[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Marius_NE
Forum Index » Profile for Marius_NE » Messages posted by Marius_NE
Message
Revin cu un update:

Am trecut printr-o faza de apa tulbure (mai degraba laptoasa, deci deciclare), dupa ce am curatat filtrul acum 3 saptamani, pe care am rezolvat-o cu o lampa UV (dupa 2 zile apa era cristal).

Lumina am redus-o si o tin redusa la aprox. 0,7 W/l (210 W la 300 l net) timp de 9h/zi.

Fertilizare urcata la 19,5 ml S7/saptamana (de la aproximativ 9 ml indicat de Dennerle - m-am luat dupa Iulian, caruia ii multumesc de sfat), restul neschimbat (E15, V30, PG7).

Am tuns covorul de HC (care efectiv se uscase) si am observat cu mare bucurie ca ii da muguri verzi care se raspandesc cu viteza. Algele sunt prezente, dar bat lejer in retragere (in special Staghorn - o sa incerc sa pozez o "tulpina" de Staghorn de la mine din acvariu sa va arat).

Inca sunt la faza de experimente si bajbai pe intuneric dupa solutii. Sper sa ii dau de cap, oricum am observat ca se echilibreaza incet lucrurile in acvariu.

In vreo 2 saptamani o sa mai bag o tura de pesti (1 SAE s-a sinucis intr-o noapte, asa ca o sa completez efectivul si inca 12 M. praecox ca sa ajung la un total de 20) si de creveti (inca vreo 10 Amano).
Cam astea sunt noutatile.

Intre timp citec cu infrigurare toate sfaturile si parerile colegilor de pe forum care sunt mult mai experimentati ca mine si ma ajuta foarte mult sa avansez.
daniel12 wrote:Fa un test al apei de la robinet si vezi cat NO3 si PO4 indica.


NO3 e la 7 mg/l in apa de la robinet, iar PO4 e la 0.
daniel12 wrote:Cu o galeata. Pui admisia si evacuarea in galeata si vezi daca se mai acumuleaza aer in filtru. Daca tot se strange aer in filtru verifica temeinic garnitura lui, daca e uscata aplica niste glicerina boraxata (se gaseste la farmacie).

Ar trebui sa poti detasa capacul pompei si sa verifici dupa fisuri sau locuri in care plasticul a fost supus tensiunii mecanice (portiuni albite) din jurul pompei sau admisiei.

Acumularea de aer in filtru nu are cum sa se faca decat prin circuitul de admisie.

Agita filtrul bine inainte ca sa scoti tot aerul acumulat in mediile filtrante.


Acuma ca ma gandesc, inainte de a-i da drumul (acum vreo 3 luni), am fortat putin o clapeta de plastic si stiu ca s-a rupt o bucatica de plastic. Sa fie asta oare? Nu de alta, da' se inchide perfect etans (dupa parerea mea). Aerul in filtru a aparut cam acum 1 luna (dupa 2 luni de functionare). Saptamana trecuta l-am deschis, am inlocuit perlonul ca era imbacsit, vreo 2 zile a mers fara sa scoata aerul, apoi iar a inceput.
daniel12 wrote:NO3 la zero nu se poate. Daca ai un bazin ciclat, NO3 exista in cantitati masurabile si in apa de la robinet.

Fa un test al apei de la robinet si vezi cat NO3 si PO4 indica.

Daca folosesti teste bagheta arunca-le.

Referitor la filtru, probabil ca-ti trage aer pe la o imbinare ceva. Verifica traseul pe admisie daca esti 100% sigur ca nu e filtrul fisurat.



Testele sunt sera (test la picatura). O sa fac un test cu apa de la robinet deseara.

Cum pot sa verific daca filtrul "trage" aer pe undeva?
Revin cu un update:

1. Lumina am redus-o pana la aprox. 0,55 W/l timp de 8h/zi cu fertilizarea S7/PG7/E15/V30. Acuma nu stiu daca am facut bine, voiam doar sa echilibrez dezechilibrul.

2. Teste de apa: duminica, inainte de fertilizarea cu S7/PG7, Fe: 0,15-0,2 mg/l, NO3 si PO4: 0 mg/l; luni seara, dupa schimb de apa si fertilizare, Fe: 0,1 mg/l, NO3 si PO4: 0 mg/l (in conditiile in care PG7 contine si fosfati, nu multi dar contine). Aici vine intrebarea: sa revin oare la fertilizare NPK? Am nevoie de oleaca de ajutor de la cei mai experimentati.

3. Chiller: garnituri rupte, o sa le inlocuiesc si o sa reincerc sa-l pornesc sa vad ce iese.

4. In filtrul pe care l-am curatat acum 1 saptamana este aer incontinuu. Oare de la ce? Totul e etans, doar ca ies bule mici de aer tot timpul.

Merci anticipat de sfaturi.
O sa incerc sa raspund pe rand.

Testul permanent de CO2 e pe verde deschis tot timpul (deci intuiesc ca e o concentratie de CO2 aprox. de 30 mg/l). Sonda e recalibrata la luna, oricum e un beculet care se aprinde in caz ca nu am facut recalibrearea, deci e ok. pH-ul e setat la 7, cu histerezis de 0,01 (cel mai mic posibil). Fluctuatiile de pH (zi-noapte) sunt de cca. 0,1 (pana la 7,1) (asta si din cauza unei agitari usoare a apei ca sa elimin biofilmul).

Acum, ma gandesc sa nu mai agit apa deloc (sau mult mai putin) pentru a limita fluctuatiile de pH (care oricum erau si intainte, zi-noapte, cam tot pe acolo).

Acuma, inca un factor care fluctueaza e temperatura, pe care inca nu am evocat-o. Fluctuatie zi-noapte de aproximativ 2 C (28-26). O sa-mi ziceti "Pai de ce ai cumparat chiller atunci?". Asta ar fi o intrebare excelenta. As vrea din tot sufletul sa-l folosesc, doar ca acel chiller de aproximativ 900 CHF curge pe la imbinari . Nu inteleg de ce, nu ar trebui, dar picura apa (si la intrare si la iesire). Deci, inutilizabil chiller-ul.
daniel12 wrote:HC-ul merge cu CO2. Pogostemon are nevoie de o adiere de curent de apa spre el si fier cat cuprinde. Nu prea se hraneste prin radacini. Putrezeste de jos ca n-are nutrienti. Asa face planta asta cand moare.


CO2-ul merge intr-una (pH-ul e setat la 7, kH e la 11-12). In legatura cu Pogostemon helferi nu stiam ca se hraneste mai degraba din coloana de apa, o sa incerc sa remediez.

daniel12 wrote:Cabomba, daca e Furcata si ea apreciaza fierul si fosfatii.


Da, e Cabomba furcata. Fe, Po4 si lumina (undeva spre 1 W/l).

daniel12 wrote:Te-ai inhamat la plante dificile fara experienta destula. Incearca sa folosesti denumirile complete ale plantelor. Eu stiu 3 feluri de Pogostemon si fiecare creste diferit si in conditii diferite.


Sunt total de acord cu tine in ceea ce priveste dificultatea unor plante din acvariu si lipsa mea de experienta. Am fortat lucrurile, eram constient de asta, bazandu-ma la o adica pe cunostintele mele teoretice, dar si pe ajutorul pe care l-as fi putut cere colegilor de forum (si care a venit, foarte prompt si pentru asta va multumesc!).

daniel12 wrote:Nu cunsoc in detaliu fertilizantii de la Dennerle dar acvariul e prea tanar ca sa faci schimbari. Foloseste o schema de fertilizare care sa-ti aduca algele si dupa aia faci mici modificari in functie de ce ai acolo.

Vad ca ai numai fertilizanti care se dozeaza la saptamana sau la luna. Micro nu sta mult in apa. Cauta o alta marca de fertilizanti macar pentru micro care sa-l pui zilnic. Spre exemplu ferropol 24.

Micro nu are nici o influenta asupra algelor, daca supradozezi nici nu le ajuti nici nu le omori.


Schimbari de linie de fertilizanti nu as vrea sa fac (cel putin nu acum). Algele sunt prezente, din ce in ce mai prezente, ceea ce inseamna un dezechilibru (logic). Oricum, iti multumesc pentru informatii, m-ai facut sa privesc problema din alt punct de vedere. Sunt convins ca deja lipsa PO4 si NO3, precum si dozarea insuficienta a Fe si toate astea in combinatie cu o intensitate luminoasa disproportionata (0,86 W/l) ar putea explica problemele pe care le am cu Pogostemon helferi si Cabomba furcata.
Revin cu un update:

Am revenit la S7, pentru ca in 2 saptamani de A1 NPK mi s-a parut ca misca doar algele.. In continuare sunt convins ca schema de fertilizare pe care o folosesc nu e adaptata, am plante care merg relativ bine, altele care merg prost (HC, Cabomba sau Pogostemon). Nu-mi dau seama totusi de ce (de exemplu) HC-ul nu si-a dat deloc drumul, chiar cand am marit doza de fertilizanti. Nu-mi dau seama de ce Pogostemon-ul se topeste literalmente de jos in sus (in special cel din mijlocul acvariului si din dreapta, mai putin cel din stanga). Acuma vin si intrebarile (oarecum retorice):

1. Sa fie oare fertilizarea insuficienta: S7 (20 ml/saptamana (urcat duminica de la 12 ml/saptamana)), V30 (12 ml/luna), E15 (2 tablete/luna), PG7 (8 capsule/saptamana)?
2. Sa fie oare lumina insuficienta (desi nu cred): 0,86 W/l, 8h/zi?
3. Sa fie curentii de apa deficitari in anumite locuri din acvariu: putere undeva la 2000 l/h pentru un volum de aprox. 350 l net?

Va multumesc anticipat de ajutor.
Daniela, cum iti merge C. furcata? La mine s-a cam topit (am salvat niste varfuri, pe care le-am replantat si sper sa o pot recupera). La mine problema a fost lumina (prea putina). Acum, urcand la aprox. 0,86 W/l astept sa vad daca isi da drumul.
Imi pare bine de cunostinta, Cristi! Nu ma pricep la acvarii neplantate, asa ca ii las pe colegi mei sa ma corecteze daca zic ceva greseli.

Ce dimensiuni are acvariu tau si ce/cati pesti vrei sa pui inauntru?

Asa, la o prima strigare, inainte de a-mi fi raspuns la intrebare, si punandu-ma in locul tau, ar trebui sa aleg intre EHEIM aquaball 130 si Tetra EasyCrystal FilterBox 600 (daca m-as lua dupa recomandarile de volum ale producatorilor, stiut fiind si ca eu as alege un filtru intern cu o treapta mai inalta decat volumul acvariului). Din punct de vedere strict personal si subiectiv, eu as merge pe EHEIM. Totusi, cum eu am experienta decat cu filtrele externe EHEIM as putea gresi, si ii rog pe colegi sa ma corecteze in cazul ala.

Iti pun 2 link-uri cu caracteristicile filtrelor de mai sus:

http://www.eheim.com/en_GB/products/technology/internal-filters/aquaball-0

http://www.tetra.net/fr/fr/aquariums/matériel-et-accessoires/filtres-daquariums/tetra-easycrystal-filter
O sa sar eu, mai repede decat colegii mei si iti pun intai cateva intrebari:

Cum te cheama, pui de daco-roman? Ce cunostinte acvaristice ai deja, ce intentii ai cu acel acvariu de 60 de litri (plante, pesti, ce fel, etc).

PS. A citi regulamentul forumului inainte de a posta.
stefanp wrote:Hai sa fie cu noroc


Hai sa fie!

4 "strokes" aseara, 4 dimineata, teste deseara si toata aceasta "sfortare" pentru a ajunge la urmatoarele valori:

N: 20 mg/l
PO4: 1-1,5 mg/l
K: 15 mg/l
Fe: 0,1 mg/l
Ca: 20 mg/l
Mg: 5 mg/l

Din cate am citit, A1 Daily NPK ar contine:

N- azot 2,17%,
P2O5 – fosfat 0,31%
K2O – oxid de potasiu solubil in apa 1.00%
MgO – oxid de magneziu 0,31%
B – bor 0,02%
Cu – cupru 0.006%
Fe – fier 0,291%
Mn – mangan 0,116%
Mo – molibden 0,012%
Zn – zinc 0,006%
Co – cobalt 0,001%
Ni – nichel 0,001%
Li – litiu 0,003%
Al – aluminiu 0,002%
Vn – vanadium 0,0015%

Are cam tot ce trebuie. Sa vedem daca asa o sa mearga plantele la turatie maxima.
stefanp wrote:Acum iti zic ce-as face eu (repet, eu, ca sa nu ma injuri in caz de ceva ).
Eu as mai cobora un pic, cu grija si cu ochii pe vietuitoare. Din experienta cu setupul meu anterior, se adapteaza si accepta o concentratie ceva mai mare decat in tabel.
Evident, daca ii vezi ca umbla pe sus, revii la treburile initiale.



Nu te injur deloc, nu de alta da' exact asta am si facut Sunt cu ochii pe "salbaticii" mei sa nu cumva sa o ia "cu roatele in sus". Pana acum nimic in neregula.

In plus, am inceput cu A1 NPK. Ce mai "alecus balecus", e clar ca plantele consuma foarte multi nutrienti, iar algele incepeau sa se iveasca din nou. Sa vedem ce o sa iasa!
stefanp wrote:Pai ai un reductor la butelie nu? Chiar daca butelia e deschisa la maximum, reductorul hotaraste cat gaz iese din ea catre acvariu.
Daca mai vrei sa cobori pH-ul, mai dai un pic drumul din reglajul fin (sau ce robinet de reglaj are modelul tau) si atunci va intra mai mult co2 in apa.

Bineinteles fii atent la tabelul kh/ph/co2.


O sa ma uit sa vad ca sigur tre' sa fie ceva de genul. Dar daca ma uit pe tabel, e clar ca mai jos de atat nu pot merge fara sa omor toate vietuitoarele din acvariu. Damn it!!
kirucd wrote:Nu ma refer la histerezis, ma refer la ce este in partea dreapta a ferestrei cu setarile pentru pH,
respectiv diferenta dintre zi si noapte.

KH-ul nu iti permite sa te duci mult mai jos cu pH-ul.

O seara placuta,
Dragos


Si uite cum, doar din acest punct de vedere, mi-e dor de apa de la Baia Mare....
stefanp wrote:
Marius_NE wrote:
E la maximum deschisa butelia si merge aproape non-stop.


Ma refer din reductor. Sa-i dai voie sa scoata mai mult gaz catre acvariu.


Sincer, ori nu stiu eu sa umblu la el, ori nu pot lucra la el.
stefanp wrote:N-am folosit reactorul asta, nu stiu ce eficienta are. Insa poti sa-i mai dai putin gaz din butelie si vezi daca mai coboara pH-ul. Fluctuatia asta insa tot o vei avea, e ceva normal. Asa am si eu: noaptea ajunge la 6.85 si in timpul zilei se duce pana pe la 6.9-6.95


E la maximum deschisa butelia si merge aproape non-stop.

kirucd wrote:Presupun ca aditia de CO2 o faci prin electrovalva controlata de Profilux. La setarile de pH in partea dreapta a ecranului ai o rubrica cu diferenta de pH intre zi si noapte, care din fabrica vine setata la 0,1.


Te referi la histerezis? Daca da, l-am setat de la inceput la 0,01.

kirucd wrote:Ce valoare ai la KH?


Aici e buba. Ultima data KH era 10, iar GH 11.
stefanp wrote:1. O usoara fluctuatie e normala. In timpul zilei (cand lumina e aprinsa) plantele consuma co2, asadar e ceva mai putin in apa si creste pH-ul. In timpul noptii, plantele nu mai au nevoie de co2, caci nu mai fac fotosinteza fiind intuneric. CO2-ul se aduna, pH-ul scade. 0.1 grade e perfect normal, nu-ti fa griji, nici nu afecteaza cu ceva plantele/vietuitoarele.


Ma gandeam sa incerc sa-l mai cobor, pana pe la 7. Si ma gandeam daca o fi si reactorul insuficient... In fine, merci de raspuns Stefan!

stefanp wrote:In legatura cu fertilizarea, nu stiu daca fertilizezi si macro si nu cunosc linia de la dennerle, dar ca idee generala, mai multa lumina = mai multa fotosinteza = cerere mai mare de nutrienti. N-ar strica daca ai si testa apa pt nitrati/fosfati sa stii cam pe unde te afli comparativ cu cerintele plantelor tale.


Fertilizez asa: Saptamanal S7 si Planta Gold 7, o data pe luna E 15 si V30 in alternanta (E15 pe 15 ale lunii si V30 pe 30 ale lunii). Am testat apa la o zi dupa fertilizare si mi-a dat cifra aia astronomica la PO4, iar peste o zi era 0. La fel si NO3. Deci mananca foarte multi nitrati si fosfati..
Revin cu niste intrebari care ma rod de ceva vreme. Sper sa ma puteti sfatui.

1. Am anumite fluctuatii de pH, care in mod normal ar trebui sa ramana stabil la 7,1. Pe timpul noptii ramane la valoarea asta, pe timpul zilei urca cam cu 0,1 maximum. Oare care ar fi motivul? (am maxi flipper Dennerle pentru acvarii de pana la 600 l, iar butelia e plina si CO2-ul merge non-stop).

2. HC-ul are frunzele "uscate" si nu-mi dau seama de ce. Sa fie lumina insuficienta, dozarea de fertilizanti insuficienta sau stratul prea mare de pietris peste substratul fertil?

3. Tinand cont ca am crescut intensitatea luminoasa, iar in gand am o noua crestere (permanenta) in WE, pana la 0,86 W/l, sa incep sa fertilizez cu A1 NPK? O cantitate mica provine din PlantGold 7, care e consumata extrem de repede (in nici 1 zi).

Va multumesc frumos de ajutor!
Multa bafta si mult curaj pentru noul setup!! Arata foarte placut deja!

LE: Si eu am un sistem de schimb de apa conectat la dus . Merge foarte bine si e foarte comod. Plus ca nu stropesc deloc pe jos.
 
Forum Index » Profile for Marius_NE » Messages posted by Marius_NE
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com