Message |
|
Lucian wrote:Algele apar din cauza unui dezechilibru. Utilizarea filtrului UV perioade lungi de timp nu se recomanda. Ce parametrii are apa (NO3, NO2, PO4)?
Daca nu refaci echilibrul (daca nu elimini cauza) rezultatul va fi acelasi... Citeste si articolul Metoda dezechilibrelor controlate
din pacate nu am test decat no2 care e sub 0,25.Ca sa nu mai am probleme cu algele, dar nici sa saracesc plantele de nutrienti , cat ar trebui sa folosesc uv ul filtrul dupa ce trece prin uv are un flow de aprox 140 l pe H putere uv 36 W
|
 |
|
Buna seara, cer niste sfaturi despre utilizarea filtrului UV, acvariu plantat 100 L zilele trecute am terminat un alt tratament pt, alge, am avut de toate, cand scapam de una dadeam de alta, m am saturat asa ca am achizitionat un filtru uv de 36 W, .Fertilizez in fiecare zi dimineata inainte de pornirea lumini ,cu 2 ml easy carbo plus 1,8 ml profito, bomba co 2 cu monitorizare permanenta si mentinut undeva la 30 .De cand am pornit filtrul uv nici urma de alge, apa e cristal, pana sa scap de alge in primele zile a mers filtrul non stop , atunci nu am adaugat fertilizanti, intrebarea mea e , daca continui cu fertilizarea 2 ml easy carbo plus profito 1,8 ml adaugati dimineata , iar seara dupa oprirea lumini las sa mearga UV ul pana dimineata si tot asa e bine, adica sa am parte si de fertilizare si sa nu se apropie algele de acvariu.Postez doua poze pt diferenta cu filtru UV si fara , inainte si dupa black out .
|
 |
|
Dupa un black out de trei zile , am achizitionat un uv si i-am dat drumul, , bazinul se pare ca a fost partial deciclat inainte si din acest motiv vreau sa ii dau un boost cu bacterii Easy Start , intrebarea mea e , daca filtrul uv merge , vreau sa l las vreo trei zile sa fi sigur ca nu mai am apa verde, va distruge oare si bacteriile din easy start , daca merge Uv ul esy start e degeaba=.
|
 |
|
Se poate transforma in apa cu alge verzi de la o zi la alta sau are tenta verzuie de la plante , cum pot verifica daca e de la deciclare sau de la alge verzi
|
 |
|
Am redus nivelul de hrana, dar pe zi ce trece apa devine mai tulbure , acuma nici nu vad spatele acvariului , am masurat nitriti si sunt 0.25 cam cum erau inainte.Azi am adaugat easy start de la easy life , sper sa aiba ceva efect.
|
 |
|
Am umblat de curand la filtru si se pare ca l am curatat prea temeinic, a doua zi apa s a tulburat iar a treia zi e foarte tulbure , laptoasa, am citit cauzele tulburarii , intrebarea mea este , acum pt repopularea filtrului , cum procedez cu iluminatul si fertilizarea eu fertilizam cu bomba co 2 easy carbo plus profito dozele recomandate de producator , ,inainte sa umbla la filtru mentionez ca nu aveam pr , deci stopez fertilizarea , reduc lumina, sau ce ar trebui sa fac pt grabirea procesului de stabilizare.
|
 |
|
verifica atunci pe rand fiecare balast cu neonul lui , sa faca contact la cleme de obicei acolo apare oxid si se formeaza contact imperfect daca ... nu ai facut un scurtcircuit si ai prajit balastul, in rest nu are de ce sa nu functioneze dupa ce ai pus clemele pe tub si alimentezi balastul, trebuie sa mearga.
|
 |
|
Daca ai un singur balast ca cel din poza pt trei tuburi , nu e tare bine, poti sa faci sa se aprinda , dar nu vor functiona cum trebuie,normal trebuie cate un balast pt fiecare tub , sau daca ai un balast de 40 poti pune doua tuburi in serie .Iar dupa cum spunea Lucian mai sus , aceste balasturi functioneaza doar in curent alternatic ( ca cel de la priza ) la tensiunea retelei .Nu ai ce sa te gandesti la baterii
Daca ai trei balasturi electronice ( asa se numesc) e simplu, fiecarui balast ii revine cate un tub de neon , mufele fiecarui balast le atasez cate unui neon , iar firele fara mufe le legi toate in paralel la un stecher ( sau trei daca doresti pornirea sa se faca pe rand ) si alea merg la priza .
|
 |
|
Lucian wrote:nu inteleg de ce sa muti inelele ceramice si nu direct tot filtrul? daca te gandsti sa pui inelele in acvariu si sa te astepti ca ele sa se colonizeze, nu se va intampla chiar asa. Trebuie sa fie o circulatie lenta de apa pe suprafetele respective => sa fie pozitionate intr-un filtru... si de aici intrebarea mea
poi...... da ai deptate mutam tot filtrul.Dupa cum spuneam mai sus , ma gandisem la varianta asta de ciclare pt binele plantelor si grabirea procesului, aerarea apei , marirea temperaturii, lipsa luminii poate ar coloniza mai rapid filtrul dar nu pot sa aplic aceste masuri setupului nou fara anumite compromisuri.
|
 |
|
Lucian wrote:Este cam o varza in ce ai scris tu pe acolo
Ca o concluzie: se poate pune un filtru (mai ales extern) intr-un bazin ciclat, in paralel cu filtrele existente si sa functioneze 1-2 saptamani, timp in care se populeaza cu bacterii noul filtru, dupa care se muta filtrul f. rapid in bazinul nou.
Daca faceti operatiunea intr-un bazin (mic/mare nu conteaza) tot nou si el pentru ca dupa sa mutati filtrul, nu vad unde castigati timp??? Cresterea temperaturii pentru incurajarea cresterii culturilor de bacterii nu duce la o scadere dramatica a timpului de ciclare. A ne juca cu un mediu dezechilibrat, chiar si intr-un bazin gol, doar pentru a grabi ciclarea unui filtru  ... as fi inteles daca faceai teste de dezechilibre ca sa vezi cand apare un tip de alga si cum pot sa o combat doar din diverse concentratii de elemente - teoria dezechilibrelor, ei bine asta da, merita studiata si aprofundata
Am mai auzit povestea cu storsul buretelui  Este o gluma... prin faptul ca rezultatul este f.f.f. slab... Peste tot se vorbeste de faptul ca bacteriile se formeaza pe suprefete (nu in apa), se cauta materiale filtrante cat mai poroase care sa aiba o suprafata cat mai mare... Nu comparati o storsatura de burete cu lichidele cu culturi de bacterii produse special pentru start-up-ul filtrelor
Perioada de ciclare si algele au o legatura colaterala... Daca respectati niste reguli simple, de baza si mai ales daca aveti rabdare bazinul va avea o evolutie normala si "lina" 
bine poate storsul buretelui nu-i nu stiu ce , dar colonizarea inelelor ceramice ?
|
 |
|
Poate spun o prostie mare , dar m-am gandit daca ar fi posibila dezvoltarea bacterilor de descompunere a azotului in afara bazinului pregatit pt setat si inaintea inceperii setupului , astfel incat atunci cand se da drumul la bazin , in bazin sa se introduca o mare cantitate de bacterii benefice , pregatite pt a-si face treaba , reducand astfel timpul de cilcare al unui bazin.M-am gandit la acestea din urmatoarele considerente, scadem riscul de a face alge.Concret la bazinul meu am plante care nu suporta o temp mai mare de24 grade, iar datorita fluctuatiilor de azot , nitriti , creste riscul de a face alge, dupa care o piatra de aer pt grabi procesul nitrobacteriilor nu e tare binevenita ea inlaturand co 2 din apa, in aceste situatii m-am gandit daca ar fi posibil ca intr-un bazin micut 30 litri sa introduc un filtru burete legat la un vibrator, eventual niste inele ceramice care ulterior vor fi intriduse in filtrul extern al bazinului, se mentine o temperatura de 30 de grade si incepem '' ciclarea '' adaugand amoniac .La sarsitul '' acestei ciclari '' ar trebui sa avem inelele ceramice colonizate cu bacterii si buretele care l-am stoarce in filtrul noului setup. asa ma gandesc ca filtrul ar porni cu bacteriile gata pregatite .
|
 |
|
Executat  pana acum ce spui tu lucian , acum sper sa nu mai creasca algele , am pus si jbl filter start pesti ii hranesc putin odata la doua zile, acuma cu lumina nu stiu daca e bien ce am facut , dar am ramas la 2 x 14 w de la 12 la 6 si am sa cresc cu 1 ora pe saptamana treptat, acuma sper sa nu-mi afecteze negativ plantele
|
 |
|
viulian wrote:Pai este normal sa ai alge daca fertilizezi pe perioada ciclarii  cand plantele nu s-au "asezat" inca bine in bazin si nici colonia de bacterii nu e in stare sa transforme toate resturile de mancare - lasand un mediu propice dezvoltarii algelor.
In locul tau as hrani extraordinar de putin, schimburi de apa de 10-20% la cateva zile, redus Easy Carbo .. toate astea o vreme pana stabilizezi acvariul.
poi easy carbo il dadeam normal dupa indicatiile producatorului , am marit doza pt ca sa scap de alge, asa citisem pana la urma ajuta easy carbo impotriva algelor sau nu ? si schimburile de apa , nu ingreuneaza producerea de bacteri ? adica sa mareasca durata ciclarii? sunt multe sfaturi contradictorii , pana la urma care este varianta corecta a ciclarii ? cu sau fara schimburi de apa, easy carbo ajuta sau nu in privinta algelor si se poate folosi pe perioada ciclarii ?
|
 |
|
 poi am jbl manado si agqua basis , alea daca le scot ce mai ramane, deci .....iara alge sunt putine , de aproape ca nu se observa , am cerut un sfat ca sa le t5au din elan inainte sa fie prea tarziu ink nu cred ca am trecut pregul acesta .nu cred ca mi se merita sa refac setupul pt atata .
scorpionul wrote:parere personala: daca un lucru merge prost de la inceput nu trebuie continuat. Chiar daca acum vei face sacrificii e mai usor se reiei acvariul de la inceput cu tot ce trebuie decat sa continui asa. Te va costa mai putin, ca timp, ca nervi, ca bani si in mod special ca rezultate. Cei mai multi incearca sa fie doctori intr-o problema care nu are un diagnostic exact. Fiecare acvariu este personalizat in felul sau si are propriile probleme. Colegii incerca sa-ti dea cele mai bune sfaturi, dar problemele sunt diferite deoarece conditiile sunt diferite. Daca la mine a mers o solutie nu inseamna ca la tine va merge avand in vedere numarul mare de probleme care au aparut. Deci sfatul meu este sa o iei de la inceput, incepand cu dezinfectarea acvariului spalarea substratului, etc. E munca multa, sunt sacrificii dar rezultatul se va vedea imediat
Cateodata trebuie sacrificata regina pentru a castiga partida
|
 |
|
|
 |
|
Buna , am trecut peste o problema din cauza cianobacteriei dar din pacate tratamentul a deciclat bazinul , normal acum ciclul amoniacului nu e finalizat, am reluat ciclare dar din pacata au aparut alge GSA ( putin pe anubias) si ceva alge ce nu le recunosc pe peretii bazinului, sunt filiforme ca niste perisori , cresc destul de rapid par a fi geva gen de alge paroase .AM dublat doza de easy carbo ( alti fertilizanti nu folosesc deocamdata) si schimbat iluminarea de la 5 ore dimineata incepand cu ora 9 pauza doua ore si patru ore seara ( nu stiam ca in timpul ciclarii nu se face pauza)  la un program de 6 ore pt inceput , continuu incepand cu ora 12.Neoane folosite philips 2 X 14 w T5 865 si 827 .Co2 mentinut undeva la 20 .Ceva recomandarii pt a scapa de alge ?
|
 |
|
Am avut aceasi problema si eu , solutia mea a fost putina banda izolatoarea data pe capac in interior , ca sa -i mareasca putin diametrul si sa-l stranga mai tare garnitura, dupa care am dat putin si pe exterior sa nu-mi impinga capacul in sus.Deocamdata la mine merge asa.
|
 |
|
 ok deci e clar o dam pe antibiotice.
|
 |
|
Lucian wrote:Incearca mai intai cu apa oxigenata. Plantele nu au nimic dupa 3 zile de nori grosi
Degeaba incerci echilibrarea nutrientilor, pana nu scapi de alge.
Amandoua tratamentele (si mai ales cel cu eritromicina) cam distruge cultura bacteriana, deci o cam iei de la capat cu ciclarea. Ordinea insa ramane: scapi de alge, ciclezi acvariu si dupa aia discutam de nutrienti si altele. 
Si tratamentul cu acvariul tinut in bezna???? nu merge ? cel cu apa oxigenata nu l-as aplica ca nu am timp sa -i fac un culcus nou la betta .
|
 |
|
donpisote wrote:Asa este dar daca ai nitratii 50 nu inseamna ca poti sa pui si fosfati mana ai 5 ppm.
In principiu scazi cat poti nitratii prin schimburi de apa pana in maxim 20 ppm si aditionezi fosfati pana obtii maxim 2 ppm . Ideal este no3 - 10 si po4 1 .
In lipsa de eritromicina am inceput aseara tratamentul de privare de lumina a acvariului , azi am achizitionat si antibioticul, acum intrebarea mea este : Care tratament e mai putin daunator pt plante si acvariu avand in vedere ca amandoua au un efect negativ , cel cu antibiotic decicland acvariul iar cel cu oprirea luminii distruge plantele .
|
 |
|