[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: viulian
Forum Index » Profile for viulian » Messages posted by viulian
Message
Bine ai venit Alex!
Cred ca urmatorul pas ar fi un CO2 presurizat (asta dupa schimbarea background-ului eu sunt genul old school, background negru).
Frumos acvariu doar ca presupun ca dai prea multa mancare .... MULT prea multa.

Apoi ... viermele acela se numeste Planaria: http://en.wikipedia.org/wiki/Planarian (nu este larva de melc). Ca sa reduci totul trebuie sa dai mult mai putina mancare cat mananca pestii timp de 1-2 minute si gata. De asemenea, trebuie sa aspiri mai des substratul (dar cu un aspirator cu furtun subtire ca sa nu deranjezi prea mult plantele, sa nu aibe "forta" cum ar veni, dar suficient cat sa aduni ce se aduna pe acolo).

Eu zic sa nu-ti pese de substrat. Mie mi-a picat fisa inainte sa-l adaug, zic stai ca ar fi mai fain sa se vada doar negru. Dar poti prinde o banda neagra inainte de pozele de concurs si aia e important e sa-ti placa si sa vezi tu bine.

Excelenta treaba cu pomisorul, imi place ideea tre sa legi un cal de el dupa aia (dar nu tii mult calul, doar de poze, altfel se supara pe noi stim noi cine )
In mod clar e de 3% - 30% cred ca se gaseste destul de greu (adica e industrial deja din cate citisem eu). Adica sanse mici sa gasesti la vanzare altceva decat 3% ... dar concentratia incercata de mai multi (inclusiv de mine dupa ce am citit) e 1mL de H2O2 3% / 1L de apa, altfel trebuie recalculat ..
Nu cred ca e o problema incalzitorul, poti sa-ti mai cumperi unul nano de 50W presetat la 25 grade si sa-l vari altundeva, chiar sunt subtiri si cred ca ar incape oriunde. E bine de respectat ce zice producatorul totusi sa nu se coaca filtrul sau ceva. Stiu ei ce stiu de au pus 75W.

Dexpre echipamente in bazin - mie mi se pare cool sa se vada toate pentru ca e clar ca e un mediu intretinut artificial - si imi place cand vad ca toate contribuie la bunul mers al acvariului. Doar ce mi-am construit o cutie din acrilic singur, caci breeder box-urile sunt prea mari pentru nano-ul meu de 30W - nu te stressa daca trebuie sa pui ceva in bazin, poate o cutie unde sa cresti niste macro alge va veni pe viitor.

Asa ca da-i drumul o sa schimbi multe acvarii de-a lungul vremii si oricat te-ai stradui sa-l faci perfect - nu va fi iti zic eu ca "sufar" de MTS (Multiple Tank Syndrome) si mereu ai mai face chestii diferite, si mereu ai mai automatiza ceva, si daca ai avea locul ai face totul perfect, si n-ai apasa decat un buton si s-ar intampla - dar ... e fain sa pleci la drum si sa vezi cum totul capata viata.

Deci vant din pupa, asfalt uscat, ape limpesi si alte urari forumiste
Eu folosesc un Ai Sol Nano pentru acvariul de 30L.
Mi se pare faina din multe puncte de vedere (dimming, moonlight integrat si nu doar ca stau aprinse, ci incearca sa simuleze chiar luna plina, apoi mai putin, apoi luna noua etc; e foarte simplu de controlat spunand sunshine / sunset period) dar din pacate e modelul vechi (adica nu are wireless - vad ca se merge pe wireless acum), iar cu bratul ei a trebuit sa ma chinui ca sa-l pot fixa pe acvariu - e o improvizatie facuta - bratul e nashpa (dar asta se stie). Insa imi place si ma lasa sa ma joc cu puterile sa vad cum se comporta coralii / algele la mai multa lumina, la mai putina, etc.
La mine nu a afectat pestii, dar nu cred ca le e bine daca trec prin zona cu concentratii mari de H2O2 ... mai bine le dai de mancare inainte , ca sa nu fie asa curiosi ce faci tu acolo in zona

Evident, poti sa le faci rau daca sari gardul ... incepe cu o concentratie de H2O2 mai mica (sa zicem 2ml) si vezi cum stau lucrurile, si poti mari ulterior. Eu asa as face ..
Sa inteleg ca tu in ziua 4 ai pus E15, si acum, dupa 3 zile, faci un schimb, si vrei sa completezi diferenta de E15 ca sa fie ca si cum n-ai facut schimb ?

Cred ca esti prea atent - nu cred ca e asa important ... Dennerle are o magie a lui, torni ce vrei, alge nu apar, dar plantele cresc. Eu credeam ca ai pus E15 la inceput, si dupa o saptamana, pui iar - dar nu trebuie sa pui iar (daca mai tin bine minte) trebuie sa pui V30 fara sa-ti pese ca brusc 50% din apa s-a dus, si concentratia ramasa de E15 s-a injumatatit. (sper ca m-am facut inteles ).
Dap, am incercat - nu cu BBA dar cu alte alge - dar nu mi-a deciclat acvariul.

Concentratia a fost de 1ml/L de solutie H2O2 de concentratie 3% deci tu ar trebui sa pui 5ml ca sa fie in grafic. Afecteaza insa plantele cu frunzulite foarte subtiri (gen Cabomba sau altele) dar anubiasi sau plante cu frunze mai carnoase (inclusiv HC) nici o problema
Lumina afecteaza eficienta, deci ideal ar fi sa opresti lumina si pompele, si cu o siringa cu ac sa pui in zonele afectate. Lasi 15 minute si dai drumul la pompe apoi .. Se recomanda si un schimb de apa dupa, dar eu n-am facut asta, ci in functie de cum le vedeam, am continuat si a doua zi.

Ai putea de asemenea sa faci cumva sa maresti viteza apei prin zona respectiva ... dar ideea e ca in timp o sa apara iar daca nu remediezi si ideal ar fi sa intelegi ce a dus la aparitia ei, sa corectezi, si sa folosesti H2O2 ca sa nu mai astepti o vreme pana trece. Caci o sa apara din nou daca nu corectezi si muncesti degeaba cu H2O2.
Bitanu, cum adica adaugi "din nou E15" ? Mi se pare prea des la 7 zile nu ?
Eu nu tin ciclide, dar despre rasini ... trebuie sa fii atent ce cumperi, caci exact cum ai sesizat - caci ceea ce rezulta in urma tratamentului trebuie sa fie safe din punct de vedere acvaristic. Daca gasesti fisa tehnica in care iti explica ce procese se intampla, poate te poti apuca sa studiezi .. (eu nu m-as incurca, am marin unde e important sa ai No3 mic, dar folosesc un reactor de sulf pentru asta).
Kati-Ani (ion exchange softener) este un principiu pe care l-am intalnit folosit la bazinele foarte mari de Discus. Chiar daca Reverse Osmosis este procedeul cel mai bun de purificare - are un mare dezavantaj, la acvarii de 2000L de exemplu incepe sa coste foarte mult apa rejectata de instalatiile RO.
Asa ca daca ai un acvariu mic, poti merge pe o instalatie RO fara probleme, insa daca ai un acvariu mare (sau te deranjeaza sa irosesti degeaba apa) se pot folosi anumite rasini care fac schimburi de ioni incat sa scada kH-ul (iar apa apoi trebuie sa stea la aerat pentru a se reface concentratiile de oxigen si CO2 din ea).

Avantajul Kati-Ani este ca nu ai deloc apa rejectata (pierzi putina apa doar cand trebuie sa reactivezi rasinile care trebuie schimbate / reactivate din cand in cand cu niste acizi puternici). Totusi, nu orice rasina poate fi folosita, caci schimburile de ioni trebuie sa inlocuiasca pe cei care dau duritate cu alti ioni care nu mai dau duritate. Totusi, unii ioni de schimb nu sunt buni pentru acvariu, trebuie niste rasini acvaristice sa zicem ..

Asta e ce am inteles ... obtii duritate mica, dar nu filtreaza bacterii sau metale grele samd. In functie de necesitati si costuri ...
Da o cautare pe Google despre "anion cation discus" si o sa gasesti mai multe detalii ..
Dragos, nu cred ca o gaura in plus face acest overflow sa fie complet diferit de celelalte aflate la vanzare ?

Viteza apei este data de sectiune, si nu de lungime.


Cum apa nu poate fi comprimata, procentul Viteza * Suprafata in orice sectiune trebuie sa ramana constant. Deci daca ai avea un overflow identic cu cel din plexiglas de mai sus, doar de 2 ori mai lung, viteza apei se va injumatati prin gatul lui (sectiunea fiind dreptungiulara acolo, aria ei este Lungimea * Inlatimea gatului) - deci va fi mai putin eficient in a antrena bulele de aer care se aduna in el.

Evitarea bulelor se poate face cu un bubble trap cum zici, dar in caz ca un bubble trap nu este instalat (sau nu le prinde bulele), extragerea lor se poate face daca se mai da o gaura in partea superioara a gatului si se instaleaza o pompa peristaltica (de fapt e necesar sa fie construit asa, pentru a reduce riscurile de pierdere a sifonului).

Eu as modifica overflowul facut mai sus si instala acel Aqualifter (pentru o siguranta suplimentara).

Merge excelent, nu ? Ce debit are filtrul extern ?

Am incercat un skimmer pe un principiu similar, de la Dennerle si nici o sansa sa traga suficienta apa "de sus" la debitul la care functioneaza Eheim Ecco Pro 200-le.
Asta pentru ca am avut acelas stil de skimmer dar cuplat la o pompa doar a lui si aflata in acvariu (tot de ei facut, Dennerle Bio Circulator) si tragea apa infernal de mult (adica trebuia reglat ca sa nu galgaie si sa nu miste prea mult suprafata apei): http://www.youtube.com/watch?v=YXZ45vsDBbU

Asa ca din cate am vazut la mine, la tine se comporta foarte bine are suficienta forta.
Wow - omul cat traieste invata - n-am auzit pana acum de Ostracoda ... grrr, arata naspa.

Aici Tom Barr foloseste un insecticid ca sa scape de srimpi : http://www.plantedtank.net/forums/showthread.php?t=139785
Unii recomanda o supradoza de CO2 (dupa ce iti scoti toti pestii separati) sau ceva Sulfat de Cupru care omoara tot ce e shrimp (dar nu e bun plantelor). Citeste mult despre fiecare metoda inainte .... caci sunt riscante toate.

Si apoi, cred ca de fapt problema e mai ampla, daca acvariul e infestat - inseamna ca ai o problema cu nutrientii ... (mai ales ca sunt si alge samd). Asa ca poate n-ar strica un pic mai multa atentie la acest echilibru (CO2 / Lumina / fertilizanti + nutrienti) incat lucrurile sa revina la normal.
Am studiat si eu in ideea unui sump care sa ascunda eventualul skimmer pentru nano.
Se pare ca acest stil de overflow se numeste "C-syphon" sau "C style overflow" si intr-adevar, aduna bule de aer.
Presupun ca bulele ar putea fi "luate" de curent daca viteza apei este suficient de mare prin gatul respectiv. Insa cu cat este mai lung, cu atat viteza apei prin sectiune respectiva scade; modalitatea recomandata ca sa fie scoase bulele este o pompa peristaltica (toti folosesc Aqualifter) care sa traga apa din acel gat prin partea superioada (printr-un tamburus) si in felul asta sa adune si bulele:

Mai jos 2 linkuri cu pompa instalata pe overflow:

http://www.fishtanksdirect.com/aqualiftersiphonoverflowpump.aspx

http://www.bulkreefsupply.com/deluxe-cpr-continuous-siphon-overflows.html

Perfect.

Un film ceva, ca sa avem un Inainte si Dupa ?

Si daca te avertizeaza cineva ca nu e voie sa speli toate canistrele odata, si eu fac la fel toate odata (am doar 1-a).
Eu am citit zilele trecute despre uscarea siliconului (caci am folosit sa izolez furtunelul de la picuratorul de kalk de sticla de cola in care sta infipt) si pe net oamenii spun ca siliconul nu adera bine la plastic (in sensul ca daca iti faci un acvariu de acrilic dar lipesti cu silicon, nu tine).
Probabil ca la presiuni mici nu e o problema zic si eu, dar la presiuni mai mari ar putea fi pe termen lung.
Ca sa clarific (am zis mai cu X pagini in urma, dar inteleg ca nu va sta nimeni sa sape ) - masor pH-ul cu un tester din acela portabil, dar care are precizie o zecimala.

O sa caut un Skimmer de jucarie si o sa manaresc capacul acvariului (mai am unul de schimb, just in case) cu un diamant incat sa ii fac loc. Nu vreau sa dau 100 euros pe un Skimmer - vreau sa ma joc si prefer sa dau mai putin sa vad ce efect are.

Pana una alta aseara am pus prima data kalkwasser!

Am masurat in acvariu asa:

Ca: 511
pH: 7.8 la inceputul noptii
kH: 10

Apa amestecata cu kalk avea asa:
Ca: 400
pH: 12.1
kH: 47 (intre 38 si 45 apa a fost verde in loc de albastru, credeam ca o sa termin picaturile din kit-ul Tetra, su Searchem nici o sansa sa masori ala poate pana la vreo kH 16).

Instalarea a fost intr-o sticla de 0.5L de apa in care am dat o gaura ceva mai sus de fundul sticlei (unde am inteles ca se depune un soi de mazga) si am lipit cu silicon un tub de aer flexibil (indoit la 90 de grade catre acvariu cu putina ... bricheta). In capatul furtunului subtire e infipt un robinet de aer inchis la maxim - care insa tot lasa sa picure 22 de picaturi pe minut. Sa termini furtunul cu un robinet este un "faux pas" pe termen lung, caci in locul unde picatura de kalk da de CO2 tinde sa apara niste depuneri. Nu cred ca o sa experimentez totusi atat de mult incat sa-mi pese de acele depuneri.

Am facut eu un calcul si vreo 400mL ar fi trebuit sa curga in aprox. 6 ore.

Azi de dimineata apa era deja scursa din sticla (doar ce am pregatit un batch nou) si de dimineata:

pH: 7.6 (fata de 7.5 de obicei)
kH: 9 (in scadere!! grr).

Ca n-am mai masurat.

Cateva poze (acvariul este inca in revenire dupa alge insa se mai vad ici colo, dispar repejor totusi pe masura ce Urchin-ul da de ele, si Caulerpa s-a dublat in volum).
Si ar trebui sa mai curat colturile rotunjite, dar mi-e lene nu ma deranjeaza - important acum e sa ridic pH-ul. Dupa ce stabilizez totul, fac si curat.

image image

(in poza din dreapta se vad si 2 puiuti de button corals care nu erau acolo acum 2 luni).

image image

image image

image image

Dupa doua saptamani - observ ca de la E15 au inceput sa-si dea drumul plantutele. In ritmul asta va mai dura ceva pana o sa se umple totul de verde si sincer nu stiu daca sa ma apuc sa tund sau nu Riccia - e prea devreme ? N-am mai crescut niciodata asa ceva.

AM pastrat si un Banana Plant pe care cred ca o voi instala undeva in dreapta, ca sa acopere din echipamente un pica.

image image
image
 
Forum Index » Profile for viulian » Messages posted by viulian
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com