[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: viulian
Forum Index » Profile for viulian » Messages posted by viulian
Message
Eu nu as merge cu Eheim 300. Am 600-le si imi suie apa la 1m ... greu. Adica n-am masurat cat imi ia sa ridic 4L de exemplu, dar stau cateva minute. Are si un slider mic cu care pot regla intre - si + (adica minim si maxim) si minutele acelea le stau cu ea la maxim. E suficient sa cobor inaltimea la 70cm ca debitul sa se simta ca e mai vertiginos. Este silentioasa.

Am avut o pompa de 250L (nu mai tin minte numele, e undeva prin posturile mele) si nici o sansa sa ridic apa la 1m cu ea. Era prea mica, era mai mult de recirculare in acvariu sau pe distante mici (eu o foloseam ca sa scot apa din acvarii dar am aruncat-o ca ma descurc cu 600-le).

Asa ca as alege 600-le, si daca ti se pare ca e prea mare - dai la minus si la 90 cm cred ca abia da un firicel acolo ... Dar cu cealalta risti sa nu-ti faci treaba. Pe a mea scrie Hmax 1.3m si asta a fost motivul pentru care am luat-o, stiam ca am de suit apa la 1m. Cred ca la 1.3 debitul se opreste totusi dupa cum o vad cum se chinuie la 1m (suie apa din galeata in acvariul marin care are marginea de sus la 1m fix de sol).

Apoi, despre denitrificare ... se face la picatura, e drept. Pentru ca un mediu propice bacteriilor care sunt apte sa foloseasca oxigenul din No3 este un mediu fara oxigen (si cum apa din acvariu are oxigen, a inunda reactorul cu asa mult oxigen inseamna ca nu vor mai avea loc acele bacterii apte sa scoata oxigenul din No3 de cele care pur si simplu folosesc Oxigenul ca sa se reproduca). Adica randamentul e unul foarte scazut, pe masura ce creste cantitatea de oxigen din reactor.
De exemplu, la mine, ca potentialul redox sa fie -150mV in reactorul cu sulf, pompa peristaltica (de 1.5L/h) merge 2 minute, si apoi controller-ul o opreste 20 de minute.


Wow felicitari! Arata superb.

Contra pietrelor verzi (Si daca pH > 7) o sursa bestiala sunt cativa melci Neritina. Am patit si eu acelasi lucru (inverzeala pietrelor cu o alga tare) si dupa cateva zile dupa ce am pus 2 Neritina (e drept acvariu de 16L) pietrele erau un gri bec si curat ca atunci cand le-am luat

Cat timp petreci curantand cand tunzi HC-ul ?
Pai este normal sa ai alge daca fertilizezi pe perioada ciclarii cand plantele nu s-au "asezat" inca bine in bazin si nici colonia de bacterii nu e in stare sa transforme toate resturile de mancare - lasand un mediu propice dezvoltarii algelor.
In locul tau as hrani extraordinar de putin, schimburi de apa de 10-20% la cateva zile, redus Easy Carbo .. toate astea o vreme pana stabilizezi acvariul.
Ai dreptate Dragos, am corectat .. am ramas obsedat cu reducerea nitratilor

Mi-ar place unul mai mare dar sincer nu am rabdare sa mai astept iar jumatate de an sa se cicleze, sa trec iar prin toate fazele eeeetc. O sa-l tin asa si o sa-l impopotanez cu mici corali. Deocamdata este stabil - mai putin pH-ul care sta foarte foarte jos - adica pH-ul este exact ca la acvariul de apa dulce un CO2 indicator sta pe verde. Ma tot gandesc cum sa-l ridic, dar n-am idei (in afara de prafuri pe care nu le vreau totusi - o alta chestie de adaugat continuu).
Poate la un moment dat o sa ma gandesc, dar n-am nici spatiul nici rabdarea sa ma apuc de la 0.

Obiectiv macro da, e necesar + trepied + declansator remote pentru a reduce vibratiile .. pun poze din astea rar, caci mi-e lene sa fac toata procedura ...
Salut!

Mie mi se pare un pic suprapopulat acvariul (adica 2 carasi si 2 colise in ceva ce nu pare a avea mai mult de 40-50L ?).
Eu as mai face un schimb de apa totusi ... nu am tinut carasei - dar schimbul de apa e sfant. Pe net se pare ca e vorba de o problema cu vezica innotatoare ... de fapt cam poate fi orice, ar trebui niste masuratori ale apei sa eliminam anumite cauze ..
Dupa comportamentul pestelui, si cu spray bar si tot este foarte puternic debitul. Pestele apare stand neconfortabil in centru, se lasa dus in fata dupa ce oboseste, apoi se zbate sa ajunga in spate unde se odihneste sub spray bar.

Am avut un filtru asemanator in acvariul de 5L de spital, si ca sa reduc la minim debitul, am infipt in loc de spraybar un tub din acela de aer, transparent, de pompa de aer; si n-avea decat sa sufle apa pintr-o gaura mica si pestele se plimba prin tot acvariul relaxat
@Gabriel - ai dreptate - la plantate fac si ele oxigen - nu stiu cum de nu m-am gandit si eu deci da, ajuta si asta.

Dupa ce am mai tot studiat, o lipsa a oxigenului din apa e critica, deoarece asta incetineste lucrul bacteriilor nitrificatoare. Ceea ce in timp duce la acumularea de reziduuri care sunt folosite de alge. Cred ca asta e cea mai plauzibila explicatie ...

Insa animat de multele poze care s-au facut in ultima vreme, am zis sa pun si eu niste colse-up-uri cu coralii

Scooter Dragonet:
image

Zoas albastru cu verde:
image

Tentacule Open Brain Coral
image

Open Brain Coral un pic mai dedeparte:
image

Green Button Polyp, Protopalythoa
image

Un vierme penat (cam 1cm deschiderea, dar am facut focus in centru unde cred ca e gura, sau ceva...)
image

Ricordeea:
image

Zoas maro cu galben:
image

Si o imagine de ansamblu (ps in stanga spate se vede un Blueberry Sea Fan - arata demential - din pacate am luat-o cam paradita ... hranesc zilnic cu un praf pentru filter feeding, sper sa isi revina). In centru am pus un Trumpet Coral).
image

Din pacate, sunt limitat in a gasi cioate de corali pe care sa le pot agata ici colo caci nu-mi incap cataroaie cu o colonie uriasa pe ele deja ...
Stefan, multumesc mult pentru poza cu Tawian Fire Red, cred ca incep sa ma elucidez ce am in acvariu

Am gasit acest link foarte interesant: http://www.aquaticquotient.com/forum/showthread.php/74217-Grading-system-of-Cherry-to-Fire-Red-Shrimps si pricep si eu ca e acelasi soi de crevete, dar grade diferite. E, al meu nu vrea in nici un caz sa traiasca in kH mai mare decat 3 ... la kH 6 mureau. Acum ii tin la kH 2 sau 3 si rezista fara probleme si se reproduc. Pregatesc acvariul de 16L ca sa mut exemplarele mai urate acolo, iar in puiernita de 8 sa las doar ce-mi place rosii

Pana una alta am bibilit la hranitorul automat pentru ei (evident, vor manca CrustaGran ). Problema cea mai mare cu hranitorul este ca e asa mic spatiul pe unde poate sa dea drumul la mancare (mai ales cu capacul de sticla pus) incat mi-a luat ceva pana am identificat ce si cum. Aveam un loc intr-un colt, insa suportii cu care venea hranitorul facea imposibila plasarea lui acolo (iar daca il prindeam de sticla direct, dadea drumul la mancare deasupra geamului, in loc de apa). Cu putin curaj, o flacara si manerul de lemn al unei pensule, am reusit sa fac o agatatoare:

Original, imposibil de fixat incat din sfera sa curga mancare in acvariu undeva, si apoi, unul din suporti indoit la flacara incat sa agate geamul:
image image

Alt unghi + o proba, vine perfect - va da drumul la mancare fix intr-un colt unde e un spatiu mic intre capacul de sticla si spatele acvariului:
image image

Si ca sa iasa si mai frumos:
image image

Este un hranitor care da de mancare odata la 24 de ore (chiar des sa zicem pentru ce nevoi au crevetii ) dar sper sa-si faca treaba cat nu sunt acasa. De asemenea, am redus durata de iluminare de la 8 ore la 6 ore din cauza unui hair algae care imi aparea pe moss - si cum nu prea am ce regla (nema co2, foarte rar fertilizanti) am zis sa mai reduc lumina.
Well well well, e interzis sa rulezi un acvariu marin fara sourface skimmer sau ceva care sa sparga suprafata apei.

Chiar daca este suficient de valurita (dupa parerea mea) si pojghita nu pare asa groasa (parere de acvarist de plante) azi mi-am gasit pestii pe fundul acvariului respirand foarte greu, si toti melcii sunt sus.
Am sesizat problema (inainte sa aprind lumina) deoarece pompa peristaltica (care controleaza debitul la reactorul de sulf) facea un zgomot ciudat. M-am dus sa ma uit, era calda (indiciu ca a mers foarte mult). M-am uitat, baga apa serios, dar potentialul redox statea batut in cuie (normal era sa creasca foarte repede datorita apei noi oxigenate care intra in el).

Dupca cateva inferente, am realizat. Apa nu mai are oxigen ... am purces sa schimb 5L, intre timp si-a revenit si potentialul. O sa instalez imediat si skimmer-ul de suprafata, am gasit pe net ca pelicula de la suprafata cu adevarat impiedica schimbul de oxigen (la acvariile marine) si multi care se vaita de low oxigen level si descriu aceleasi simtom - pestii respira greu la fundul apei.
N-am sesizat asta niciodata la plantate

De asemenea, aseara am lipit foarte multe pietre si corali folosind un produs din acela care se impetreste in apa. KoraFixStick. E posibil ca si asta sa fi avut nevoie oare de ceva Oxigen si sa fi impins acvariul peste limita ?

Am cumparat si un Dennerle Turboskimmer care sa fie atasat la filtrul extern - fara sa mai fie nevoie de biocirculatorul care are un debit foarte puternic. O sa pun poze in curand (am facut curat la fire ).

@Lucian, ideea cu plasticul este foarte buna. Insa nu am echipamentele, si a fost ieftin sa mai comand un ax (frica mea este ca de fapt degeaba ai piesele la indemana - de obicei se strica atunci cand nu esti pe faza). Azi iar am avut noroc si am fost pe faza. Aici ar fi fost bun un controller mai destept - daca merge si timp de 5 minute potentialul redox nu se schimba, sa taie din sistem reactorul.
Excelent chiar eram in cautarea unei idei de cum sa fac un skimmer (cred ca totusi o sa apelez la o pompa foarte foarte mica, n-am nevoie de atata putere).
Totusi, am cautat mult despre ce si cum cu skimmere-le - singura problema in cazul de fata este daca scade nivelul de apa sub zimti, atunci pompa va merge in gol - cu riscurile aferente.

Propun sa mai dai o gaura undeva la nivelul sorbului powerhead-ului, acoperita si ea cu un burete (mai mica totusi) incat pompa sa traga apa atat de sus cat si de pe la mijlocul acvariului - in cazul in care pleci in vacanta si nivelul apei scade 2cm - sa existe ceva apa care ajunge la pompa si sa nu mearga in gol. Sa nu depinda doar de apa care vine de sus.
O sa bage bule de aer, dar macar nu merge in gol.
Zic asta fiindca am patit-o. Folosesc un skimmer Dennerle (foloseam de fapt, caci am hotarat sa renunt la el si sa caut alternative - pompa e prea puternica pentru ce am eu nevoie) - si ce am vazut (Eheim / Dennerle) trag apa si de jos si de sus - tocmai ca sa reduca riscul de incendiu - cu toate ca atunci cand m-am intors - facea o galagie infernala fiindca nu avea suficienta apa sa impinga, si tragea si aer de sus (dar intra apa si de jos, deci nu a fost nici o problema in afara de foarte multe bule de aer).

Am citit si eu topicul, arata foarte bine pentru un incepator si raspunsurile colegilor nostri sunt foarte pertinente. Voiam doar sa adaug (ca vad ca a aparut destul de des) Ca totusi 8 luni e o perioada lunga, deci ai timp sa incerci tot ce vrei - si daca ai putea sa ii tii la curent si pe verisori - ca sa stie despre ce e vorba cand le vine lor randul - ar fi ideal

Asteptam poze cu pestii. De asemenea, incalzitorul mi se pare urias pentru cei 20L pare a fi de 50W deci recomandat pentru acvarii de 60L. E posibil sa gasesti un Nano de 25W care nu e asa lung si ar putea sta in picioare si nu oblic.
Hello Chris and welcome if I may say so ...

No worries with the English language, all the docs and specs and "how to care for ...." pages we have to read are in English anyway - some of us are pretty fluent
I know your time is short so thank you for taking the time to register - your photos are amazing!

I have a question: how do you get those crystal clear images of the shrimps ?
I read the interview with Sandu(Alex Veres) and you mention your gear. I also have access to a 7D with Kenko extension tubes for macro (all of them together produce 2x true macro, but you loose few F stops). However, all your shrimp photos are impeccable - meaning at least F5.6 if not higher, since the shrimp is crisp.
How do you get that amount of light onto the sensor ? The only thing that I can think of is that you temporarily increase the amount of light over the tank during the photo-shoot. Still, I tried to do that - but my shrimps hide they don't appear to enjoy the bright spots..

Any tips and tricks are welcome

Thank you again,
Multumesc de raspuns Gabriel. Este foarte posibil sa fie Po4-ul de vina, mai ales ca il "extrag" chimic si e posibil ca media respectiva sa se fi terminat. Ar trebui sa-mi cumpar un test de fosfati mai precis, cu toate ca imi place simplitatea astora cu picaturi, fata de asezatul la birou al testelor Hanna

Vad ca No3 este extras din ce in ce mai bine de cand am pus controller-ul - asa ca o sa-l las deocamdata sa vad cum procedeaza, numa bine ca melcutii sunt fericiti si nu ma deranjeaza sa testez. Mai rabd o saptamana sa vad cum stau algele ... dupa aceea schimb media de Po4.
AdrianS, ai dreptate cu Magneziul, ca si cu Fier,

Uite ce am gasit: http://www.wetwebmedia.com/ChaetomorphaContF.htm

However, the algae has recently stopped growing, and the most lit parts have lost green color and started to shed off.
Magnesium was 1115 ppm (Seachem Magnesium test kit) vs. more than 1300 ppm 7-8 months ago. I started dosing Epsom salt and brought magnesium back to 1300 within two weeks.
Chaetomorpha started growing and returned to dark green 'curly' state in a week. I have never dosed magnesium before.


Dar este o mare diferenta intre 1115 si 1260 ai tau ... si "Ca"-ul la tine este la concentratia buna (420) fata de 375 maxim cat putea obtine el. Deci la el clar era o insuficienta - dar nu mi se pare ca la tine ar fi o conditie la limita - si m-am orientat catre Po4 / No3.

Nu poti completa la o adica, doar sa vezi ce se intampla ?
Parerea mea ca nu - pentru ca din cate stiu - macroalgele sunt folosite pentru exportul de nutrienti (Po4, No3) - de aceea este nevoie sa fie luminat refugiul lor (algae scrubber-ul) incat sa fie fotosinteza acolo absorbind Po4 / No3 (ca niste plante normale).
Oamenii tund regulat algele - scotand din sistem acel Po4 / No3 inmagazinat.

Daca algele dau inapoi, as injumatati volumul lor, incat sa nu "putrezeasca" (in lipsa de hrana) si Po4/No3-ul sa se intoarca in sistem ..

PS: daca Mg e cu adevarat mic in acvariu, atunci Alk nu poate fi tinuta sus ( https://www.reefecosystems.com/reef-facts/water-chemistry-and-parameters/calcium-alkalinity-and-magnesium/ ) si nici Ca. Dar se pare ca la tine sunt normale (cu toate ca un pic spre limita de jos) dar asta nu e neaparat o problema, daca orice altceva e ok
Dragos, am mai discutat din pacate la mine apa la chiuveta are vreo 700 uS ... initial osmozorul abia scotea 56 uS dar acum s-a dublat, o sa schimb cartusele in curand. Poate ar trebui sa iau si cu DI - asa ceva n-am deocamdata .......
Cu toate ca nu am avut alge (decat in primele 2 saptamani - pana au luat-o plantele din loc), m-am chinuit cam vreo 2 luni sa cresc un covor de HC des si verde. Puneam A1 zilnic, dar cateodata mai uitam (plus ca la mine trebuia sa pun cu siringa de diabetici, avand doar 16L). Si faceam schimburi de apa de 40% saptamanal. Si credeam ca totul e ok, pana cand am fost nevoit sa plec intr-o vacanta de cateva zile, si atunci, panicat ca nu vor primi A1-ul necesar, am strans din dinti si am adaugat S7-le ca sa le tina o saptamana.
Credeam ca o sa-l gasesc plin de alge, dar am ramas cu gura cascata cand am venit acasa si am vazut cat de mult crescusera plantele in cateva zile - n-am vazut niciodata acea crestere cu A1. Poate dadeam prea putin, sau nu stiu ce sa zic, dar am ramas cu sentimentul ca nu mai vreau A1 - sunt fan S7, mult mai putine batai de cap si masuratori. Insa trebuie combinat cu E15 (E15 iar e super puternic, dupa o luna cand adaug, plantele cresc super bucuroase, poate ar trebui sa pun mai des).
Nu am sezisat mare lucru dupa ce adaug V30-ul insa. Dupa trecerea la S7 - schimbare uriasa. Dupa adaugat E15 (lunar), crestere super. Dupa adaugat V30 - nimic deosebit (tot asa, alternat cu E15-le). Ca sa nu am crestere mare, eu fac schimbul de ture la 2 saptamani, vad ca se mentine. Cresteau mult mai repede cand alternam E15 / V30 saptamanal. Acum m-am lenevit si schimb apa la 2 saptamani, si atunci alternez E15-le cu V30.

Mai folosesc lunar si PlantaGold - care nu e in setul "critic" de A1(S7) / E15 / V30.
Wow, am citit tot articolul si ma bucur de foarte multe chestii:

a) folosesc mancarea lui deja crevetii sunt innebuniti dupa ea.
b) folosesc totusi un sol care se umple mereu de bacterii si viermi, dar pe de alta parte cica reduce kH-ul.
c) din pacate TDS-ul meu este 110 deja in apa cu osmosa fara sa mai adaug sarea; habar n-aveam ca e important sa fie asa mic si in apa in care se adauga sare. Deci wow, habar n-aveam. Voi masura diseara sa vad ce TDS am.
d) dpdv fotografic am access la acel echipament (chiar obiectivul Canon de 100mm macro, nu Sigma, si tuburile Kenko de extensie pentru macro) - totusi, nu inteleg cum de poate sa le scoata ATAT de impecabile si luminoase; la mine nu e problema cu apa murdara, ci cu faptul ca ai mei creveti prefera locurile intunecate, si chiar si 9W ii sperie. Totusi la 9W de lumina - chiar si cu ISO 3200 pozele ies intunecate, mai ales daca vrei si un F5.6 ca sa fie tot shrimp-ul in planul de focus. Asa ca nu pricep DELOC cum de pozele lui sunt asa luminoase - decat daca are mult mai multa lumina peste acvariu - cel putin in timpul pozelor. Dar nici asta nu face sens, caci crevetii fug de acea lumina, deci chiar nu inteleg.

Oricum, imi place ideea si ma motiveaza sa-i reproduc si eu pe scara mai larga .... si sa devin mai bun la foto

Multumim foarte mult Sandu, e clar ca ceea ce se discuta acolo este peste nivelul RCS care se reproduc nefacand nimic. Din pacate am aflat toate astea pe cont propriu, luptandu-ma aproape jumatate de an sa ii tin in viata (Sakura). Pana nu am scazut kH la 2 si trecut pe apa osmozata, nimic nu a mers. Dupa aceea, doar mentenanta.
Excelent

Cel putin in acvariul meu rezultatele cu S7 au fost mult mai bune decat cu A1. Poate de frica nu puneam suficient A1 (calculasem insa corect, la 16L ) insa dupa ce am pus (la fel de corect calculata doza de S7 tot pentru 16L) lucrurile au luat o intorsatura foarte placuta in sensul ca plantele au crescut vazand cu ochii, singurul dezavantaj fiind ca trebuia sa tund mai des. A1 mi se pare foarte foarte delicat.
Intrebare: ce inseamna ca "au inceput sa apara problemele" - caci, din text, se intelege doar ca macroalgele au incetat sa mai creasca (ceea ce mi se pare suuuper normal, in conditiile in care in acvariu nu se produce suficient No3 sa zicem). Citind despre reactoarele de sulf (inainte sa-mi instalez) am gasit posturi in care oamenii se "vaita" ca le stagneaza cresterea de macroalge care nu doar ca nu mai cresc, ci chiar se albesc. Ceea ce pentru mine a insemnat o unda verde in plus.

Asa ca nu inteleg ce numesti "probleme" - daca e vorba doar ca macroalgele nu mai merg cand No3 < 0.01 atunci e excelent nu ? Fara No3 disponibil in coloana de apa (si nu ascuns de alte alge care l-ar consuma dezvoltandu-se).
 
Forum Index » Profile for viulian » Messages posted by viulian
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com