[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: viulian
Forum Index » Profile for viulian » Messages posted by viulian
Message
Cel mai important este sa nu ne pierdem rabdarea la mine e dificil caci ma ocup de calculatoare si sunt invatat sa am feedback aproape instantaneu la schimbari iar cu acvariile e super enervant caci trebuie sa astept dimineata sa vad eventuale efecte, poate chiar si cateva zile, si uit si ce-am schimbat pana cand observ vreun efect.

As fi curios sa vad ceva poze cu acvariul tau. La mine se intind incet incet, si cred ca am confundat hair algae (care au fost dar au disparut la fel de repede) si acum am un soi de fuzz dar castiga teren incet incet. Habar n-am daca e fuzz, sau beard ?
Am hotarat sa schimb apa mai des si sa continui sa fertilizez mai putin pana mai imi vin idei.

Solutii antialge nu folosesc caci ataca oricum si plantele ..
Mda, e o problema comuna la carasi - ii putrezeste coada - fin rot se numeste in engleza.

Problema cu fin rot e complexa insa

a) calitatea apei: cat de des schimbi apa ? e ciclat acvariul ?
b) surse bacteriene
c) sursa o ciuperca.

Coada e un loc sensibil al pestelui. In mod normal, in apa, sunt atat bacteriile cat si ciupercile care pot cauza putrezirea cozii. Daca sistemul imunitar al pestelui este slabit, ele isi fac efectul. Asa ca poate fi coada in sine in caz ca s-a accidentat (dar in cazul asta el s-ar comporta ok presupun) sau poate fi o infectie, iar deteriorarea cozii e doar un indiciu.

In principiu, din cauza ca si pestele e apatic, e clar o infectie. Ar trebui tratat cu medicamente (antibiotic). Are alte pete pe el sau ceva ?

Nu imi dau seama din poza in care e in prim plan ?

Editare ulterioara: Cred ca poti folosi JBL Ektol (sau echivalent de la alte magazine) sau ceva pe baza de antibiotic. Ar trebui tratat insa intr-un acvariu separat, deoarece ingredientele din medicamente afecteaza si bacteriile necesare care sunt in filtrul acvariului principal. In caz ca nu exista un acvariu separat, trebuie mutat si tratat intr-un vas (unde se completeaza cu apa din acvariul principal) si apoi pus inapoi. In functie de medicament, in medie trebuie tinut 30 de minute.

Mai mananca pestele ?
Nu doar tie, in ultimile luni cred ca a fost picat de mai multe ori ... Odata pentru upgrade, dar cam la doua saptamani asa ...
Fiindca e un topic la Atelier, chiar daca cere un sfat de achizitie imi permit sa raspund si eu ...

La Dennerle m-a dezamagit aspiratorul lor nano, care, dupa vreo 3 luni de folosita, si-a pierdut vaselina (din cauza apei cred si a micilor impuritati care au intrat intre garnitura si plastic) si s-a intepenit. Nu mai puteam sa apas pe buton si sa fac depresiune. A trebuit sa cumpar niste grasime siliconica si si-a revenit ..
Am inteles... Mi-era teama ca nu e de la silicati.

Am postat la un moment dat link-ul catre controlled imbalance (caci EI-ul e cam generic, si nu rezolva toate problemele) si acolo oamenii discuta de thread algae / brown algae zicand sa lasi silicatii in pace ca nu rezolvi mare lucru problema fiind lumina si fosfatii.
Pana la urma am ales sa dozez mai mult NPK (A1-ul de la Dennerle) si se pare ca se micsoreaza, dar trec greu. E dificil sa iti simti acvariul - plus ca depinde si de plante si fiecare are necesarul ei.

Ce au sesizat baietii cu controlled imbalanced este ca daca ai green spot algae, nu mai ai alte alge. Si recomanda sa se caute aceste green spot algae - si apoi sa ajustezi usor fosfatii pana dispar - si ca acela ar fi echilibrul. Si cautarea green spot este crescand NPK-ul pana apar.

Sper ca am inteles bine dar intr-adevar, la mine vad GSA aparand in timp ce dispar firele de thread algae...

Aici e link-ul http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/18574.page
As vrea o poza, caci nu stiu algele decat dupa denumirea in engleza sau dupa cum arata altfel mi-e greu sa-mi inchipui ce ai avea tu acolo.

O poza cu detalii (macro mode) ar fi buna pentru diagnostic...

Altfel nu se pot zice decat generalitati.
Si asa ceva ar fi interesant : http://www.youtube.com/watch?v=oNEiJ-R-Eb8 dar nu stiu ce criterii de cautare sa folosesc nu am gasit pe reef sau altele unde am cautat de LED ?

Dar lumina supliemntara trebuie e clar
Si eu urmaresc evolutia la acvariu imi place cel mai mult asa tunse scurt in spatele pietrelor, iti da o senzatie faina de adancime - fata de atunci cand plantele erau lasate sa creasca mai inalte in spate cand se vedeau ca un zid aproape.

Un +1 pentru orice pesti roscati / protocalii care sa contrasteze cu verdele crud din prim plan.
Fix la fel arata Pogostemon-ul meu. Tot citind pe net, la Pogostemon carenta este de fier (are lumina si CO2, si fertilizez si corect cu Dennerle E15 pentru fier - cf indicatiilor lor). Dar varfurile la frunzele vechi se tot mancau ca si in pozele tale, si apoi cadeau.

Pana cand ieri de dimineata m-am enervat si am bagat o doza de vreo 5 ori mai mare decat era recomandat dupa schimb de apa de 50%. Si ce sa vezi. De unde frunzele inca sanatoase de pogostemon erau asa orizontale, azi sunt mai verzi ca niciodata si indreptate in sus. Cred ca i-a priit doza mai mare de fier o sa mai monitorizez. Nu adaug prea mult caci nu vreau sa muncesc sa scap de alge, dar sunt curios, o sa dublez doza oricum.

Am aplicat regula o singura schimbare la un moment dat - si cum mai multa lumina nu poate avea, si mai mult CO2 imi omoara shrimpii, am marit doza de Fe (caci cu dozele de NPK m-am jucat sa le cresc, dar fara rezultate).
Mi-e mi-au murit vreo 3-4 RCS pana acum, fara alti pradatori ... si am tot citit despre ei si:
a) sunt foarte sensibili la conditiile apei (adica trebuie aclimatizati multa vreme inainte sa fie pusi in acvariu, sa zicem 2-3 ore in loc de 30 de minute).
b) sunt sensibili la nivelul de CO2 deci un pic peste masura si asta e.

Probabil e doar stress-ul mutatului si cum ziceai, ca tiger-ul manca shrimp-ul deja mort ... a fost un reprezentant mai slab ?

Apar rupti in doua cand au probleme cu molt-ingul (nu gasesc un cuvant in romana - a naparli ?) si mor asa ... Am gasit putine referinte cand am cautat : http://www.plantedtank.net/forums/shrimp-other-invertebrates/128346-rcs-molting-problem.html aici spune ca la un GH prea mare si temperatura prea mare, daca apuca sa manance cresc repede dar si carapacea devine foarte dura. Nu se mai rupe (incepe de la jumatate, de dupa gat) si ii gasesti jumate mancati.

Later edit caci am gasit ca ai postat intre timp:
a) nu cred ca de la mancare e problema. Au destul biofilm sa manance ... nu sunt asa pretentiosi precum pestii.
b) nu e o problmea cu hrana multa (si eu le dau sa manance o gramada, 1 data pe zi, dimineata, ca sa se faca mari mai repede vreau pui!!!!). Dar incerc sa schimb 50% din apa la 3 zile asa.
Dap, e o varianta de Rhodophyta ce descrii tu (da o cautare pe Google Images pt confirmare).

Se curata de obicei cu spalare intr-o solutie diluata de clor caci Anubiasul rezista caci nu prea poti sa le iei cu unghia decat daca rupi si frunza. Da o cautare pe forum despre solutia asta (diluare 1:19, se tine un minut doua, si dupa aceea clatit bine in apa la chiuveta inainte de a pune in acvariu. Unele plante nu rezista, dar anubiasul merge caci am incercat si eu.

Foarte ingrijit lucrat bravo.

La reflectoare te-ai gandit ?
Intrebare:

Chiar si cu SiO2 redus, daca aprinzi lumina, tot apar algele ?

Tot citind pe internet, unele metode de fertilizare (nu EI, ci acel controlled imbalanced) unii insista ca nu e de la siliciu (caci in natura e foarte mult oricum) ci tot de la un dezechilibru intre Mg:Ca samd ... asa ca sunt curios de rezultatele tale.
I-am hranit pe ai mei cu ceva de la Dennerle (Crustra Gran) cam vreo luna, si la un moment am alternat cu Tetra Pro Colour - si s-au colorat in cateva zile.
Din cate am citit, cautand de ce nu se reproduc ai mei - ei nu au culoarea asa rosie in natura, ci doar cateva puncte poate si alea semitransparente. Deci doar asa de display / sau daca vrei sa vinzi ...
Fain as vrea sa-i vad si eu la mine asa ... Bravo si la cat mai multi. In timp poti sa-i pastrezi pe cei mai rosii ..
Un mic update - ca sa tin eu cont ... Dupa 24 de ore, a scazut la 2, hai poate 2.5 ... Deci mai mult nu cred ca mai poate cantitatea aceea mica pe care am pus-o ... cred ca ma multumesc si cu 2 combinat cu ce mai am in acvariu.

Daca nu vad imbunatatiri o sa trec si la osmosa inversa
Am renuntat la Easy Carbo de vreo 2 zile, algele au ramas la fel (am marit doza de A1 cat si de E15).

In seara asta m-am jucat cu SilicatEx. Am pus intr-o galeata 10L de apa, si intr-un filtru intern am captusit cu niste perlon sus si jos (am decupat din ce mai aveam) si la mijloc am facut un pus (ca un sandwich cu bureti) SilicatEx. Mi-a fost mila de soseata aceea alba si curata cu care a venit setul. A incaput cam cat ... 3 cutii de chibrituri. Dupa 8 ore de mers, concentratia a scazut de la >6 cat raporta testerul de la JBL, la 3. O sa mai testez si de dimineata sa vad daca a avut efect.

Apa s-a inrosit puternic cand am dat drumul la filtru (n-am prespalat cum era recomandat) dar s-a limpezit dupa cateva ore (am depuneri pe jos in galeata, si cred ca si perlonul a prins mult).

Voi folosi apa pe post de apa de schimb peste 3 zile cand voi face curatenie iar.
Indicator permanent de CO2 ar fi prima chestie ca sa te asiguri ca dozezi cum trebuie.

Ce lumina ai ?


Nice! M-am speriat cand am vazut 4 pietre. Noroc ca una nu se vede. Arata foarte fain acvariul

Cateva observatii:
a) nu as adauga lumina din aceea comuna (care nu e pentru plante). Nu doar K-ul e diferit, dar nu are spectru conceput pentru plante - si risti sa te lupti cu alge care folosesc si ale lungimi de unda. La acvariul de 8L folosesc tot o lampa Dennerle ca si tine, dar cea de 9W si nu am nici pe departe atatea probleme cate am in acvariul cel mare (hint hint) de 30L unde iluminatul e cu niste becuri no name (caci n-am gasit mai bune pentru sistemul de acolo). O sa ma ocup si de asta la un moment dat.
+1 pentru inca un Dennerle de 11W.

b) despre CO2 arata foarte bine ce te-ai decis tu. Am ceva FOARTE asemanator doar care se numeste altfel http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/17359.page#bookmark singura diferenta e ca buteliile la al meu sunt de 100g. Sunt multumit, am avut ceva probleme cu bubble counter-ul (care arata fix la fel ca al tau) in ideea ca era prea 'gros' fata de ventuzele cu care vine, si nu puteai sa il fixezi pe geam. Dupa o vreme am descoperit ca s-a si fisurat, si eu dadeam vina pe robinet. In principiu insa e ok - nu mai am grija ca trebuie sa reincarc butelii cu toate ca imi sta inima in loc cand infiletez reductorul. Are o mica teava cu care perforeaza butelia cand tu il infiletezi, si pana sa strangi bine, daca nu te misti repede, scapa un pic de gaz.

c) imi place layout-ul, dar s-ar putea ca piatra cea mica din fata sa fie acoperita de plante oricum, felicitari ca ai avut curaj sa te bagi la plante asa multe.

De asemenea, crevetii nu prea se impaca bine cu CO2-ul ... Adica poate vei fi tentat sa calci pedala sa cresti plantele mai repede, o sa pui lumina si CO2, dar sa fii mereu atent la creveti.
La o cantitate asa mica de apa iti va trebui obligatoriu si un CO2 permanent indicator ca sa apuci sa iei masuri in timp util.

d) Cu filtru extern nu cred ca ai loc sa bagi tevile pe dupa geamul acoperitor Dennerle ( va trebui sa stai cu el stramb cumva).
Filtrul extern ... sunt si pro, si contra lui. Daca tii doar creveti si vei hrani putin, nu ai nevoie de filtru eterior. Altfel, va trebui sa te chinui sa decupezi tevi si sa-ti ajustezi spray-bar-ul pe dimensiunea acvariului. Filtrul nu vine cu spray bar - va trebui sa iti cumperi unul, si si dop pentru el.
Folosesc la acvariul de 30L un Eheim Ecco Pro 130 - dar am multi pesti mici si cum am intins coarda - tin un filtru mai mare doar ca sa stau linistit. A trebuit insa sa-i fac adaptez un spray bar ( http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/18934.page ).

Mult noroc, sa mai pui poze si dupa ce se duce oxigenul din apa.
Nu stiu ce vinde domnul respectiv, dar cam degeaba fertilizezi daca nu ai CO2... La 135L o sa fie un pic mai greut (adica o sticla de 2L nu o sa asigure suficientul, dar o sa fie oricum mult mai bine).

Dupa ce introduci CO2 poti incepe a fertiliza, dar foarte putin adica sa zicem o treime din doza recomandata de producator.
De asemenea - ai putea incerca cu Easy Carbo / Profito - tot asa, cate putin din fiecare... si sunt sticle mari, o sa-ti ajunga destula vreme

 
Forum Index » Profile for viulian » Messages posted by viulian
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com