[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Schtutz
Forum Index » Profile for Schtutz » Messages posted by Schtutz
Message
Modelul de 91 cm (39W) este OK (o spun din proprie experienta avand o astfel de lampa la un bazin de L=100cm, l= 40cm; tot din experienta: incap si doua in 40cm).
Succes cu proiectul...
Reducere: pret nou 25 ron.
1 bucata Tropheus Sp. Black Pemba (Bemba) 5 - 6 cm. Nu cunosc sexul. Pret 30 Ron.
Alta varianta aici:
http://www.aquariumlife.net/projects/diy-decoration/7.asp
Personal nu-mi place rezultatul final, dar aici e vorba de metode alternative de fixare...
Background-urile din comert, se lipesc din cate stiu eu si am vazut pe site-urile unor producatori:
http://www.aquaterra-intl.com/install.html
http://www.backtonature.se/english/montera_amazonas.html
Prin urmare, autorul topicului din link a gandit (probabil) la fel ca tine in sensul ca nu era convins ca va "muri" cu respectivul background.
In linkul de mai jos, gasesti poze si o descriere pentru o modalitate de a fixa backgroundul fara lipire (vezi Post #73 si Post #76)
http://tropheusfanatics.invisionzone.com/index.php?showtopic=6394&st=60
PS. Cred ca ai nevoie de un cont pentru a accesa linkul, dar e gratuit si rapid.
La ramirezi nu este nevoie (ce putin in cazul meu, nu a fost nevoie).
Eu am ramas de 4-5 ori cu un singur Ramirez (uneori mascul, alteori femela) si de fiecare data prin introducerea unui peste de sex opus, s-a format o pereche care a depus in urmatoarele saptamani. Trebuie sa specific ca nu am avut mai mult de o pereche in bazin, iar pestii au fost intotdeauna tineri. Mai greu a fost pana perechea respectiva a ajuns sa duca la bun sfarsit parcursul si sa vad un roi de pui in jurul lor, pentru ca la inceput isi cam mancau icrele si chiar puii, dar asta este alta poveste.
In momentul in care perechea s-a format pestii sunt in cea mai mare parte din timp impreuna prin bazin.
Adaptorul si pretul se gasesc aici: http://www.reef.ro/web/reef/detalii_produs/_pd_/produse_echipamente_acvaristica/sisteme_injectie_CO2/Aquatic_Nature_CO2_Bottle_Adaptor
A mai ramas doar Butelia reincarcabila Proflora JBL m500, (500 g) inclusiv suportul. Butelia este goala!
PRET 150 RON.
Butelia de la Stigo Somet are filet W 19,2 x 1/4", ceea ce inseamna ca o poti folosi cu un majoritatea reductoarelor uzuale, inclusiv cu cel de la JBL.
Eu am avut exact combinatia asta si merge fara probleme. Tot din experienta proprie iti pot spune ca la 160L brut (cca 125net), bazin mediu plantat, butelia de 500g m-a tinut 7-10 zile, in conditiile existentei unui controller. Eu am folosit butelia de 4l de la Stigo Somet care tinea intre 2 si 3 luni, iar pe cea de 500g o foloseam pe post de rezerva pana apucam sa o incarc pe cea mare...
Butelia reincarcabila de 4l, s-a vandut.
Anuntul pentru punctul 1 - Sistem CO2, ramane valabil.
Poze si update preturi:
1. Sistem CO2 - Pret nou 630RON
image
2. Butelie reincarcabila 4l - Pret nou 270RON
image
Frumos topic! Mi-am tot batut capul sa-mi aduc aminte unde am mai vazut de curand o discutie asemanatoare (cu usoara tenta filozofica ) si intr-un final am reusit sa re-descopar un post pe "The Planted Tank Forum". Pentru cei cu suficienta rabdare, cred ca lectura postului respectiv, pe langa faptul ca e interesanta, in mintea mea, este si o continuare a discutiei de aici. Sper sa nu supere pe cineva genul asta de abordare, cu linkuri catre forumuri straine, dar eu unul cred ca merita citit si dezvoltat...:
http://www.plantedtank.net/forums/fertilizers-water-parameters/100473-can-high-levels-co2-bad-thing.html
Pentru cei cu mai putina rabdare, doar pentru a va starni curiozitatea, tema postului respectiv era: "can high levels of co2 be a BAD thing?", pleca de la necesitatea pastrarii unui echilibru intre CO2/fertilizanti/iluminare si dezbatea ce se intampla in cazul excesului unuia dintre factori.
... ca inchei si sa fac si eu o legatura cu semnatura lui Val "niciodata nu e destul co2" o sa amintesc cateva idei pescuite din postul amintit:
Fata de excesul de lumina sau nutrienti, excesul de CO2 este benefic pana la punctul in care devine periculos pentru pesti.
Prea mult CO2 nu va cauza alge.
Prea multa lumina sau prea putini nutrienti o vor face.
Prea multi nutrienti cu prea putin CO2 vor cauza de asemenea alge.
Dar prea mult CO2 nu o va face.
Sistem CO2, Butelie CO2 4l
1. Sistem CO2 compus din urmatoarele:
- Butelie reincarcabila Proflora JBL m500, (500 g) inclusiv suport butelie;
- Regulator de presiune JBL Proflora m001 + Valva solenoid JBL Proflora 12 V;
- Furtun special CO2 + Valva non-retur CO2 + Numarator de bule JBL + Test permanent CO2 JBL;
- Reactor CO2 Aquatic Nature Tornado
- Cu exceptia reactorului sistemul (SISTEM CO2 JBL PROFLORA M602) a fost cumparat din Hornbach in 30.06.2009 (am factura).
Pret 700RON
2. Butelie reincarcabila 4l:
- Greutate 6,4 kg; Inaltime 55 cm, Diametru 14 cm; Filet: W 19,2 x 1/4" (Functioneaza cu regulator JBL)
- Produsa de Stigosomet, Factura, Certificat de garantie, Revizie valabila 10 ani incepand cu 28.08.2009.
Pret 300RON
Detalii suplimentare pe PM.
Foarte frumos proiect.
Un singur lucru imi doresc cand ma uit la poza: sa folosesti un set de tevi tur-retur din sticla (gasesti si la noi online...).
Succes in continuare!
Eu am ajuns la partea cu introducerea pestilor si pot sa-ti spun cum sta treaba la mine... e adevarat ca valoarea ph-ului e 6,5 si am incercat (cu pestii in acvariu si fara vreo urmare negativa) sa-l cobor pana la 6,2. Eu am Apistogramma Borelli, Ramirezi, Oto si neoni negri (Hyphesobrycon herbertaxelrodi) si pot sa-ti spun ca o duc foarte bine la valorile mele de ph si din cate stiu chiar daca as ajunge la 5,5 nu ar fi probleme.
Aaa, era sa uit, am si cativa red cherry shrimp maturi care o duc si ei bine la acest ph (cel putin pana acum). Problema (shrimpilor), a fost, in prima faza, cu pestii, in special ramirezii si apistogramele care ii vedeau fripturi, dar cu timpul cei care au ajuns la maturitate se pare ca nu se mai tem de pesti si nici pestii nu-i mai alearga.
Ar mai fi varianta de prefiltru Eheim, daca ti se pare o solutie acceptabila:
http://www.eheim.de/eheim/inhalte/index.jsp?key=liniendetail_27655_ehen
http://www.happypets.ro/eheim-prefilter-p-722.html?zenid=946b54568dc9f4d1564339171ef47e47
Prefiltru ce ajuta la filtrarea preliminara inainte de intrarea in filtrul extern. Se conecteza printr-o teava telescopica reglabila pe fundul acvariului. Contine material filtrant usor de curatat sau schimbat.

Singura problema ar fi deranjul produs la nivelul substratului in momentul instalarii respectivei scule.
Daca bacteriile s-ar plimba prin apa ca nebunele, sterilizatorul uv le-ar omora desigur, dar asa cum ai spus chiar tu:
bacteriile din filtru
- bacteriile stau cuminti in filtru si isi duc traiul de zi cu zi in mediile de filtrare (e adevarat ca mai traiesc si prin substrat, etc).
Sterilizatorul uv se spune ca poate fi folosit 24h/24 daca nu fertilizezi. Daca fertilizezi il poti folosi noaptea cateva ore, pe o priza programabila.
Am sa merg innainte cu cate 3 schimburi de apa pe saptamana si vedem ce se intampla.

Avand in vedere rezultatele testelor pe care le-ai facut, eu zic ca poti sa o lasi mai moale cu schimburile de apa, deja, pentru ca altfel nu faci decat sa lungesti perioada de ciclare/stabilizare.
E adevarat ca ADA si nu numai ei, recomanda schimburi mari de apa in perioada de inceput dar motivatia principala e cantitatea mare de nutrienti pe care aquasoil-ul si powersand-ul o "scapa" in apa ( e vorba in principal de amoniac si nitriti).
However, during the initial setup period when the filter is not functioning adequately, the filter cannot keep up with the large amount of nutrients generated in the aquarium. The nutrients exist in the form of toxic ammonia and nitrite in the water. Therefore, it is dangerous to put fish in the aquarium at this point. Due to this reason, fish are placed in the aquarium one month after the initial setup. It is advisable to test for ammonia and nitrite with reagents before adding fish to the aquarium. I call them nutrients because they are nutritional substances to aquatic plants. In fact, they are taken up and used by aquatic plants. When aquatic plants photosynthesize, they produce materials to build their bodies using nitrogen, phosphorus, potassium, and various other elements. Since aquatic plants can absorb these nutrients in the water from their leaves as well, well-growing aquatic plants absorb more. Actually, in an aquarium with high light and a sufficient CO2 injection, the nutrients in the water are absorbed by aquatic plants and the water becomes cleaner. This process is the purification of water by aquatic plants. However, the volume of aquatic plants is small in the initial setup period. The purification capacity is low until new shoots develop and the amount of photosynthesis increases. Therefore, a large amount of nutrients exist in the water. The excess nutrients that are not used by aquatic plants are used by algae, and algae proliferate in the aquarium. Since the water purifying abilities of the filter and aquatic plants are still weak in the initial setup period, it is necessary to remove excess nutrients through frequent water changes. The excess can be adsorbed by using activated carbon, such as NA Carbon, as the filter media.

http://www.aquajournal.net/na/notes/007/index.html
In general (cu exceptia ADA) stiu ca nu sunt recomandate schimburi de apa in perioada de ciclare, pentru a nu da peste cap culturile de bacterii si pentru a le lasa sa se dezvolte/stabilizeze.
Acum 2 zile am facut un schimb de apa....ph-ul a urcat la 6.2 dupa care in 2 zile a ajuns la valoarea de 5.24

Acum am schimbat aproximativ 30% din apa, PH-ul a crescut de la 5.14 la 7.07

Mai ales ca, diferentele de ph pe care tu le obti la un schimb mare de apa, nu cred ca sunt pe placul bacteriilor. Cred ca poti sa te opresti pana ai amoniac si nitriti 0 si in functie de ce zice testul de NO3 sa mai faci un schimb la final.
Nu vreau sa ma intelegi gresit, ce spun eu aici este doar ceea ce am inteles eu din tonele de articole pe care le-am citit despre subiect.
Si ca sa nu fiu doar teoretician, iti pot spune ca eu aplicand povestile de mai sus, dupa ce amoniacul a inceput sa scada, am intrerupt schimburile de apa, iar urmarea a fost o crestere instant a nitritilor care dupa ce au ajuns in varf au scazut spectaculos de mult in doar 24 de ore si astea fara sa mai fac schimburi de apa.
Ca fapt divers (pentru cine e interesat) eu am avut timp de doua saptamani amoniacul la 3.00 in conditiile unei mase vegetale importante si cu 2-3 schimburi de apa de 40-50% pe saptamana. Dupa doua saptamani am instalat un filtru intern numai cu zeolit care a ajutat foarte mult la scaderea amoniacului.
Nu gasesc postul respectiv, dar tin minte ca pe Barr Report cineva intreba cat timp dureaza efectul Aquasoil de coborare a ph/kh, iar Tom Barr a raspuns ca nu stie, ceea ce ma face sa cred ca nu e un proces de care vei scapa prea curand (asta daca inteleg eu bine ca speri sa dispara efectul dupa oarece timp )
Scuze de postul fluviu, promit sa ma abtin (greu pentru ca ma intereseaza subiectul dar voi inccerca). Ma gandeam (daca e posibil) ca un admin, cu voia celui ce a pornit topicul sa-l modifice, a.i. sa contina si ADA in titlu (ceva gen: ADA Aquasoil - Un nou inceput!), avand in vedere ca deja sunt tratate in discutia asta multe din problemele pe care le creaza aquasoilul si ar fi mai usor de gasit la un search pe aceasta tema.

Recomandari ADA, de pe siteul: http://www.adgshop.com/ProductDetails.asp?ProductCode=104-021&Show=ExtInfo

AQUARIUM SIZE / POWER SAND / AQUA SOIL

ADA 60cm (24in. X 12in. / 60 X 30cm) = U.S. 15 gal.(aprox. 57l) / 1- 2 liter bag "S", Regular or Special type / 1- 9 liter bag

Standard U.S. 20 gallon (aprox. 76l) (high or long) / 1- 2 liter bag "S", Regular or Special type / 1- 9 liter bag + 1- 3 liter bag

ADA 90cm (36in. X 18in. / 90 X 45cm) = U.S. 58 gal. (aprox. 220l) / 2- 2 liter bags "M", Regular or Special type / 3- 9 liter bags

ADA 120cm (48in. X 18in. / 120 X 45cm) = U.S. 75 gal. (aprox. 284l) / 3- 2 liter bags "M", Regular or 1- 6 liter bag "M" Special type / 4- 9 liter bags

ADA 180cm (72in. X 24in. / 180 X 60cm) = U.S. 180 gal.(aprox. 681) / 9- 2 liter bags "L", Regular or 1- 18 liter bag "L" Special type / 9- 9 liter bags

Pentru dimensiuni exacte de acvarii standard si corespondenta US. gallons / Litres, Inches LxDxH / Centimeters LxDxH ai aici un alt link:
http://www.anapsid.org/resources/tanksize.html



 
Forum Index » Profile for Schtutz » Messages posted by Schtutz
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com