa de sens, numarator de bule, furtun. Cam atat am platit eu pentru un regulator Milwaukee si unul Aquatek. Este adevarat ca livrarea nu a fost in Romania, dar am vazut(nu si veificat) si furnizori care livreaza in Romania.
|
|
|
ioan wrote:EHEIM 2211. Il folosesc cu succes la un acvariu de 10 L in care am 65 de discusi.
You make my day.
Ramane sa ne spui cine era vizat(Rebella nu se pune)
|
|
|