Message |
|
Cu toate ca:
1) nu prea reactionez la acvarii de acest gen - nu stiu de ce - imi plac plantele mai mult
2) trecem peste focusul care cateodata prinde background-ul clar in loc de pestele din prim plan
3) cand e atat de multa miscare acolo si pentru prezentare, ar fi ideal daca miscarea camerei ar fi mai lenta un pic
felicitari, ai niste pesti superbi  si super curat acvariul.
Ce obiectiv a fost folosit pentru filmat ?
|
 |
|
Ne luam la revedere de la pestisori
Pai si prietenele astea dragi care va insotesc la rachiu  nu au si ele niste prietene care raman in oras ?
Macar sa vina sa mai dea un ochi ceva, odata sau de doua ori.
Eu am cumparat niste mici forme de hartie in care o sa pun mancare, si tanti care vine o sa dea cam la 3-4 zile continutul respectiv. Nu am ce face altfel ...
Problema e ca am Betta care mananca la suprafata bilutele lor (mai fug prin acvariu dupa un blood worm sau ceva daphnia inghetata - dar de obicei prefera sa stea la suprafata, infuleca de 2 ori, respira odata). Si pastilele acelea de fund nu sunt recomandate pentru pesti care se hranesc la suprafata - daca ai asa ceva - nu mai tin minte ?
|
 |
|
Salut,
Tot cautand pe net despre plante si alge, am dat de prezentarea unei noi modalitati de lupta contra algelor (si fertilizare).
Se numeste Method of controlled imbalance, autor Christian Rubilar.
Din pacate textul e in engleza si nu am luat legatura cu autorul pentru a-l traduce. Cum presupun ca multi stim deja engleza  nici nu e asa critic.
Mi-au placut unele observatii (si nu sunt de acord cu altele).
Sunt astfel curios sa aflu ce parere aveti - eu am sa incerc recomandarile lui (acvariul de 30L are GSA - Green Spot Algae si se pare ca o aditie de PO4 ar rezolva problema cf ziselor lui).
Mi-a mai placut ca 'ataca' tabelul atat de celebru (contra caruia am un cui) de kH / pH / CO2 - dand exemplu cum a folosit echipament profesionist si cf. tabelului el ar fi trebuit sa aibe 90ppm CO2 , dar de fapt echipamentul indica doar 25ppm .
E putin fortata recomandarea lui (de a folosi crevetii / shrimps pentru a dedecta cand te apropii de 40ppm si cand ii vezi ca innoata aiurea, sa bagi imediat oxigen bolborosit si sa reduci CO2-ul sa nu ii stresezi, si apoi sa il setezi undeva mai jos - o bula doua mai putin).
Cam radical - dar mi-am pierdut increderea in tabel si indicator CO2 cand am vazut indicatorul de CO2 pe galben odata, dar nu era nici o problema in acvariu dupa o noapte in acel fel.
Am mai gasit un topic foarte lung (43 de pagini) aici: http://www.aquaticplantcentral.com/forumapc/algae/62516-method-controlled-imbalances-discussion.html
Cum ziceam, am de gand sa-l incerc dupa vacanta 
|
 |
|
Mai zic odata sa nu te chinui..
Cum bine zic colegii, problema nu e cu vietuitoarele din pamant.
Problema e ca poti avea rapoarte ciudate intre metale (Cu:Mg) - Cuprul e foarte problematic in acvarii.
Nu il poti scoate spaland / fierband. Poate pentru 2-3 saptamani lucrurile or sa ti se para bune, dar dupa aceea nu o sa stii de ce ai alge, sau de ce plantele nu merg, de ce pestii se imbolnavesc, SAMD.
Prin urmare, mai bine dai banii putini (poate vine mosul  ) si beneficiezi de experienta acumulata de-alungul anilor a producatorilor.
Tu vrei sa reinventezi roata si te vei lovi de toate problemele care vin de aici. Si pentru 30 lei, chiar nu se merita  chiar nu valoreaza deloc timpul tau ?
As intelege daca ai face-o de curiozitate, sa iei un acvariu de 30L si sa te apuci sa te joci asa, de amuzament, fara sa iti para rau daca esueaza proiectul. Dar decat sa pierzi si timp, sa dai bani pe plante si sa fii nevoit sa le arunci dupa, inseamna pierdere.
Deci nu te complica. Incerc sa ajut cu un sfat, daca iti asumi riscul de esec si bani si timp pierdut ca sa o iei de la zero ... (si cu AquaBasis poti esua daca nu respecti si alte reguli  dar macar ai o fundatie cunoscuta drept stabila daca respecti acele reguli de ciclare / fertilizare / lumina samd).
|
 |
|
Vad doua probleme:
a) Adica stilul de fertilizat pare un EI - unde scotand multa apa saptamanal, nu dai ocazia la nimic sa se adune acolo in acvariu in plus - si prin urmare, poti fertiliza oricat vrei, cu foarte putine riscuri dpdv al algelor (ma rog, asa se zice). Dar pe de alta parte, nu scoti de fapt cat se spune (50%) ci doar 25% - adica, risti sa ai totusi acumulari.
b) lumina nu este pentru acvaristica (cel putin acele becuri economice) si algele au o sursa suplimentara de energie (pe care o pot sau nu folosi). Incearca sa renunti la becurile economice sau sa le inlocuiesti cu ceva special pentru acvaristica.
De asemenea, aici : http://acuariorosa.com/2011/10/13/the-controlled-imbalance-method/ discuta despre faptul ca ai prea mult fier in acvariu .. Incearca sa fertilizezi doar o treime zic ei cu Fe.
Sunt curios de rezultat 
|
 |
|
Si daca mai astepti o luna / doua - nu ar fi si asta o solutie ?
Gandeste-te doar ca o sa ramai asa cu un gust amar .. adica poate merge, poate nu merge... Si odata acvariul umplut, trebuie sa il golesti samd - dpmdv prea multa bataie de cap
|
 |
|
Dap, si plexiglas am inteles ca merge (si se decupeaza si mai usor ca sa lase loc la furtune samd).
Buna idee, nu m-am gandit 
|
 |
|
Pai daca le stii numele si o cautare pe Google cu numele plantei ar arata imediat cum e fiecare, nu inteleg intrebarea "sa ma ajutati cu identificarea plantelor"  ?
|
 |
|
Nu stiu daca ai jucat vreodata un flight simulator  dar eu am incercat - si era super enervant cand voiam sa fac vreo manevra, orice faceam brusc - pierdeam avionul de sub control. Totul trebuia facut usor progresiv.
Pornind de la acest PDF http://www.aec.uni-bayreuth.de/kuzyakov/P&S_Gavrichkova_14CO2-NO3-Reduction_Maize.pdf (pagina 6) se observa ca noaptea (zonele gri) concentratia de NH4 (sursa de hrana a bacteriilor din apa) scade, fiind asimilat de plante. Deci ce faci tu este ca bagi plantele la produs  si astfel, bacteriile din apa mor nemaiavand ce manca. Dar plantele nu pot asimila NH4 daca nu au suficient timp ziua (deci lumina si fertilizanti) sa stocheze energia necesara pentru respiratul / consumatul / crescutul noaptea.
De aceea nu mai merge - plantele nu mai au rezerve cu care sa consume noaptea NH4.
Eu recomand sa scoti niste apa din acvariu, speli buretele de la filtru in ea, cumperi Filter Start sau Nitrivec si adaugi cf instructiuni, lasi lumina cum era si fertilizezi normal + CO2, si in 4-5 zile totul se va limpezi - daca nu si mai repede.
|
 |
|
Canon Sx40 - ii ziceam lui stefanp despre el (sau cred ca de varianta mai veche, Sx30 cred). Ai putea face o poza te rog in modul macro ?
Scuze daca nu e strict despre acvariu - dar eu am o varianta mai veche a camerei (Sx20) si lumea era nemultumita ca la Sx40 au scos Super Macro (de fapt nu sunt scoase, ci combinate ambele in modul Macro din cate am inteles).
Si sunt curios daca ai putea face cateva poze la acvariu in modul macro ca sa-mi fac si eu o impersie cat de cat. Multumesc 
|
 |
|
Apa e albicioasa, sau verzuie ?
Daca e alba - eu cred ca degeaba iei UV si degeaba acoperi acvariul samd. Albeata din apa nu sunt alge, si bacterii care nu au loc in filtru (nu stiu cum faci intretinerea acvariului tu - dar la cat de repede te grabesti cu solutii radicale  ....) ma intreb daca nu cumva iti deciclezi un pic acvariul fara sa vrei acvariul cu atata schimb de apa deodata (50% e mult dpmdv).
Albeata mai poate veni de la prea multa hrana, probleme cu filtrul necuratat samd.
Lampa UV este folosita in principal pentru a tine sub control bolile de pesti, si a distruge green algae - apa trebuie sa fie curata pentru ca razele ultraviolete sa ajunga sa distruga acele alge. Nu va omora bacteriile care fac apa albicioasa.
Daca apa e verde, e posibil sa fie alge, si poate pot fi controlate cu UV si poti lua - de stricat nu strica oricum. Apa albicioasa trece de la sine de obicei - cand bacteriile 'se muta' in filtru si nu le busculezi  de acolo.
|
 |
|
Nu am mai postat de multa vreme, lucruile merg incet  (sper si sigur).
Cu putin GIMP foo dupa cateva resize-uri / cropuri, am reusit sa fac o animatie de 3 cadre in care se vede cat de cat evolutia acvariului in ultima saptamana.
Ideea mi-a venit tarziu, asa ca pozele folosite nu au fix aceleasi caracteristici (sau obiective) unele au DOF mai mare altele mai mici, dar ma rog, se vede
Trebuie ales un reper si urmarit acea zona - pentru a compensa diferenta intre poze.
PS: A se vedea un mic pogostemon in dreapta jos langa buturuga (deasupra intre Dec si 2011 cumva) care isi da si el incet incet drumul.

|
 |
|
Uf.
Oricum, mergi inainte, daca ai dat drumul la filtru, a inceput deci si ciclarea - si o poti continua fara pesti si plante, doar cu mancare de pesti. Pune des mancare, ideea e sa se descompuna ceva acolo... Si pana o sa vina lampa inapoi (sper sa o schimbe la producator, nu sa o repare) o sa fii gata si de pesti si de plante 
|
 |
|
CO2 e perfect
Ce iluminat ai si ce caracteristici are acvariul ? Cat tii aprinsa lumina ?
|
 |
|
Trebuie sa se gaseasca, erau in orice magazin. Nici eu nu am gasit sticla gata facuta, asa ca am luat cea mai ieftina rama foto pe dimensiunile de care aveam nevoie (avantaj acvarii mici  ) si am rezolvat problema.
Poate gasesti la geamgiu undeva in vreo piata - sa iei slefuit asa la colturi. Presupun ca se va evapora mai mult cand o sa fii plecat, daca o sa fie frig in camera.
Sa faci o poza inainte sa pleci si una dupa insa
|
 |
|
Imi pare o varietate de BBA ...
Cum e circulatia apei catre plantele afectate ?
Incearca de asemenea sa masori nivelul de CO2 si altfel - cu un indicator permanent de exemplu - caci simplist folosind acest grafic: http://members.multimania.nl/brieneoord/aqua/gallery/phkhco2tabel.gif e posibil sa ai mai putin decat zice testul de la JBL.
|
 |
|
Eu zic sa iei, eu am luat pentru cam 10 zile cat am fost plecat (exista pastile mici de weekend, si mai mari pentru o saptamana) parca.
Gen asa ceva: http://www.reef.ro/web/reef/detalii_produs/_pd_/produse_echipamente_acvaristica/hrana_vitamine/Sera_Holiday_10tb. Mai am vazut si ceva asemanator cu asta: http://www.amazon.co.uk/Supa-Vacation-Holiday-Fish-Food/dp/B003LYZGQ0.
Din cate stiu functioneaza pe principiul ca se dizolva si elibereaza particule de mancare (adica pestii nu vin sa manance din ea oricum direct).
Si eu plec cam in aceiasi perioada, doar ca am avut norocul sa gasesc o 'dadaca' si o sa-i las pastile din acestea de weekend sa le dea drumul acolo. Oricum avand acvarii mici (la care trebuie sa bibilesc la 2-3 zile) o sa le gasesc varza dupa 2 saptamanai, asa ca macar pestii sa traiasca  ca de plante ma ocup eu dupa.
Acvariul trebuie musai acoperit, altfel risti sa te trezesti cu multa apa evaporata.
|
 |
|
Acvariul are sanse in continuare  dar ai ales plante mai pretentioase care cer fertilzare. Fara CO2 si fara fertilizanti, or sa ti se topeasca pur si simplu (sunt napadite de alge deoarece nu o duc bine plantele).
O solutie ar fi de asemenea de cumparat EasyCarbo si sa incepi sa fertilizezi cu el. Ar fi bun si ProFito daca il gasesti...
Sau orice alta schema de fertilizare vrei, dar sa incepi cat mai repede.
In paralel, fa o bomba cu drojdie pentru CO2 - e simplu si gasesti pe aici cum sa se faca - da o cautare.
De asemenea, cateva plante sunt de gazon si ar trebui sa le plantezi in fata si culcate ca sa se intinda frumos  oricum, cat mai repede fertilizarea si jetul de apa orientat in asa fel incat sa plimbe nutrientii pe la plante.
|
 |
|
Stai sa ma lamuresc - observi rareori, sau adeseori ?
Valoarea corecta este culoarea pe care o vezi dupa 3 minute. Altfel, probabil ca interactioneaza cu alte componente din aer sau etc, si in timp (8-12-24 de ore) isi schimba culoarea.
Testul spune 3 minute caci asa au stabilit ei ca arata valoarea corecta fara a fi influentat substantial de acele chestii din aer, de exemplu.
|
 |
|
Frumos si sanatos!
Sunt curios sa aflu si despre cum l-ai incarstat in mobila (si eu voiam sa fac acelasi lucru - cu un capac care se ridica in interiorul dulapului de deasupra acvariului, dulap care ar fi avut un fund mai ridicat - tocmai ca sa lase loc capacului).
Daca ai poze cu asta, sa pui si asa ceva  ca sunt curios.
A, si nu cred ca ai zis de cat timp merge acvariul ?
|
 |
|