[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: viulian
Forum Index » Profile for viulian » Messages posted by viulian
Message
http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=597+598+667&pcatid=667

Sunt curios cum o sa se dezvolte Ciuperca Rosie la mine a stagnat foarte mult cat timp am fost pe lumina cu neon. Apoi dupa o saptamana de leduri la 50% tot nimic. De cateva zile insa am trecut la 70% si vreo 4 puiuti care sunt langa marea ciuperca s-au dublat in dimensiuni. Hm!

Iar polipii aceia sunt bestiali la culori. Bravo man.
Hai sa contribui si eu Am gasit linkul asta: http://www.shine7.com/aquarium/chiller.htm si uitati-va va rog cat de MARE este cooler-ul acela pentru ca sa raceasca apa dintr-un acvariu de 20L de la 30 de grade la 25 de grade in conditiile in care in camera sunt 32.
Si nenea foloseste un capat de racire din aluminiu caci ... are acvariu de apa dulce.

Am mai gasit pe net ca se poate folosi si ceramica in loc de titan.
Din pacate abia Sambata viitoare imi soseste coletul pentru Calciu (si anti Aiptasia). Asa ca am hotarat sa pun in functione reactorul de Sulf (pe care il las la ciclat). Lucrurile nu au stat atat de bine, caci de fapt, chiar daca plasticele suport se potrivesc in cutia reactorului, pompa interna nu mai era aliniata cu stutul de absorbtie deasupra tevii care ar fi fortat apa sa circule prin tot compartimentul.

Asa ca am dat fuga la Brico si am cumparat niste furtune si am "improvizat" un stut si acuma circula apa peste tot.

Poze:

In dreapta se vede ca o teava (care e in zona de hidrocarbonati) nu se aliniaza cu sorbul pompei care e mai in dreapta cam cu 1cm. Reactorul NR400 vine cu o chestie de plastic rigid care prelungeste tubul pana in intrarea pompei, dar n-o puteam folosi caci nu era alinierea acolo.
image image
image image

Sunt doua furtune unul in altul (unul care sta fix pe sorb, si care 'intra' intr-unul gros care infasoara teava de recirculare).

Apoi, cateva poze cu jegul (bacterii bune, pardon) din reactorul NR400:

image

Si de aproape:

image image
image image
image image

E, daca ma jucam la debit (si lasam picatura cu picatura, fooooarte lent adica, nici o sansa sa se simta la 30L picatura aceea) puteam sa tin potentialul redox pe la -100 sa zicem. Era foarte sensibil insa, era suficient sa se gripeze (ca sa nu zic cuvantul sa se inmelceasca, nu cred ca exista in Lb. Romana) juma de zi sourface skimmer-ul din acvariu, si vedeam cum scade potentialul redox din reactor.
Ca sa il fac sa se simta cu adevarat, si sa aibe impact (in zilele bune tinea NO3 pe la 2 sa zicem) trebuia sa hranesc de 2 ori zi si noapte, cu niste prafuri de la ei. Stiind ca voi avea plasticele, in ultimile 2-3 saptamani am mai hranit odata sau de doua ori. Adica degeaba. Potentialul statea la 130 (adica nu reducea deloc No3) si prin urmare No3 a ajuns pe la vreo 40 (nu e asa rosu ca de 50 da' e mai viu colorat decat portocaliul 25 pe testul Sera).

Gresala mea a fost sa-mi fie frica de concentratia de Ca si scaderea alk caracteristice doar sulfului si sa cred marketingul lor ca NR400 trebuie hranit doar odata pe saptamana (sau mai mult odata si tine cateva zile). Ceea ce nu e adevarat, daca hranesti mult odata potentialul se duce la -300 si se formeaza H2S (toxic) asa ca trebuie sa maresc debitul. Daca maresc debitul, potentialul revine foarte repede pe la -100 si trebuie sa umblu iar la debit sa-l reduc. Deci fara o pompa peristaltica nici o sansa de automatizat. Dar asta nu scrie in manual, inveti pe pielea proprie.

Asa ca mi-a fost teama initial de reactorul pe baza de sulf. Si inca n-am studiat inca daca acesti hidrocarbonati reduc doar acidul sulfuric care se formeaza, sau daca au rol sa regleze si Ca / Alk. Ei in manual spun ca in reactoarele cu sulf Ca se poate duce la 800 si Alk sa scada. Dar nu stiu daca si in prezenta hidrocarbonatilor. Stiu ca astia neutralizeaza acidul sulfuric, dar nu stiu daca si restul. Va trebui sa adaug eu un buffer de Alk, dar daca o fac saptamanal e perfect, macar nu ma mai joc la robinete / si ma chinui cu prafuri zi de zi.
O sa citesc, am timp o saptamana / doua pana s-o cicla noul reactor. Deocamdata l-am umplut cu apa de acvariu, dar am blocat IN-ul si nu mai trage apa noua, nici nu are de unde sui alta in acvariu.Sa se cloceasca nitel in reactor zic ei

Oricum o problema este si Copy/Pasta facuta de Aqua Medic in manual. Un paragraf la instalare este luat din manualul reactorului NR400, care spune sa dai o prafuri la inceput. Or, nicaieri la alte reactoare de sulf nu dai prafuri, si de asemenea, e specificat ca despartitorul Y care permite hranirea cu prafuri nu e disponibil pentru sulf. Dar ma rog, noroc ca mai citim prin alte parti.
De asemenea, e bine ca am Hanna acuma, macar o sa vad trendul Ca asa, mi-am propus o masuratoare la 3 zile, ca sa vad cum creste cand voi conecta reactorul.

Acum s-a mai limpezit apa nitel in el (acel praf de transport care se aduna la toate substantele din pungi) dar redox potentialul arata 150. Deci nu se simte nimic.

Poza de final:

image
http://www.acvariu.ro/generalitati/-/asset_publisher/uA9v/content/15845?redirect=%2Fgeneralitati%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_uA9v%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-2%26p_p_col_count%3D1%26p_r_p_564233524_tag%3Dacvariu%26p_r_p_564233524_folksonomy%3Dtrue

http://lmgtfy.com/?q=site%3Aacvariu.ro+apa+verde
Daca ai atatea plante cate vad eu (5 firicele) in nici un caz nu-ti trebuie fertilizare ci iti trebuie MULT MAI MULTE plante ca sa scapi de apa verde. 3 tulpinite nu pot asimila tot ce e acolo ...
Putina lume tine crabi, dar ... daca nu stim nici macar ce fel este, nici macar o cautare pe Google nu putem da.
Incearca macar sa pui o poza ... (multumesc pentru corectat) poate ajuta la identificare si de acolo sa mergem mai departe.
Ar fi foarte bine ... da.
In primul rand te-as sfatui (daca ai vrea sa cresti plante) sa studiezi foarte bine despre CO2 presurizat. Nu ar trebui sa fie foarte scump ...
Daca nu se poate Co2, incearca Easy Life Carbo (care ar fi un Co2) dar atentie sa nu torni decat la dozajul indicat. E o aditie de CO2 lichida care poate suplimenta sticla aceea. N-am folosit - doar am auzit ...
Insa trebuie sa aduci lumina macar la 50W - macar ...
Am o opinie de ce putrezesc plantele:

Lumina insuficienta + CO2 insuficient. Poti sa torni cat fertilizant vrei, nu le vei face sa reziste...

Pentru ca: o bula pe secunda la 90L de apa e o nimica toata... Eu am cam o bula pe secunda la 16L. La adancimea acvariului de asemenea ai foarte putina lumina. Iti trebuie minim 60-70W ca sa faci ceva acolo, si cu reflectoare. Plantele nu pot folosi fertilizantii daca nu au lumina si nici CO2. Gandeste-te ca sunt un tandem (lumina + fertilizanti + co2) iar tu nu dai 2 din ele ..
http://www.jbl.de/en/aquatics-freshwater-products/detail/2491/jbl-mangrove-roots

Sau

http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/5498.page
Am o obiectie ca nu pot face Scroll Zoom in proiect - asa de realist arata (si eu lucrez in SketchUp si mai cam-mi vine sa fac un Orbit in jurul acvariului asa).

Go on man, cred ca esti safe daca ai dintii atat de inalti.
Multumesc pentru feedback Gabriel,

Despre obiectiv: Canon 100mm Macro cu camera Canon 7D ... fara trepied, sa ma fi vazut, aveam o lanterna in mana stanga (altfel viermii se ascundeau), camera pusa la 1/80 ca sa minimizez shake, F2.8. Dupa ce se mai curata o sa fac niste poze si cu trepied si cu macro extenderele Kenko (am niste poze la inceputul topicului cu copepods dar se pierde din contrast un pic).

Despre 0.1ml o sa folosesc o siringa de diabetici, 0.3ml in total cu gradatie din 0.01ml (si nu cea data de ei).
Despre apa, multumesc pentru HI70436 (de unde le stii ???? eu habar n-aveam!) dar ma gandeam pana acuma sa folosesc apa distilata (am apa distilata de la farmacie deci sper sa fie cat mai curata cu putinta). Acum va trebui sa studiez diferentele intre apa distilata si apa deionizata.
Insa ... pana la urma chiar daca nu suntem in range, cred ca important este sa ai aceiasi sursa de apa pentru 20-30 de teste - adica un bidon exact cum ziceai, care nu isi schimba TDS-ul la momente diferite (ca sa poti sa ai o idee despre evolutie pana la urma decat de valoarea punctuala). Sa vedem asta cand imi ajunge ...

Despre JoesJuice, ha am comandat si eu - n-am gasit Aiptasia X (nici n-am cautat in alta parte doar ca sa evit costuri mai mari de transport - asa ca am luat de la cei care vindeau si Hanna). Habar n-aveam ca-mi omoara melcii .... asta e nashpa acuma va trebui sa-i adun cat timp tratez, sper sa-i pot adauga inapoi dupa un schimb de apa - nici n-am citit instructiunile ...
Aaaaa ... daca sunt 5x5 e ok cred. Daca ai fi avut gen "plasa de muste" atunci nu mai era ok.

Deci presupunand ca totusi fiecare sarmulita din grila, puse asa una langa alta vertical, contribuie la scaderea distantei disponibile cu 1cm. Ar scurta de la 20cm la 19cm.

Pentru a avea o inaltime de 1cm, iti trebuie un debit de 0.666666 * 0.001 m * 0.19 * 4.43 = 0.00056 metri cubi / secunda -> * 3600 = 2020 L/h.

Cred ca perfect asa.

Ce putere are pompa aleasa de tine totusi ? Ca sa stim sa scadem un mic procent din debit ... si sa vedem cat ar da h-ul ?


Si eu cred ca e detrimentala plasa cu ochi mici fiindca incepe sa nu mai devina neglijabila tensiunea superficiala ...
Mai bine dinti inalti, sa poti sa ai o cadere de 2cm cu o pompa de 2000L. Pompele acestea nu au debit reglabil ? Trebuie sa aibe totusi ... pana si pompa aceea din acvariul de 5L avea ca o diafragma mica la iesire pe care o puteai regla cat de cat sa faci sa sufle mai mult sau mai putin ..
Eu zic ce-am vazut la acvariul pe care l-am avut era mai "goala" un pic camera pompei, dar apa scadea atat in camera cu "Matrix" cat si in "display" ..
Daca totusi lui Koala i se va strica autocompletarea in ziua cand pleaca in vacanta de o luna - as pune si gaura aceea mica undeva pe la 25-30cm inaltime intre display si camera cu Matrix.

De ce zic asta ... presupunand ca nu exista autocompletare - si ca s-ar evapora doar din camera pompei.
Daca ai o diferenta din ce in ce mai mare intre camera pompei si camera cu Matrix, cu atat mai mult apa va vrea sa se "echilibreze" si sa ajunga in camera pompei. Adica o depresiune in camera pompei, antreneaza o depresiune si in camera "Matrix". Ceea ce antreneaza la randul ei o depresiune si in display, apa vrand sa ajunga mai repede din display in camera cu Matrix (h-ul creste si fluxul cerut va fi mai mare) si pentru putina vreme va curge mai multa apa in camera cu Matrix.

Poate la acvarii mari nu se vede asa usor jocul asta, dar asta se vedea in acvariul de 5L. Camera pompei nu ramanea niciodata goala ci incepea sa scada nivelul pe grilajul din camera "Matrix" (pun ghilimele, ca acvariul ala avea doar bureti in acel loc, dar ca sa se inteleaga despre care compartiment e vorba). Se vedea asta si cand goleam acvariul uitand sa opresc pompa.

Un alt exemplu de ce e importanta compartimentarea: sa zicem ca pompa se gripeaza 2 saptamani. Fara comunicare intre display si "spate", apa se evapora din toate compartimentele si scade sub nivelul pieptenului in display. In saptamana 2 are loc o intrerupere de tensiune si pompa o ia din loc. Pompa risca sa suie restul ramas de apa din "spate" inapoi in display, dar exista riscul ca apa aceea ramasa adusa in display nu fie suficienta incat sa treaca peste pieptene incepand ciclul. Cu gaurelele acelea date pe la jumatate, nu risti sa ia foc nimic. Decat daca stai in vacanta 3 luni

Parerea mea este ca ar trebui data gaura aceea mica. Cred ca mai era una la acelasi nivel si intre camera cu Matrix si camera pompei. Dar nu mai tin minte ar trebui sa caut prin poze.
Daca vrei pompa de 2000L atunci e perfect. Insa nu cred ca se evapora doar in camera pompei - se va evapora proportional de peste tot (am avut un acvariu nano compartimentat exact ca al tau (doar ca avea 5L) si se evapora proportional - cu toate ca era un pic mai jos nivelul din camera pompei, nu a fost o problema.

Totusi vreau sa mai zic ceva ce-am vazut - acum realizez:

Acvariul acela totusi mai avea o gaura data intre compartimente dar sa se asigure ca nivelele sunt echilibrate in caz de probleme. Adica intre compartimentul mare (display) si prima camera unde la tine ar veni Matrix-ul mai era o gaurica de vreo 2-3 mm data, undeva pe la jumatatea inaltimii - sub piaptan cum ar veni.
Probabil ca la un moment dat poate scade nivelul din display SUB nivelul pieptanului, si brusc ai doua sisteme separate ... asa cu gaura acolo te asiguri ca toate sistemele sunt conectate pe principiul vaselor comunicante. Asta pana cand cand nivelul din display scade sub inaltimea acelei gauri. Diametrul era cam jumatate din diametrul tevii care aducea apa in acvariu din compartimentul 3 inapoi in display (cred ca e o legatura undeva, dar mi-e clar).

Later edit dupa editul lui Koala: atunci trebuie o pompa mai mica (de 1100 L / h - 1500 L / h maxim) si poti pastra 20/20 ?
Multumesc si eu pentru lamurirea cu inaltimile

Pe mine ma intriga chestia cu diferentele de nivel, stiu ca mereu cand e vorba de curs apa trebuie undeva sa apara si o integrala ceva - dar fluid dynamics e grea materie. N-am avut chef de rezultatele intermediare insa am sarit direct la formula. Debitul este neliniar cu diferenta de nivel, adica 1-2 mm in plus inseamna deja cateva sute de litri in plus la debit) - dar liniar cu lungimea fantei de scurgere.

PS: pentru a face imagini cu formule (mai usor de urmarit) am descoperit acest site: http://www.codecogs.com/latex/eqneditor.php - scrii ecuatia sus (in Latex, dar au butoane ca in Office si e usor sa te prinzi ce si cum) si jos iti apare poza cu formula -> save as Gif.

Dragos - insanatosire grabnica!
Despre peste, trecem peste daca nu stim de ce... dar imi place tare mult acvariul - e plin si in acelasi timp foarte aerisit
Mi-ar place sa vad un film cu totul cum se misca acolo ..

Recunosc cumva in acvariu un Torch coral ? (in dreapta de tot)
Well well well .... din pacate sun coral-ul (bucata cea mai mare, cat si cea mai mica, alte 2 au supravietuit) au decis sa nu-si mai revina .. Ma incurca fiindca peste tot se discuta de "strong current" vs "slow current" - dar nu am inca "feeling-ul" a ce inseamna cand unul e strong si altul e slow. In sensul ca la mine e mic acvariul, pompe mici, inteleg daca o pompa din aceea uriasa misca o gramada de apa ...

Bucatile au fost toate hranite la fel, doar ca cele 2 care rezista sunt in zone unde apa se misca foarte greu (una intr-un colt opus tuturor jeturilor, alta pitita fix in centru langa o piatra unde iar, e in mijlocul "ciclonului" si nu simte deloc viteza apei. Dar toate au fost hranite la fel - cred ca am avut un pic de noroc totusi caci am cumparat un exemplar mare pe care l-am facut in 4 bucati si puse ici colo.

In plus, nu stiu daca de la descompunerea coralului (pana la urma l-am scos, dar urmaream polipii de pe margine chiar daca ceilalti nu o duceau bine de loc si se desprindeau), sau de la lampa care acum da un joc de lumini mai realist si poate pacaleste vietuitoarele - dar ... am descoperit o gramada de viermi (rosii dar sunt genul harmless) care ies de prin tot felul de gaurici. de asemenea, observ Aiptasia in din ce in ce mai multe locuri (sunt mici Aiptasia, nu mai mult de 1cm inaltime).

Cateva poze:

image image
image image
image

Dar ca sa va inveselesc, iata moaca unui pestan care ma amuza mereu cand il vad:

image

In dreapta sus se vede trompa unui melc.

Asa ca mi-am comandat un Aiptasia Killer si plictisit de rezultatele de Calciu pe care nu le inteleg deocamdata, am comandat si un tester Hanna de Calciu cu un set suplimentar de prafuri de masurat. Am inteles ca e foarte "delicat" in sensul ca se lucreaza cu cantitati de 0.1ml si orice mica pata de grasime pe eprubeta cu substante da peste masuratorile senzorului de culoare .. Sa vedem ce inseamna si ceva mai bun macar masor des si nu mai trebuie sa fac o gramada de diferete si inmultiri si sa astept zeci de picaturi pana movul devine verde (nici nu mai stiu cum era).
am cautat si eu pe net un pica, ca stiam de la conservarea energiilor, ca mv^2 / 2 = m * g * h si undeva sub radical trebuia sa apara un 2 ..

E adevarat si pentru lichide dar dintr-o lege a conservarii presiunii a lui Bernoulli. Asa ca am mai studiat si am gasit o estimare aici: http://www.physicsforums.com/showpost.php?p=3529912&postcount=11

Debitul estimat are valoarea:

image

Da, h este la puterea 1.5.
Q se masoara in metri cubi / secunda, h este diferenta de nivel (in metri) , W este latimea fantei (in metri) iar g este acceleratia gravitationala in metri / secunda la patrat.

Am aplicat la datele de la Gabriel:

2/3 = 0.66666 ..
h la puterea 1.5 = 0.01m la puterea 1.5 = 0.001m
W = 0.25 m
si radical din 2g = approx 4.43

Si Q = 0.00074 metri cubi / secunda

Transformati in metri cubi / ora inmultim cu 3600 = 2.658 metri cubi / ora = 2650 litri / ora (nu e mare diferenta fata de calculul lui Dragos, 2817 L/h)

Daca la Koala vrem o diferenta de nivel tot de 1 cm (0.01m) dar W = 0.1 m (10 cm adunati de printre dinti de pieptene)

Q = 1063 L / h (asemanator cu 1126 L/h a lui Dragos).

---

Daca inversam totul ca sa scoatem h in functie de Q, obtinem formula (sper ca e corect, in Windows merge doar cu Scientific Calculator)

image

De exemplu cu o pompa de 2000L/h acolo in spatele acvariului (sa aproximez pe la 1800 L/h) atunci diferenta de nivel ar fi: 1.42. La un piepten de 30cm (si la fel 5mm on / off) = 15cm suprafata, diferenta de nivel ar fi 1.08 cm. Defalcarea mai jos:

Debitul de 1800L/h in metri cubi inseamna 1.8 metri cubi / 3600 secunde = 0.0005 metri cubi / secunda

Partea de sus de sub radical = 0.0015
Partea de jos de sub radical = 2 * 0.15 * 4.43 = 1.328

Fractia de sub radical = 0.00113, si daca aplicam radical de ordin 1.5 din 0.00113 obtinem h = 0.0108 metri = 1.08 cm

Deci Koala, sugestia mea e o pompa de 2000L si un pieptene de 30cm pentru h pe la 1cm. Daca vrei un pieptene de 20 cm = atunci inaltimea o sa fie la 1.42 cm. Insa daca vrei sa o scazi la 1cm pastrand 20cm, iti trebuie o pompa mai mica ... gen 1200 L/h.

Ce nu inteleg eu insa ... de ce toata lumea se invarte (sau cauta acest sweet spot) de 1cm ??
Eu folosesc Purigen la acvariul marin - direct in filtrul extern pus intr-o sosetuta din aceea fina. Il am de cateva luni bune (daca nu jumatate de an) si deocamdata pare tot alb / galbui (chiar am spalat putin sosetuta in care il tin, fara sa-l desfac, pentru ca parea ca se imbaxise sacul si nu purigenul).

Am cam 250g pus pentru 30L de apa in filtrul extern pentru marin. Habar n-am daca e bun sau nu insa, caci inainte aveam Zeolit si Carbon, dar si multe alge; dar mi-a sosit pachetul cu Purigen a coincis cu stabilizarea acvariului, asa ca n-am nici o perspectiva cum ar fi fara el acum. Poate as putea sa scot, dar mi-e cam teama.
Am inteles ca e mai bun pentru acvarii reef fara skimmer (adica suplineste ceva din rolul unui skimmer). Deci nu-l schimb pana nu se innegreste
 
Forum Index » Profile for viulian » Messages posted by viulian
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com