[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: viulian
Forum Index » Profile for viulian » Messages posted by viulian
Message
Am o problema, si nu reusesc sa pun cap la cap detaliile ...

Am sesizat in timp ca daca opresc skimming-ul la suprafata - geamul acvariului se umple foarte repede de alge verzi. Skimmer-ul de suprafata vine cu un Dennerle BioCirculator 4 in 1, adica un powerhead intern care trage apa din acvariu, si, prin intermediul unui "plutitor cu zimti" (altfel nu stiu cum sa-l numesc) curata si suprafata apei.
Insa in timp, incercand sa ma joc cu curentii, l-am tot oprit de cateva ori. E, am sesizat ca de fiecare data cand il opresc, in 2 zile maxim, indiferent ca doar ce am facut schimb de apa, sau ca sunt la 7 zile de cand am facut (si geamul e inca clar), totusi, pac, cum il opresc, cum geamul se "abureste" de alge verzi.

Acum l-am oprit pentru ca voiam sa iau ansamblul care pluteste si sa-l adaptez intrarii filtrului extern - pentru ca BioCirculatorul este destul de maricel in cubul de 30x30x30 voiam sa mai fac un pic de spatiu. M-am bucurat caci acum Discosomele stau mari tot timpul (Fiindca powerhead-ul acela este destul de puternic si se pare ca totusi nu le pria un curent atat de mare) dar, chiar si dupa schimbul de apa de acum 2 zile - acvariul foarte repede se umple cu alge verzi.

Ma pot gandi la 2 chestii:
a) powerhead-ul inconjura cu un curent puternic piatra (si bacteriile nemaiprimind mancare, ramane disponibila algelor).
b) ceva legat de potentialul Redox din acvariu (nu am sonda si acolo sa masor ce si cum).

Insa pentru punctul a) am niste dileme, in sensul ca bacterii ar fi suficiente in filtrul extern (si sa consume extranutrientii care altfel nu se duc la bacteriile din piatra). Asa ca nu-mi ramane decat punctul b) - ceva legat potentialul Redox care scade. Dar nu mi-e clar aici ce treaba are potentialul Redox cu algele verzi ..

Daca aveti si alte idei sau posibile explicatii ... va rog sa-mi ziceti
Poate costurile mai scad un pic daca mergi pe S7, E15, V30 ? A1 chiar e dureros de pus zilnic, cu toate ca sa zicem iti da un control mai bun. Eu de cand am trecut pe S7 in loc de A1 (S7 e ca un A1 dar la fiecare saptamana doar, se adauga, in loc de zilnic) am scapat de o mare grija
Intrebare: schimburile de apa cat le faci si cat de des ?

E clar ca e ceva legat de istoria acvariului ... daca totul a fost ok. Sau poate o fi primavara si au si ele ciclul lor ? Nu cred totusi ...
De cat timp merge acvariul, ce substrat ai, daca s-a schimbat ceva legat de CO2 / lumina / fertilizanti ?
Vad ca o cautare pe Google dupa "citric acid baking soda co2" produce cateva rezultate, cea mai detaliata fiind aici: http://www.dendroboard.com/forum/care-sheets/57367-building-using-co2-generator.html (la punctul 2B par si cantitati date).

Din cate vad e mai mult folosita pentru sere / paluradiums unde produci CO2 mult deodata - iar pentru acvarii, vad pe ebay niste mici componente (gen reactorul respectiv albastru, cu manometru).
Cum tot CO2-ul se produce odata, cred ca trebuie niste conexiuni foarte bine realizate, altfel, presiunea fiind mai mare, se poate pierde CO2 ?
Apoi, am gasit si avertismente sa nu se foloseasca totusi concentratii prea mari, caci sticlele acelea de plastic nu sunt chiar asa de puternice si am vazut ca nici difuzor ceramic nu se recomanda din acelasi motiv (se merge pe ideea de scarita de CO2).

Primul link de la Google ne duce aici: http://www.aquariumlife.com.au/showthread.php/43506-found-on-ebay-Will-this-DIY-CO2-work unde un nene intreaba de acel reactor albastru care apare si in filmul lui Robert. Un membru raspunde ca "dureaza aproape o luna". Insa cum tot CO2-ul se produce odata, pare a fi mai stabil decat drojdia cu zahar.
Aaaa, acum inteleg

Am avut si eu un capac asemanator (dar pentru un acvariu mai mic, insa acelasi principiu - pe o parte se deschideau usitele unde sa dai de mancare sau sa umbli; a trebuit sa topesc plasticele acolo ca sa inghesui un alt neon si sub partile care se deschid.

Cred ca iesi mai repede daca iti faci un capac un pic mai inalt - si poti pune 4 neoane si reflectoarele aferente. Ai atunci merge 4 x 18W cu toate ca nu stiu cat de rezistente sunt la umiditate si poate va fi mai bine sa tii balastul ascuns undeva, nu in capac, altfel, daca se arde balastul trebuie luat altul si nu mai ai lumina intre timp deloc. (sau pastrezi capacul de acum, ca 'backup')

deea21c wrote: Eu ziceam de 2228, vad ca tu ai zis ceva de 2028. Multam oricum.


Scuze citisem specificatiile de la 2228 dar am scris 2028 (era pentru acvarii de up to 600L fata de restul care erau recomandate pana in 300L) si de aceea am zis ca e bun.

Bafta cu noul acvariu!
Pai cred ca te complici mai mult daca vrei sa renunti la ceea ce ai. Cand s-o strica , poti inlocui atunci cu inca unul 2x18 ... Zic si eu. In principiu, pe spatele balastului o sa ai o schema electronica cum trebuie conectate neoanele.

Atentie sa cumperi capete de neon care sunt ermetice la umiditate cat si imbracaminte speciala pentru fire, altfel, risti sa te electrocutezi daca iti condenseaza apa pe unde nu trebuie.
In sfarsit am gasit timp sa masor cativa parametri - folosesc Dennerle Salt - si nu gasesc pe nicaieri un prospect detaliat cu parametri asteptati.

La apa RO si 1025 @ 25 grade , sunt asa:

pH 8.2 (test din acela portabil, calibrat la 7 acum cateva zile)
kH 7 (Salifert)
Ca 398 (Hanna)
Mg nu am masurat, dar acvariul a fost tot timpul in jur de 1380.
Mai sunt 82 de zile in care se pot trimite poze la http://en.iaplc.com/ pentru a participa la IAPLC 2013.

Poate ar trebui sa pregatim acvariile ...
Am citit tot articolul (si in engleza si traducerea) - foarte buna alegerea lui cat si traducerea.

Insa mi s-a aprins beculetul cu reducerea fosfatilor folosind FeCl3 avand acea observatie ca GFO (Granular Ferric Oxide) absoarbe prea lent si ca media se umple repede cu bacterii care au efectul opus, incearca sa scoata fosfatii de acolo - nenea chiar recomanda sa scoti zilnic media si sa o lasi sa se usuce. Grrr ... nu e ceva ce as vrea sa fac la filtrul extern poate doar sa ai mereu 2-3 reactoare cu asa ceva si sa le inlocuiesti in timp ce restul se usuca.

Totusi, se pare ca utilizarea FeCl3 duce la scaderea kH-ului (Alk) - http://www.lenntech.com/phosphorous-removal.htm ceea ce nu-l face de dorit pentru acvaristica marina.
Stefan, sper si eu - urma sa te intreb la tine cum a fost , stiu ca o aveai in acvariul cu Grigore. De tuns o tund, clar, si abia astept sa am doar o singura planta in acvariu si nu mai multe - vad ca multi se vaita ca ea se ridica daca o lasi asa, dar nu stiu daca la tunsori dese o sa mai aiba la fel tendinta sa se ridice. Sunt dispus sa o tund la 2 saptamani
Eheeee ... am facut si aici progrese ieri. In total, dupa o munca de 6 ore neintrerupt decat de mici pauze, concluziile sunt asa:

a) nu am putut planta HC. Am incercat, dar ritmul a fost atat de lent incat imposibil sa "presar" HC - din simplul motiv ca avand pante mari, trebuia sa lipesc mai intai plasa - lasand o mica gaura in varful plantei pe unde sa pun usor usor cuart, substrat, cuart, pietre, samd, pana cand umplu sau dau forma pantei. Prin urmare, nu mai ramanea loc prin acea deschidere sa strecor si HC-ul ca strat final.
b) lipirea plasei era foarte lenta. Am sentimentul ca lipind direct in bazin, gazele acelea care se elibereaza scot oxigenul sau ceva, si lipitura nu se mai formeaza in 5 secunde. Zic asta pentru ca primele lipituri au fost instantanee, dar la final asteptam si 5 minute pana sa "tina" ceea ce e suprinzator. Si suflam asa peste lipitura, nu se intampla nimic, dar imi venea un miros puternic de superglue de acolo, cred ca era un gaz mai greu decat aerul. Asa ca iar, nici o sansa sa pot pune HC, s-ar fi uscat pana terminam totul.
c) am subestimat volumul necesar de substrat si a trebuit sa improvizez. Am luat 6L de cuart, si cat pe-aci sa nu-mi ajunga, noroc ca mai aveam prin casa si alte 2 substrate (pietre cat si un altceva) asa ca am facut un mix acolo

Prin urmare, asta e rezultatul final:

image image

image

Si 2 poze intermediare:

image image

Am lasat peste noapte sa se mai usuce un pic, si azi fac plinul cu apa si bag un filtru intern sa adune grosul. O sa schimb primele 2 ape complet, nici nu vreau sa incep sa-l ciclez - macar sa se taseze tot si sa se elibereze cine stie ce toxine ar mai fi pe acolo de la atata lipici. Si dupa vreo 2 saptamani / o luna sper sa mut apa si filtrul extern pe el si gata. Aproximez ca au intrat cam 7L de substrat.

Totusi cred ca o sa merg pe Riccia si nu pe HC. Mi-e teama ca la cat de multa presiune este pe plasa, daca dau o mica gaurica sa strecor o radacina, o sa se rupa repede si o sa inceapa sa iasa pe acolo bobitele de quart si se duce naiba totul. ASa ca Riccia deocamdata si poate un Anubias ici colo. O sa vad daca nu cumva pot sa plantez HC fara sa infig in substrat ci incercand sa o tin sub alta plasa metalica in speranta ca radacinile trec de plasa in substrat.

PS: intr-una din pozele intermediare se va vedea ca in fata nu se vede deloc substratul fertil maro. Am lasat o portiune de 1cm intre sticla acvariului si primul despartitor, spatiu format in care am pus doar cuart ca sa se vada negru privind din fata. Urasc sa vad substratul fertil in acvarii am descoperit da un sentiment de mizerie asa.
Joi seara am pregatit pompa peristaltica (gresat tubul elastic cf instructiunilor, facut un test in aer sa vad ca se invarte si ca totul e ok) urmand ca Vineri seara sa o pun pe instalatie. Ei bine, ma chinui, desfac furtunele, conectez totul, verific totul ca e conectat corect, si cand o bag in priza, nimic. Nu se invartea.

Incerc sa ajung rotorul sa se invarta, zic taci sa vezi ca sub presiune nu mai merge ... tot il invarteam cu mana. Pana cand mi-a sarit in ochi ... axul de plastic care tine rolele era spart. Mi-am amintit ca vazusem ceva la el dar n-am dat atentie - dar acum acea fisura initiala devenisera vreo 6 in toate directiile:

image

Sambata de dimineata am mers la magazin si am avut noroc - mai dusese cineva o pompa la garantie (cu alta problema cred), caci nenea se duce imediat undeva la un dulap, scoate o cutie de carton in care surpriza surpriza, era o alta pompa, pac schimba axurile si gata, problema rezolvata :

image

E diferit un pic, dar acelasi principiu. Mi-am mai comandat vreo 2 axuri, doar sa fie

Sunt multumit acum de intregul setup. Am configurat ca referinta sa fie -185mV. Cand controllerul simte -190mV da drumul pompei, pana cand valoarea creste la -180mV (am cronometrat si in conditiile actuale dureaza 2 minute tranzitia, timp in care adauga 50mL de apa in acvariu) apoi o opreste.
Dar cum aduce si apa noua si oxigenata in reactorul cu sulf, potentialul redox de fapt tot creste pana pe la -125mV dupa care incepe iar sa scada spre -190mV. Tot ciclul dureaza 20 de minute. Nu face mare zgomot, se aude un bazait usor al motorului.

Cam asa arata tot ansamblul reactor de sulf, controller-ul e pe jos pe langa el, filtrul extern si pompa:

image.

Da, stiu, trebuie sa mai adun un pic cablurile dar n-am mai avut rabdare ieri.
Pai nu iti trebuie 2x16 sau 2x ceva mai mare ? Cumulat pare sa aibe puterea neoanelor tale, dar nu stiu daca se poate sa le aprinzi pe amandoua fara circuit separat, nu am incercat niciodata
Wooow ce bijuterie mai ca imi vine sa ma apuc si eu de unul
Insa e una din chestiile pe care nu cred ca o voi bifa curand - sa-mi lipesc eu primul acvariu - bravo dom'le! Cata rabdare si meticulozitate. Cat l-ai lasat la uscat ?

Alte intrebari / obs:

a) Mi se pare ca nu este foarte adanca gaura prin care apa se scurge din display in spate .. cred ca nu vei mai putea acum sa pleci cate o luna in vacanta
b) Sunt curios cum o sa se impace fertilizarea / HC-ul / Lumina puternica cu crevetii - cand ma straduiam sa-i tin in viata pe ai mei, pana sa ma prind ca imi trebuie kH = 2, am citit foarte multe articole despre cresterea lor, si cumva oamenii se axeaza pe acvarii cu intretinere foarte usoara, fara fertilizanti (frica de Cupru) si o sensibilitate la CO2 cat si lumina mica.
In plus, va trebui sa te uiti des deasupra la buretele albastru si sa recuperezi puiutii de acolo ...
c) cred ca exista niste nano heatere de 17cm inaltime - poate de pus undeva in spate langa pompa ?
d) cred ca e suficienta lumina, insa la mine mergea foarte greu HC-ul cand am avut 9W insa mult mai bine cand am mai pus o lampa (acvariul e la fel de inalt pe cat e si al tau).

Ar fi interesant de vazut un filmulet cu partea de filtrare si cat curent este in apa ..
@Alber - am mai studiat intre timp sa vad ce e cu substratul foarte adanc. Am ajuns la o discutie despre acvariile super adanci ale lui Amano aici:

http://www.plantedtank.net/forums/showthread.php?t=178367

in care consensul este (sustinut si de Tom Barr) ca substratul adanc nu inseamna neaparat conditii anaerobe - pe motiv ca unele substrate nu se compacteaza si 2 ca oricum, nu ai foarte multi nitrati incat sa se formeze potentiale redox foarte scazute (de fapt, ca sa apara conditiile anaerobe, bacteriile acelea trebuie si hranite cumva, si la acvariile marine te chinui mult ca sa oferi dozele de Carbon necesare ca sa fie cu adevarat eficiente ...).

Oamenii indica si acest film ( http://www.youtube.com/watch?v=nCMe-bu4-tk - Aquascaping / Reciprocity / The Green Machine ) unde discuta undeva intre minutul 3 si minutul 8 despre faptul ca nu adancimea e importanta, ci faptul ca in timp se compacteaza.

Totusi, am inteles ideea cu substratul compactat, asa ca ce o sa fac, nu o sa pun substratul fertil chiar jos de tot. Am cumparat 6kg de Quart (2-3mm) pe care o sa-l asez pe post de baza, apoi substratul fertil o sa fie mai spre partea superioara si il voi acoperi iar cu Quart. Ma gandesc ca da, la un moment dat, particulele acelea foarte fine din substratul fertil o sa coboare incet incet printre Quart dar vom vedea
Multumesc pentru parerea de rau

De curiozitate, ce inaltime are acvariul tau ? Pare cam ... nu foarte inalt. Ma asteptam sa aibe dimensiunile de 60x30x30 dar cumva ori poza deformeaza, ori mi se pare ca e mai lung si mai putin inalt. Asta are importanta, caci lumina sta aproape de plante.

Apoi, ca sa vezi de filtrare - uite de exemplu acvariul acesta de pe Tropica: http://www.tropica.com/en/layouts/layout-71-%2860l%29/description.aspx - are 60L, peste tot vezi verde, si are filtru extern de pana la 500L. Pe mine m-a enervat urat la inceput treaba asta - ca acvariile se vand cu minimul necesar, lumina doar 0.5W/L, filtru minuscul si foarte repede afli ca stai! in afara de termometru, totul trebuie schimbat
Asa ca recomand macar un filtru extern la al tau, doar ca sa mai poti lasa din cand in cand pe altcineva sa se ocupe de acvariu. Ecco Pro 130 ar fi ideal. Pestii trebuie hraniti foarte putin, dai putina mancare, putin de tot, astepti sa consume fara ca nimic sa nu ajuga pe substrat. Apoi mai dai un pic ... Asta pana rezolvi cu filtrarea..

Diatoamele cred ca vin de la acele pietre puse acolo. Or sa dispara in timp cum ziceam.

Ai putea incerca sa faci rost si de Cabomba - o planta frumusica, se descurca bine in a absorbi surplusuri, creste repede, e ideala pentru inceput un setup si ulterior poti renunta la ea dupa ce lucrurile se stabilizeaza.

Cu CO2-ul nu stiu ce sa te sfatuiesc deocamdata, depinde de buget. Insa inaintea CO2-ului, mai important pentru toate vietatile este sa nu ai NH4 pe acolo, sau No2. Dupa ce se cicleaza acvariul si tot ce trebuie, vin si restul ...
Salut!

Clar as merge pe 2 x Ecco Pro 300 pentru ca folosesc deja seria Ecco Pro si sunt foarte multumit (3 filtre pana acum, dar variantele mai mici). Nu ai nevoie sa faci nimic decat sa inlocuiesti perlonul si buretele albastru de prefiltrare - se deschid imediat si se amorseaza la fel de repede (oricum, e bine sa ai niste vasilina siliconica la indemana ca sa mai ungi din cand in cand garnitura, si nici nu simti cand il amorsezi).

Restul nu am folosit niciodata, dar am dat de curiozitate acum un ochi pe Google sa vad ce si cum, si:
a) 2075 lumea se vaita ca incepe sa curga
b) 2028 pare foarte bun
c) 2227 wet / dry pare ca e la limita pentru acvariul tau (adica tot pentru 300L e recomandat, fata de 2028 care este recomandat pentru 600L) si chiar daca sunt unele avantaje wet/dry - mmm cred ca e facut pentru nevoi mai speciale.

Asa ca 2 x Ecco Pro 300 as alege fara sa gandesc - singurul of pe care il am este ca etichetele de IN / OUT care se lipesc pe furtune nu stau lipite decat o vreme pana cand inveti pe de rost care sunt furtunele.

PS: da-mi un PM te rog cu contul care zici ca nu e activat ..
Aoleu

[Vezi ca sunt nervos ca doar ce am gasit o pompa cu axul crapat cand am ajuns acasa asa ca o sa fiu mai critic un pic]

In primul rand ai prea multa lumina si prea putine plante ca sa incepi asa repede cu fertilizat la maxim.
Lumina ta este pentru un acvariu plin de plante, dar ce vad eu din putinele unghiuri puse (ar fi fost util si o poza de ansamblu) este ca de fapt sunt foarte putine plante. Nu prea recomand schimbari radicale cand vine vorba de lupta cu algele, ci treptate, dar in cazul tau as lasa ori doar 1 neon pentru 10 ore, ori amandoua doar vreo 4-5 ore. Schimuri saptamanale de 50%. Si de asemenea as opri orice fertilizare in afara de CO2.

Diatoamele dispar de la sine dupa o vreme (apar din cauza substratului care contine silicati) - in timp or sa dispara pe masura ce silicatii sunt consumati.
Restul, trebuie aruncate frunzele atacate, si facut un schimb de apa de 50% oricum. Nu stiu cat CO2 pui, dar indicatorul permanent ar trebui sa fie pe verde. Daca nu ai, exista niste tabele cu pH si kH asa ca sa-ti faci o impresie daca esti in zona buna sau nu ..

Dupa cam o luna, te poti apuca de fertilizat dar cu 25% din doza recomandata si sa monitorizezi acvariul iar vreo 2 saptamani ..

Apoi ... filtrarea ta e foarte foarte ineficienta. Filtrul acela este foarte mic si fiind la inceput, si mai si lasand acvariul sa fie intrijit de altcineva, sunt 95% convins ca s-a dat mancare la greu - asa ca nici o sansa filtrul ala sa faca fata la ce ai tu in acvariu.

Un restart nu recomand - e pacat de munca depusa deja dar. Daca nu intentionezi sa dai minimum minimorum mancare la pesti, iti trebuie un filtru serios. Ceea ce ai tu e o jucarie, am avut in acvariul de 25L si dupa o saptamana (si dadeam mancare nu mult, dar nici la limita) filtrul era deja imbaxit. Cred ca as tine un filtru din asta doar la un acvariu de creveti unde nu dai mancare asa des si nici mizerie multa nu se formeaza - si daca o sa te uiti la acvarii gata facute cu tot cu filtru - o sa vezi ca asa ceva se da doar la acvarii de pana in 20L .. chiar daca ei recomanda 50-100L.

Asa ca pe scurt:
a) filtrare insuficienta + presupun mancare foarte multa si multi pesti pentru cat de mic e filtrul.
b) plante putine si bombardate cu lumina multa.
c) CO2 insuficient pentru cata lumina este - cred ca mai castigat esti cu o bomba de CO2 si un flipper.

Prin urmare, mie mi se pare normal sa apara acele alge ...

Pentru inceput: as reduce lumina la 5 ore, oprit orice fertilizare, continuat cu CO2 ... e prea putin CO2-ul acela (Adica oamenii se chinuie cu butelii presurizate ca sa tina concentratia de 30ppm si sa poata avea un acvariu frumos, verde, vara alge, ceva CO2 intr-un tub prin care nici nu circula apa nu mi se pare ca are o rata de difuzie asa mare ca si cum bula de CO2 s-ar plimba printrun flipper (scarita din aceea).

Ceva masuratori inainte sa se stinga lumina:

Ca: 376 (nu stiu cum a scazut de la 437, dar suspectez ca reactorul de sulf introduce calciu doar daca prelucreaza sulf)
kH: 14.4 (caci aveam incredere in JBL kH, doar arata 10 cand de fapt e 14; si cand imi arata 6 eu eram speriat ca vaaai ce mic e kH-ul si tot adaugam buffere sa-l ridic; noroc cu testul Salifert. Mai am si un Tetra kH de control, arata 13)
Po4 : spre 0 (solutie galbuie)
Mg: 1440
pH: 7.9

Apoi am pregatit pompa peristaltica (uns furtunul) si configurat controller-ul sa tina -185mV, si facut o proba sa vad ca merge. Declanseaza pe la -189mV.
Inca nu e cuplata, astept sa vina weekendul sa instalez - in-ul ei o sa fie intr-un T pe iesirea canistrei. Ziceam ca nu stiu daca s-o pun pe IN-ul sau pe OUT-ul reactorului, dar dupa aia mi-am adus aminte instructiunile, pe out-ul reactoarelor de nitrati in general e interzis sa pui orice poate obtura, caci pe acolo se elimina gazul si nu vrem sa creem presiuni
Si in manual arata - ei insista ca e mai bine sa pui pompa deasupra acvariului - din cauza sa nu faca sifon asa usor. Dar eu nu am loc deasupra acvariului. Meh. Am vaztut pe youtube cum oamenii de fapt au instalatii de jur imprejurul acvariului - si ar mai tot vrea sa adauge si n-au pe unde.

De asemenea am facut niste experimente zilele astea (oprind skimmerul de suprafata sa vad daca are vreun efect asupra CO2-ului si implicit pH-ului) si surpriza surpriza, odata oprit (are si un powerhead care circula apa) - discosomele s-au intins - cu toate ca inainte nu erau deloc pe directia jetului. Totusi erau intr-o zona turbulenta, si nu cred ca le placea asta.

PS: Si daca tot ati citit pana aici, sa va relaxez cu un vierme alb care innota ca dementu' noaptea in acvariu. Are o super viteza, dar destul de prostut incat am reusit sa-l prind moaca:

Viermele intreg: (cele doua puncte sunt ochii, prima data e cu capul pe stanga, apoi am intors bocranul pe care il pusesem, si l-am pozat si cu capul in dreapta):

image image

Capul si coada:
image image

Nu gasesc nici unul care seamana la coada cu el pe http://www.chucksaddiction.com/hitchworms.html - dar cum nu e rosu, mi s-a facut mila de el si l-am pus inapoi.
 
Forum Index » Profile for viulian » Messages posted by viulian
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com