[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: viulian
Forum Index » Profile for viulian » Messages posted by viulian
Message
colonelul wrote:...si la cit timp trebuie sa schimbi chestiile alea din filtru ? la un acvariu de 54 L ???


Filtrul de la Eheim nu cred ca are fantezii in interior doar un burete si cel mult o zona in acel burete unde poti pune carbon (Dar nu stiu exact modelul filtrului, dar am o vaga presupunere ca s-ar putea, s-ar putea sa nu se poata). Deci nu e nimic de schimbat, ci odata la 1 luna (depinde daca ii scade debitul sau nu filtrului) poti spala buretele in apa pe care ai scos-o din acvariu (cam la 1-2 sapt tre sa faci un schimb de apa de 20%, mai repede la o saptamana). Dar asta dupa ce ciclezi, etc..

Deci la Eheim nu e nimic de schimbat. La celalalt de 30L mi se pare overkill, nu ai nevoie de toate alea doar pentru cativa pestiuci, si daca ai nevoie de ceva aparte, oricum o sa fie insuficient

Daca or fi la fel preturile, cred ca te duce la 4 euro in sus o caseta din aceea mica. De fapt ma enerveaza conceptual, sa dau banii mereu si pe cutie, in loc sa cumpar continutul la volum mai mare. Adica un soi de "vendor lock-in" - esti obligat sa cumperi doar de la ei, ca nu esti "lasat" sa schimbi doar continutul si sa pui carbon activ de la care producator vrei tu, tre sa iei de la ei cu tot cu plastic.
Eu votez pentru Eheim totusi filtrul Biobox trebuie sa tai cutiutele acelea de plastic (nu se taie usor, am cumparat eu una pentru ca speram sa fie desfacubila, ca sa imi tin acolo niste alge pentru acvariul marin, si a trebuit sa o sparg. Cu toate ca am reusit sa o sparg cat de cat ok (unul din capacele de sus), nu mai poti sa le pui inapoi, si cred ca va fi enervant pe termen lung sa umbli in filtru.

Pe de alta parte Eheim, filtrul acela intern verde nu are nimic destept, e doar un burete care trebuie spalat in apa de acvariu (cand faci schimburile de apa) si atata tot. N-au moarte, usor de intretinut, etc.
De asemenea, am avut si acvariu de 54L si am si de 30L. Pestii colorati sunt maricei de obicei, gred ca Guppi sunt cel mai mici asa viu colorati. Nu poti tine prea multi in 30L. In 54L vei putea tine mai multi, si au loc sa se fatzaie si sa-i urmaresti. In 30L au dat odata din coada si ajung in partea cealalta, nu prea au loc de manevra, acvariile de 30L se vand mai mult pentru creveti sau pentru layout sau pentru un Betta. Dar ma rog, aici gusturile difera eu am incercat sa zic punctul meu de vedere.

Cred ca iti mai trebuie si o priza timer, indiferent pe care le cumperi, ca sa se opreasca / porneasca singure luminile ...

Si clovnii mei faceau la fel la inceput, se bateau, pana cand sotul a inteles ca nu are ce face si ca tre sa accepte sotia. Atunci ea s-a relaxat si doar ii cere sa mai stea cu burta in sus din cand in cand, iar el mananca doar cand i se da voie, de ascultator ce e
Incearca sa uploadezi pe un site gen imgur.com si postezi link-ul oferit acolo la image boards ...
Numai Eheim as lua (59 euros) - primele 2 necunoscute - si filtrele par mici, iar ultimul costa foarte scump sa schimbi cutiutele acelea care intra in filtru (am vazut parca se cheama BioBox sau ceva, si sunt de plastic fara sa poti sa le desfaci sa schimbi doar continutul).

Apoi, pozele de pe ele sunt poze de concurs e foarte greu sa obtii un layout asa cum arata pe cutie ..

Asa ca as merge pe Eheim. Cea mai mare atentie la numarul de pesti, si in a hrani doar cat mananca pestii 1-2 minute si nu mai mult. Merge sa iei si 1-2 melcuti Pomacea. Trebuie si un substrat fertil, dar ar merge orice pentru inceput, iar apoi un substrat de quarts / pietris sau altceva care sa stea peste. O alta rugaminte ar fi sa nu iei pietris albastru, sau galben dar asta e o parere personala, adica sa arate cat mai natural ...

Bafta!
Sa explic mai intai circuitul:

Acvariul are un filtru extern si pe OUT-ul acestuia este instalat un T de plastic. Deci furtunul OUT este taiat, prins in acest T (ca sa duca debitul cel mare catre acvariu inapoi), dar din T iese un mot mic de vreo 3-4mm diametru de unde un alt furtun duce apa catre IN-ul pompei peristaltice. OUT-ul pompei peristaltice intra intr-un reactor de sulf (un container ermetic) si din el iese un alt furtun care se duce sus in acvariu insa nu e bagat in apa ci sta deasupra apei si picura ce vine din reactorul de sulf (cand pompa merge, altfel nu picura nimic).

Manualul reactorului e aici: http://www.aqua-medic.com/wp-content/uploads/2012/05/SN400-Manual.pdf dar schemele nu prea vorbesc usor de la sine.

In reactor este o sonda care decide cand pompa sa bage apa in reactor, sau cand sa fie oprita si atunci ar trebui sa functioneze ca un dop, si sa nu lase apa de pe circuitul filtrului extern sa ajunga in reactor (ideea fiind ca stand in reactor, apa pierde oxigenul, bacteriile consuma sulf si nitrati, iar cand nivelul de oxigen scade prea mult, pompa porneste si impinge ceva apa proaspata de pe circuitul filtrului extern catre reactor. Cand reactorul primeste o cantitate suficienta de apa (care avand oxigen, duce la cresterea potentialului redox on reactor), sonda comanda pompei sa se opreasca, si atunci, n-ar mai trebui sa circule prin pompa dinspre filtrul extern catre reactor.
Am o siguranta din acea antiretur (adica apa nu poate se poate intoarce catre pompa).

Atat pompa cat si filtrul extern sunt sub nivelul acvariului (deci sub blatul care sustine acvariul).

Problema e ca din cand in cand axul se opreste intr-o pozitie aproape orizontala cum zici, da, unde cumva nu mai poate apasa pe furtun suficient (cum o facea mai dedemult) si apa continua sa se scurga prin pompa ca si cum n-ar fi. Furtunul se comporta ca si cum s-a intarit si nu mai este atat de usor compresibil incat acum filtrul extern are suficienta forta sa impinga apa prin pompa, pana in reactor, si apoi pana sus in acvariu (dar nu curge tare, caci circuitul cu reactorul e pe furtunele subtiri). Doar picura des sa zicem. Dar pompa ar trebui sa impiedice acest transfer de apa prin ea, caci in felul asta reactorul de sulf primeste mereu apa proaspata si nu mai denitrifica cu atata oxigen nou adus.

Am 2 furtunele de schimb, am fost prevazator si luat, dar as vrea sa stiu daca e chiar de la furtun. Doar ce l-am curatat de grasime si l-am acoperit cu un strat proaspat de vasilina siliconica (din aceia la spray).

A, si o alta problema secundara, cand pompa porneste (sa zicem ca merge 2-3 minute, si apoi 20-30 sta, se intampla cateodata sa trozneasca puternic cand o ia din loc. Parca e intepenita si se destepeneste. Apoi merge normal, silentios, dar cand o ia din loc, zici ca se rupe un doua. Nu vrei sa o auzi cand taman esti pe cale sa adormi
N-am mai pus de mult usoare pe furtun, avea destula dar cumva mai ingrosata/vascoasa decat o stiam. Insa troznitul e de mult, nu cred ca tine de cantitatea de unsoare de pe furtun ...

Sper ca am fost mai clar de data asta merci Alber!
Am o pompa peristaltica Aquamedic SP 1500.

De curand m-am prins de cauza unei probleme mai vechi. Cam cand am adaugat skimmerul la acv de 30L, am inceput sa am primele probleme cu reactorul de sulf, in ideea ca fara sa umblu la controller, potentialul redox crescuse de la -250mV pe la vreo 150mV ...
Cumva si-a revenit. Am avut cateva idei in ultima vreme:
a) poate skimmerul baga acum prea mult oxigen (mi-a trecut prin cap, dar nu "tine")
b) picuratorul din reactor era prea aproape de suprafata apei si cumva ajungea apa din acvariu inapoi in reactor.

Pana acum vreo 2 saptamani cand iar am sesizat ca Redox-ul s-a dus in sus la peste 100mV si uitandu-ma sa vad daca nu cumva picuratorul e iar scufundat in apa, observ cu surprindere, ca nu doar ca nu e scufundat, dar mai si picura cand pompa peristaltica trebuia sa fie oprita! (pompa e pornita de controller cand potentialul scade sub -250mV deci era OFF).

Bon, fuga la pompa, am sesizat care e problema: axul cu role are acum o pozitie in care se poate opri si presiunea pusa de rola pe furtun este insuficienta ca sa-l mai obtureze. Cum tot circuitul cu reactorul de sulf e plin de apa, se pare ca filtrul extern la care e conectat are forta sa impinga apa si prin reactorul de sulf odata ce furtunul pompei nu mai e obturat de rola.
Asa ca in ultima vreme am reparat deja de 2 ori problema invartind de ax incat cealalta rola sa ajunga pe la mijlocul furtunului si sa-l gatuie.

La un moment dat am fost cu pompa la garantie si mi-au pus un alt ax (axul vechi se fisurase chiar unde e montat pe tija de metal). Acum nu pare fisurat.

Intrebarea este (cum asta e prima mea pompa si nu prea stiu) daca e de la furtun sau nu ? Cam cat au viata furtunele astea si care sunt semnele ca se strica ? Pompa nu cred ca are mai mult de 1 an, hai maxim 1 an jumate ...
Wow.

m-am abtinut, fac scroll, alta poza faina, tot nu-mi venea sa zic nimic, alta poza si mai faina, si tot asa ... dar ultima poza m-a terminat. Felicitari. Pentru Pogo si Dwarf Hair Grass ...

Bestial. Eu am o problema cu Pogo, n-am reusit sa-l cresc, si nu stiu ce i-a lipsit. Doar sa-l prajesc la soare ? Habar n-am.

Cum fertilizezi / cat faci schimburile de apa ?
Pai cred ca depinde ce asteptari ai de la acvariu. Nu stiu daca un substrat fertil are mai mult sau mai putin decat Profito (ma refer la chestii "utile" plantelor) doar ca am mers mereu pe principiul ca e mai aproape de natura pentru majoritatea plantelor sa aibe un substrat fertil. Cred ca e o optiune personala pana la urma.

Nu as pune musai fertilizanti fara dioxid de carbon si o sursa de lumina buna, decat daca plantele par a avea carente. Altfel s-ar putea sa apara alge (adica as adauga foarte putin fertilizant la inceput).
Vali, merci de raspuns.

De primul shield stiam ceva si din cate stiu nu e standalone (e prea mic) ci e facut sa inlocuieasca un modul xbee de pe un shield pentru xbee, ceva gen http://www.exp-tech.de/Shields/Arduino-Wireless-SD-Shield.html ?

Daca e asa, tot la 50 euros ma duce ceva wifi
Am comandat 5 senzori DS18B20 etansi si un ecranel de Nokia 5110 de conectat la Arduino.

Cea mai mare problema este ca Arduino este exagerat de scump (adica un board + shield WIFI care nici macar nu merge cu hidden SSID).
Am gasit pcDuino care este mult mai puternic, ieftin, compatibil cu shield-urile Arduino - dar are HDMI, USB, Wifi, 2Gb Flash, SD Card, etc. Nu stiu daca e necesar sa aibe o tastatura conectata mereu (cum am vazut intr-un filmulet video), insa le-am scris la producatori sa intreb daca se poate (chiar si cu un firmware update sau ceva).
Sa vedem.
Dar un Arduino + shield wifi (care te obliga sa ai SSID on) incep sa sara calul si sa devina foarte scump - e absurd sa dai 60 de euro pe un shield wifi (cand o placa wifi de PC e 10-15 euro si poate nici atat).

http://www.prweb.com/releases/2014/04/prweb11723373.htm

De fapt, componentele (ecranul + senzorii) nu depind de Arduino si s-ar putea sa comand si un pcDuino dar sa vad ce imi raspund baietii.
Dragos, tot esti nervos si indreptatit sa ti se raspunda. Poate omul a stabilit deja ce si cum inainte sa-i dai tu sms, si apoi au inceput sa-i vina 20 de sms-uri, incearca sa te pui tu in locul lui, ai raspunde la fiecare in parte ca nu mai e disponibil ? Poate da, poate nu.

PS: daca se evita cuvinte de genul "e nesimtire" discutiile sunt mult mai relaxante si pot deveni amuzante (chiar daca e clar ca e frustrant).
Dragos, pari nerabdator rau - in 2 ore jumate deja te-ai suparat ? Lasa-i omului un pic de timp - poate o fi la film cu prietena si n-are cum sa raspunda
Man, toti odata ? A facut ceva masuratori, macar alta data sa nu se mai intample
Me intriga schema de mai sus cu mosfet-ul nu stiu de ce, dar pentru mine mosfetii sunt o clasa superioara PNP/NPN si nu m-as duce catre ei decat daca n-as drege-o cu un tranzistor normal

Insa, uitandu-ma, as pune totusi o dioda intre pinii ventilatorului, pentru ca atunci cand se opreste de la turatie maxima sa nu intoarca inapoi tensiuni foarte mari in sistem. De asemenea, condesatorul cred ca e pus invers in schema ?
Dragos, sincer nu stiu dar am vazut acvarii PLINE de asa ceva ... insa acvarii de creveti, de unde oamenii nu mai pot scapa de ele decat distrugand acvariul.
In acvariul meu insa nu se reproduc, abia supravietuiesc cred (e acvariu ok cu parametri).

Deci ... de experimentat.
Eu am 2-3 in bazin, dar nu se reproduc - asa ca am pus unul sub microscop si inregistrat:



Se reproduc in conditii de "Crystal Red Shrimp" - kh 0, sol Akadama, gH 4-6 temperatura, pH 6.5 - 22 grade - dar eu nu i-am pus in bazinul de shrimpi pentru ca sunt foarte invazivi.
Ca sa faci curatenie trebuie pusa o bucatica de morcov si o vor acapara ... apoi paharelul se ridica usor.

Am pus aici unul pe care l-am fixat intr-o ... picatura de apa si inregistrat cu un microscop 100x.



In bazinul "meu" apa este mai clara Dar recunosc, arata mult mai realist al tau

Da man, super fain
image
 
Forum Index » Profile for viulian » Messages posted by viulian
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com