Message |
|
T5urile standard de 895mm au 39W, acum vad prima data acest "Ultra" de 45W.. Pretul e destul de piperat dar 45W e un plus fainut de putere. Oricum, toate sunt de 895mm lungime si varianta cea mai buna pentru lungimea acvariului ta (de 100cm?).
Tipurile de neoane (dpdv al spectrului luminii emise de ele) si cantitatea (2, 3 4 sau mai multe), eventual reflectoare, se aleg in functie de planurile pe care le ai cu acvariu. Vrei plante mai multe, eventual plante mai deosebite (automat pretentioase), vrei poate gazon, nu vrei? Trebuie sa te gandesti si sa ne spui, ca sa-ti putem da un sfat in legatura cu lumina.
Dar, lumina asta albastra care se pare ca-ti place mult nu este pe placul plantelor (prefera alt spectru), daca vrei lumina albastra atunci mergi pe un acvariu cu un aranjament de pietre si/sau lemn, musai nisip alb/deschis la culoare si eventual pentru o pata verde niste microsorum pteropus, valisneria si egeria care nu-s deloc pretentioase la lumina.
Cumpara putini pesti, la inceput vei fi tentat de mai multe specii si inevitabil vei suprapopula
|
 |
|
Daca-l vrei plantat mai serios: fa-l de 50 inaltime, nu mai mult (mai ales daca vrei gazon)
in legatura cu 110 lungime: neoanele t5 de 39W au 85 cm, nu vei avea luminate lateralele stanga/dreapta cum trebuie. Daca nu ai ce face in privinta asta, cum spui, vei pune in lateralele acvariului plante cu cerinte mai mici de lumina. Eu la acvariu de 100 cm lungime nu am luminat cum ar trebui stanga/dreapta.
Porcu iti da un sfat foarte bun cu 60 latime, va arata mai frumos acvariu
|
 |
|
Din cate stiu la noi in tara nu se foloseste cloramina (slava Domnului!)
|
 |
|
multumesc pentru precizari Dragos. Ma intereseaza realmente detaliile astea, voiam sa deschid un topic in care sa va intreb (nu mi-e clar felul in care se monteaza filtru de osmoza (astea de capacitate mica, pentru acvaristi, nu pentru consum propriu, desi e probabil aceeasi chestie). E intr-un fel de by-pass cu apa menajera sau cum? Adica se poate da drumul la apa de la bucatarie fara sa treaca tot debitul prin filtrul de Osmoza inversa? Presupun ca da.
Am gasit un Aquili cu vreo 89 euro la nemti, e folosit de multa lume, l-am vazut si la vanzari recent (reefer). Nu mi-e clar daca filtrele astea mici de RO pentru acvarii au si posibilitatea de remineralizare a apei samd.
de asta spun: http://www.aquili-on-line.it/english/products/reverse-osmosis-system/
modelul RO NPS de acolo
Ro Classic with NO3-PO4SiO2 filter
Ce e aia Flushing Valve?
N-as vrea sa fur postul lui sorin, eventual sa deschid un topic nou cu intrebarile astea sau poate s-a mai discutat deja?
|
 |
|
Grija mare insa, cand/daca vei avea apa asa "moale" vei fi foarte succeptibil la fluctuatii mari si bruste de pH. Unul din avantajele apei mai dure este acest buffer pe care-l ofera din punct de vedere al fluctuarii pHului.
un 4-5Gh e de dorit si bun si pentru plante si pentru pesti. 15 e mult..
Ma gandeam si eu la un filtru de osmoza inversa, chiar zilele astea (eu am 12Gh) dar citind putin despre RO in general am aflat ca randamentul unei instalatii e de 10- 25%, altfel spus, la 15% randament, consumi 100l apa pentru a obtine 15 l apa de osmoza...
|
 |
|
de la prea mult stat la TV, pe facebook samd. te trezesti cu boli (psihice) din astea; nu mai ai timp, nu mai ai rabdare domnule general; ce-i ciclarea, da' zi-mi rapid, pe scurt, nu nu vreau adrese de siteuri internetul asta e plin de ele la dracu' domnule general cu furtunele lor si cu schimburile lor partiale de apa pentru ca uite, toti prietenii mei nu se complica in halul asta si pestii lor sunt veseli si mor de batranete, de moarte buna, mor in somn domnule general, visand la pestoaice tinere cu solduri rotunde si piept pietros
|
 |
|
trebuie sa stii din start cate neoane vei avea. Daca mergi pe ideea de 4 buc poti face in felul urmator:
2 balasturi 2x54W (2 intrerupatoare : aprinzi 2 neoane si alte 2 dupa)
2 balasturi 1x54W si 1 balast 2x54 (asa poti avea 3 intrerupatoare 2 neoane pornesc amandoua odata, unul separat, celalalt separat)-eu asa am
4 balasturi 1 x54W dar varianta asta o sa-ti ocupe loc (balasturile alea nu-s chiar foarte mici)
Intrerupatoarele se pun la alimentarea cu 220V a balastului, retine. Spun asta pentru ca atunci cand mi-am facut capacul, afon in ale celor electrice n-am stiut asta si am pus intrerupatoarele pe firele din balast spre neon si nu se intampla nimic
Mai scriu cand ajung acasa, s-a dat stingerea aici
|
 |
|
Probabil ai scris din greseala 39W, voiai sa spui 54, nu? La 120 cm lungime n-ar avea rost sa pui neoane de 39W (85 cm).
Eu am acvariu de 100 cm lungime, neoane de 39W chiar deasupra apei si am descoperit cu destul de mare neplacere ca lumina nu ajunge cum trebuie in lateralele acvariului, chiar daca e vorba de 7 cm de fiecare parte a neonului (100 -85)/2
Daca vrei plante, trebuie sa eviti asta. Lumina buna acolo ar fi 4 x 54W pe care evident nu-i vei administra din start pe toti deodata.
|
 |
|
scorpionul wrote:
eu am curaj sa zic, ca lumina e insuficienta.
cred ca ai mare dreptate
qwerty, pentru cei care vor plante, inaltime de 60cm e cam mult, chiar si cu neoane T5
dar sa nu generalizam, depinde si de plantele pe care vrei sa le cresti, cat sunt de pretentioase. Plantele mai putin pretentioase pot fi intretinute si cu mai putina "tehnologie"
Gazonul, in special are de suferit fiind la distanta cea mai mare de neoane
ti-ar fi de folos sa treci la neoane T5 si la niste reflectoare bune (pe reflectoare merita dati banii, odata luate le ai pentru mult timp, nu se consuma in timp)
|
 |
|
Posibil sa ai un alt fel de dezechilibru acolo, ai niste frunze gaurite, necrozate, posibil deficienta de potasiu (K), Hetherantera (delicata mititica) are frunze ce bat spre verde-galbui, posibil sa ai deficienta de fier.
Ai zis ca adaugi Ferropol, eu cred ca Ferropolul simplu, fara Ferropol 24 nu te ajuta prea mult (desi stiu ca unii colegi, cum e stefanp, adauga zilnic Ferropol)
Ferropolul 24, pe langa fier sub o forma diferita de cea a Ferropolului standard, mai are niste bunataturi prin el, printre altele aminoacizi, pe care de exemplu Trace Mix Plus, nu le are. Nu degeaba e scumpel Ferropolul ala 24.
Dar ca sa nu divaghez, vorbeam de echilibru. Tu acolo adaugi CO2, ai program de iluminare destul de mare (deci deja "impingi" plantele sa creasca, le duci la sala  Daca le "fortezi", in sensul bun al cuvantului, in felul asta, trebuie sa le si dai de mancare
Ori reduci lumina, aditie de CO2, ori le mentii dar te apuci si de fertilizare corecta micro si macro.
Ti-ar trebui ceva de genul asta:
CO2- deja ai
Ferropol - deja ai
Ferropol 24 - 15 lei 10ml 1 picatura la 40l de apa, n-as putea evalua cat te-ar tine sticluta, poate 2 luni?
PPS PRO - 25 lei, macronutrienti varianta ieftina si foarte buna pentru inceput, prafurile pentru 1 litru te vor tine ~ 6 luni
mult noroc
|
 |
|
Camarazi, am o neclaritate
Noaptea, dupa stingerea luminii in acvariu plantat, testul CO2 JBL arata un verde deschis.
Aditia de CO2 este oprita noaptea
Dimineata, cand ma uit, testul arata o cantitate sensibil mai mica de CO2 in acvariu (verdele este de o cu totul alta nuanta), asa ochiometric as zice cu ~10mg mai putin CO2
E posibil? Cine ar consuma CO2 pe timpul noptii, in absenta luminii? Care-i explicatia?
|
 |
|
Stefan, n-a analizat el porozitatea, alea-s imagini de la Seachem de pe site.
"Care-i cel mai bun", tot vrem sa stim... Dincolo de imagini la microscop si marketing si cultura Pop cred ca pana nu face cineva un test de laborator, in care sa simuleze in mai multe acvarii aceleasi conditii (cantitate exacta de NH4 in toate) si dupa aia sa urmareasca ciclul azotului in fiecare, cu Matrix, BioRio samd. cu masuratori exacte, nu vom sti raspunsul la intrebarea asta.
Dar si atunci va fi relativ, pentru ca Siporaxul, de exemplu, are canale foarte fine, care se colmateaza usor, deci in functie de fiecare caz in parte Siporaxul poate functiona diferit (daca acvaristul are prefiltrare cu perlon, Siporaxul functioneaza bine, daca nu, nu  )
La microscop si in birourile de marketing se flutura numere, suprafete de colonizare (teoretice) samd. Degeaba ai apartament de 120 mp daca pe holul de la intrare e un munte de nisip care te impiedica sa intri in casa
|
 |
|
Ionut Godea wrote:
horhe:
"De retinut….aquascapingul nu are nimic comun cu acvaristica"
Care este parerea dumneavoastra?
Cum sa nu aiba, normal ca are. Cu natura nu are legatura, asta e clar, mai merita afirmat asta?
Dar un "aquascape" (draga Lola), un peisaj facut bine, frumos, nu pare ne-natural, dimpotriva. Oare fortez nota daca spun ca e ca si cum ai afirma ca muzica nu e naturala, doar in natura nu intalnesti sunete aranjate in asa fel incat sa formeze .. Tschaikowsky concert de pian nr.1
Dar acvaristica asta ce e? Doar acvariile biotop tin de "acvaristica"" si atat? Inmultirea pestilor?
Nu cred ca are rost sa ne pierdem in definitii si-n discutii. Are toata legatura cu acvaristica mai mult, o depaseste prin aportul frumosului exprimat cu maiestrie
|
 |
|
Denis90 wrote: zeolit, piatra ponce, spartura de lava si roca vulcanica...momentan am doar bureti si inele ceramice si nu sunt multumit deloc
baga chestiile alea si ai sa fii nemultumit in continuare
piatra ponce si spartura de lava si roca vulcanica nu-i aceeasi chestie? (ma rog, daca le spargi pe toate  )
din cate stiu, spartura de lava e eficienta dar (pentru ca are porozitate asa mare) in cantitati mari. Iti faci filtru DIY cum se zice, cu volum 20l si pui spartura grupir
daca ai niste filtre din astea de volum mic, la 2-3 pumni de zeolit si spartura samd ai sa simti fix zero scadere a NO2ului in acvariu
apropo, nemultumirea e legata de asta cred, nu? NO2? sau de ce nu esti multumit acum?
Dincolo de marketing si de partea dureroasa legata de pret, daca ai nevoie de 1-2 litri doar (de material filtrant), strange bani si ia-ti Matrix, o sa fie mai eficient (nu asa eficient cum se lauda Seachem dar oricum mai bun decat zeolit & co
|
 |
|
Din cate stiu sunt 2 chestii mai importante de retinut daca alegi Sump
# daca vrei acvariu plantat (sau mai bine zis daca vei adauga CO2 din butelie) sumupul nu e recomandat
# daca se opreste curentul risti inundatie
N-am avut Sump dar mi-au ramas in minte astea 2 lucruri din perioada in care citeam pentru ca luam si eu in calcul varianta asta pentru plantatul meu
|
 |
|
stefanp wrote: Eu n-am inteles asta cu pesti slabi pentru acvariu
Adica nedemni... de calitate inferioara, un fel de unterfisch
|
 |
|
2 posturi mai sus ai spus ceva de un prefiltru pe care l-ai pus. Banuiesc ca l-ai luat in calcul cand ai pus intrebarea cu motivul scaderii debitului?
si 10-15% e foarte putin pentru a putea fi observat "ochiometric" as zice.. dar poate gresesc
de regula colmatarea furtunelor scade putin debitul
|
 |
|
"Bun" asta e asa de relativ..
Cum vad eu lucrurile: Daca ai experienta mare in cresterea plantelor, daca ai bani, daca stii exact ce faci acolo in acvariu, daca vrei poate un (eventual acvariu) de participat la un concurs, atunci ia-ti ADA.
Ca alternativa mai ieftina cred, tot foarte buna, pe care o vei gasi de cumparat - Dennerle Deponit Mix
Ca o alternativa tot buna, ieftina, la indemana, JBL Manado.
Nu-ti cumpara Ferrari imediat ce ai luat carnetul de sofer
|
 |
|
Sta asa pentru ca aude cum maretul Odin il cheama in Valhalla, vede Valkiriile cum vin dupa el
|
 |
|
m-as juca toata ziua cu asa masinarie...
Shubi.. o intrebare: Crezi ca freza de 0.5 ar putea face pe un disc o sita suficient de fina incat sa nu permita trecerea boabelor de Purigen prin ea?
Intreb pentru ca vreau sa izolez, intr-un cilindru cu diametre usor inegale baza - partea superioara, o camera cu purigen, la final va fi ceva asemanator unui filtru de care folositi voi la sarate, in pat fluidizat.
Ce grosime minima ai pentru foaia de acryl in care ai putea face asa ceva (as avea nevoie de ceva nu foarte gros - 2-3 mm sau pe acolo)
multumesc
|
 |
|
|
|