Message |
|
Cu larve de tantari sigur. In plus, daca sunt larve din alea cu hemoglobina (rosii, de la femele care au supt) e si mai bine, o sa le accentueze culorile, starea de sanatate.
Musculite.. nu stiu, depinde de musculita. Daca-i incape in gura, sigur o mananca
|
 |
|
4 neoni in volumul ala mare de apa e ok, dar nu te grabi sa mai bagi si altii, ai rabdare.
Si mai tarziu, desi vei fi tentat, nu baga prea multi pesti. Mizeria de la ei se va aduna si, cu timpul, acvariu se va deteriora si nu va mai arata asa bine.
noroc
|
 |
|
claudiu.marin wrote:
Mancare le dau o data pe zi si cateodata chiar la doua zile.
Ii cam tii la regim. Ar trebui hraniti 1 data pe zi, cel putin, recomandat la pestii adulti este de 2 ori pe zi (nu foarte mult, cat pot ei sa manance cam in 2 minute)
In felul asta vei avea si suficient PO4 in acvariu. Testele JBL la picatura sunt bune dar, dupa cum ai vazut nu chiar ieftine. Nu iti cumpara teste 5 in 1, indiferent de firma.
In cazul in care te apuci de fertilizare serios, iti recomand setul ala de la JBL cu toate testele importante. Vei avea de dat mai multi bani din start dar iesi mult mai ieftin decat daca le cuperi separat.
Teste
minim necesar (daca fertilizezi): NO3 si PO4 (eventual Fe dar aici se poate evita, fertilizand cu Fe conform schemei. NO3 si PO4 e important sa le ai pentru ca pe langa fertilizarea propriu-zisa in apa apare NO3 de la pesti (in urma ciclului azotului) si fosfor in urma hranirii pestilor (din hrana si respectiv excremente). Fe nu-ti vine din nicio sursa in afar de cea adaugata de tine.
recomandat, test extins: CO2, Fe, NO3, PO4 (eventual NO2 si NH4 daca ai probleme cu apa si nu stii daca acvariu este ciclat sau nu), kH, GH (pentru a afla duritatea apei-le vei folosi foarte rar, pana afli ce duritate are apa pe care o folosesti, fiind din aceeasi sursa aceasta nu se modifica sau se modifica foarte putin)
Daca am uitat ceva o sa mai completeze colegii de pe forum
|
 |
|
Pare a fi GSA, dar GSA se vede mai clar pe geam, de regula. Nu ai puncte mici, verzi, pe geam?
Vezi ca e periculos sa fertilizezi fara sa faci teste. Eu m-am trezit recent cu PO4 pe la 3,5 ppm si asta doar pentru ca am dat o idee mai multa mancare pestilor ceva vreme (2 ori/zi fata de 1 data cat le dadeam inainte)
Fosfor nu-ti trebuie prea mult, poate doar in situatii speciale cand incerci sa scoti o anumita culoare dintr-o anumita planta dar nu cred ca-i cazul.
Pesti cati ai, cam cat le dai mancare/zi, de cate ori? De regula necesarul de fosfor intr-un plantat vine de la hranirea pestilor/excrementele acestora.
Dupa ce ajungi sa cunosti bazinul si consumul aproximativ de nutrienti poti fertiliza si ochiometric, dar ca sa ajungi acolo trebuie teste in prima faza.
|
 |
|
kirucd wrote:
Iar ideea e foarte simpla: o cutie cu un pieptan
Tunze are ceva similar (cautati Tunze Nano Cleaner 3165), daca nu identic.
Eu mi l-am cumparat dar nu-l mai folosesc. Era eficient DAR in momentul in care nivelul apei din acvariu scade sub nivelul de admisie al pieptanului incepe macaiala de la aerul tras de pompa.
Trebuie intervenit, ori completat cu apa ori mutat agregatul mai jos. Am descoperit ca Eheim skimmerul e mult mai mic, eficient, iar capul ala plutitor e o idee simpla si al naibii de practica.
Daca totusi va hotarati sa-l faceti, sa faceti dintii pieptanului mai inalti.
Pe partea de filtrare mecanica nu stiu cat de eficient o sa fie (sigur, va absorbi frunze moarte) dar admisia fiind la suprafata apei, nu cred ca va filtra asa mult detritus, cum cred ca doriti.
In plus.. cutii si alte minuni in acvariu...
Eu n-am vrut sa bag mana in portofel iar (deja am 2 filtre externe la cei 180l net umili ai mei) dar inca ma mananca sa pun un Eheim clasic mai mic, burdusit cu perlon, pentru partea de filtrare strict mecanica.
La zero by-passul filtrului cred ca ar fi cel putin eficient. Dar cu Eheim double taps (pentru interventie usoara) si alte acareturi ajungea iar pe la 100 euro si am zis nu, deocamdata
|
 |
|
Marius, ce-ti mai face acvariul?!
Mi-e drag threadul asta, oarecum pornind (si) de la el mi-am reinviat eu microbul cu acvaristica acu' cativa ani
|
 |
|
Insane, am luat la citit pagina cu pagina
dar un avertisment:, la pagina 7:
Content from planetsmilies.net, a known malware distributor, has been inserted into this web page. Visiting this page now is very likely to infect your computer with malware.
pag 8 a postului e ok, nu stiu mai incolo.
Revenind la acvariu - nebunie  1500$/luna numai curentul (e drept ca spunea tipul ca pentru toata casa). Mai spunea ca are in plan unul de 3 ori mai mare
|
 |
|
Bine-ai venit!
Deocamdata un singur sfat: Daca vrei sa pui acvariu in primplan, acolo usor stanga, locul nu este bun.
Daca vrei un acvariu frumos, curat, vei avea nevoie de niste echipament, in functie de tipul de acvariu/pesti/plante se pot aduna destul de multe acareturi.
De regula se construieste un dulap in care se tin toate (filtrul extern, eventual butelia pentru CO2 (daca ai sa vrei plante mai deosebite), mancarea pentru pesti, si zecile de alte mici chestii care se vor aduna in timp) si peste acest dulap, acvariul.
Camarazii te vor ajuta cu idei dar in prima faza ai de citit si invatat singur, inainte sa te apuci de treaba
|
 |
|
NightOwner wrote:Un reactor diy din filtru de apa nu este ok.
Am avut un astfel de filtru si problema cu el este ca se acumuleaza gaz .
Dupa ca controllerul taie CO2-ul , gazul acumulat continua sa se dizolve si asa am reusit sa omor 50 de creveti.
Alta problema cu el este mentenanta , e greu de scos de pe circuit si curatat fara sa umplii casa de apa.
A 3-a problema cu el este ca nu face fata la acvariul meu de aprox 1000L .
alte pareri ?
Daca-l pui in by-pass gazul care se acumuleaza va iesi prin by-pass in acvariu (cand ajunge la o anumita presiune in filtru, urca prin bratul de admisie al by-passului). Am, folosesc, asa se intampla. Sunt foarte multumit.
La fel cu mentenanta, foarte usor de scos datorita by-passului cu robineti. Oricum, nu ai nevoie de mentenanta periodica la el.
Pentru acvariu de 1000L cumperi un filtru mai mare si poti pune 2 filtre in serie.
|
 |
|
Din ce am mai auzit preturile in Grecia sunt mari la echipament, dar sunt doar lucruri pe care le-am mai vazut scrise de altii in recenzii, nu stiu daca e adevarat.
Eheim Echo pro 130 este dureros de mic, acel filter volume 1,20 l e legat probabil de canistra. Eu la un pro 300 (care are 2 sertare in plus fata de acest 130) cu 1 litru de Matrix am umplut 2 sertare din cele 3. In niciun caz nu are volum de material filtrant 3 l cum spun ei, sau daca are e masurat ca-n reviste, "sa para mai mare"
Nu vreau sa complic lucrurile si sa fie 100 sfaturi in asa fel incat omul sa nu mai stie pana la urma ce are de facut dar am sa spun totusi: Daca un filtru mai mare va fi peste buget sau nu veti avea spatiu suficient sau mai stiu eu ce, recomand 2 Eco pro 300. Pretul este bun, are deja material filtrant de calitate, robineti de inchidere. Si inca ceva care va ajuta mult: prefiltrare pe admisia filtrului extern, de luat si asta in calcul.
Asa ceva: https://www.eheim.com/en_GB/products/accessories/installation_prefilter
Daca veti merge pe varianta asta, cumparati si 1 litru de Seachem Matrix pe care-l veti pune in locul bilelor din plastic din Eco Pro 300 (unul dintre cele 3 sertare ale acestor filtre are sfere de plastic dar daca se foloseste prefiltrare pe admisie se poate profita de cosuletul ala si pune material pentru filtrare biologica.
Eco proul actual- 130- il burdusiti cu perlon si-l folositi doar pentru filtrare mecanica.
Eu asa am acum acasa la un 200l brut si-s multumit. Alternativa mai buna (de la Eheim) este filtrul ala mare al lor dar care costa aproape 400 euro si vine fara material filtrant.
Cand ai 2 filtre mai este un avantaj - in cazul in care unul se strica la un moment dat, nu ramai in aer, brusc, cu filtrarea.
|
 |
|
Buna ziua
In legatura cu intrebarile:
Filtrul - il cumperi in functie de ce pesti/cati pesti crezi ca vei avea. Ca sa nu cheltui mult, recomand Eheim Eco pro 300 (filtru extern, silentios, destul de ieftin ~90 euro in Germania, vine cu medii filtrante deja, nu trebuie sa le mai cumperi dupa aia. In plus, filtrele externe sunt mai eficiente si nu fura asa mult spatiu in acvariu (incearca sa eviti acumularea de tot felul de echipamente in interiorul acvariului)
DACA te hotarasti sa tii Betta: http://www.acvariu.ro/forum/forums/show/5.page
Daca vei avea doar 1 betta si alti 2-3 pesti in 120l, nu-ti va trebui filtru de niciun fel
In legatura cu lumina: depinde de ce fel de plante vei dori. Pentru inceput as zice sa nu te complici, si sa pui cateva plante usoare, fara pretentii: Microsorum Pteropus arata foarte frumos, Egeria, Sagittaria. Pe viitor, daca vei dori plante mai deosebite, vor trebui alte lucruri dar nu complicam deocamdata (CO2, Fertlizare micro si macro, lumina in plus, teste de apa)
Pompa (aerator) nu-ti trebuie.
Incalzitor nu-ti trebuie (cand incepe sa fie frig, prin septembrie (?), iti vei lua unul de 100-150W.
|
 |
|
bun gasit!
trebuie mai multe detalii in legatura cu acvariu si o fotografie cu alga, ca sa-ti putem spune ce sa faci sa scapi de ea.
asa in prima faza banuiala mea e ca ai prea multa lumina in acvariu. Multa adica ori prea multi W ori tii lumina aprinsa prea multa vreme ori o combinatie a celor 2.
Algele, in general, apar datorita unui dezechilibru intre lumina (cantitate si calitate) si nutrientii din apa (ori prea putini, ori prea multi dar de cele mai multe ori e primul caz; prea multi nutrienti n-ai cum sa ai decat daca fertilizezi incorect, adica prea mult).
Pentru un raspuns mai clar spune-ne:
# cate neoane ai si cati W au fiecare, eventual ce fel de neon
# cat tii lumina aprinsa zilnic
# ce filtru folosesti la acvariu asta
# dai cumva prea multa mancare pestilor, ramane (se aduna) pe fundul acvariului
# in ce fel schimbi apa si cata apa schimbi. Cat de des?
toate cele bune
|
 |
|
Nu stiu la tine cum e dar la mine restartul inseamna mare bataie de cap, MARE.
Partea buna la alga asta e ca o poti curata usor cu mana (daca nu e infestat acvariu 100% dar banuiesc ca nu-i chiar asa grav), asa ca primul pas asta e.
Al doilea pas: Adauga CO2 si mentine o concentratie stabila, cum a spus si Lucian si fertilizeaza corect/constant, pe cat posibil incercand sa mentii raportul de 16:1 (NO3  O4), adica la un 10 unitati NO3 sa ai 0,06 PO4.
Nu-i o problema daca te abati in sus/jos putin, 16:1 e ideal, 10:1 e limita inferioara
Alt sfat n-am, nu acum (si eu ma lupt cu ea si tot asta fac)
Am auzit ca si supradosarea de Easy Carbo (sau asemanator) ar fi buna, personal n-am folosit niciodata. Incearca mai intai cu CO2 si fertilizare corecta si stabila.
Varianta a 2a-cu resetul de setup nu ti-o recomand pana nu te obisnuiesti sa tii stabila chimia apei. Dai reset, o sa fie frumos/curat primele 2 saptamani dupa care iar o sa-ti apara ticalosenii prin acvariu.
In linkul dat de lucian, catre protocolul lui Rubilar, ai acolo si un capitol legat de Cladophora, da un search sa vezi ce zice omu'
|
 |
|
Avansatul wrote:Ceea ce ai zis tu nu are nici o legatura cu ce am spus eu sau Stefan
Adminii acestui forum sunt ... oameni foarte buni si ingaduitori
R4du, multumim de sfaturi, foarte bune si in plus si frumos povestit. Vor ramane pentru alte urechi, interesate de acelasi subiect
|
 |
|
Ca sa nu lungim vorba
CO2 si fertilizare corecta (apare in principal datorita nivelului scazut de nutrienti).
Conditiile din acvariu tau sunt(sau mai bine zis au fost atunci cand a aparut) ceva de genul asta: lumina suficienta (nu putina), plante in cantitate medie/mare, fara sa fertilizezi (NO3, PO4 in principal)?
|
 |
|
a mai fost pe forum cineva care a pomenit de reactorul asta.
Am cautat si eu putin despre el, concluzia era ca nu merita atentia.. Ideea pare interesanta dar se pare ca e prost implementata (finisaje aiurea)
Cred ca cel mai bine e sa-ti faci un reactor (musai cu by-pass) dintr-un filtru de apa.
http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/24254.page
Pentru by-pass vei avea nevoie de 3 robinete, ceea ce va urca pretul cu ~120 lei fata de varianta standard, pus direct pe returul filtrului.
Dar merita un reactor din asta, e eficient, scoti cu ocazia asta un echipament din acvariu. Pentru partea de tevaraie de PVC: http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/24508.page
Iti recomand sa iei ca model varianta lui Lucian: http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/40/24259.page (vezi josul paginii
|
 |
|
Bine ai venit, Eduard
E neortodox ce faci, dar asa e la inceput. Dupa ce iti vei face o parere, in urma articolelor de aici, legate de intretinerea unui acvariu, poate vei schimba putin lucrurile.
Noi te vom ajuta
uite, ca sa te starnesc un pic
http://showcase.aquatic-gardeners.org/2013/index0b.html
(acvarii mici)
Noroc
|
 |
|
Multumesc de raspunsuri!
Sa ne intelegem, nu am nimic impotriva controllerului JBL, eu tocmai mi-am luat unul, 2nd hand si-s foarte multumit, a mers foarte bine pentru proprietarul anterior, merge foarte bine si la mine.
Stefan, am vazut valva Dennerle, e vreo 15 euro. Pe de alta parte aia JBL e mult mai putin (vreo 20 de lei am impresia). Nu vreau si bun si la 2 lei dar in momentul asta inclin spre asta JBL
Am sa vad, ma hotarasc eu. Ma gandeam ca mai sunt variante in afara de astea 2.
|
 |
|
tyna wrote:
in prospect nu scrie ca e obligatorie montarea unei valve de sens ...
In prospect scrie "please do not forget to fit a check valve... to protect your valuable equipment"
Dar nu de asta am reinviat postul asta.
Puteti recomanda o valva uni-sens de calitate, care chiar functioneaza, eventual magazinul de unde pot cumpara? In momentul asta am 2 valve (modele diferite), puse pe acelasi furtun si tot trece apa prin ele, noroc ca nu ajunge in pH controller, se opreste intr-o bucla pe care am facut-o.
O valva de sticla, eventual (am inteles ca sunt mai bune)
multumesc
|
 |
|
Cosmin wrote:Tin sa te contrazic.Uita-te la al 5-lea post din topicul asta,postul lui scorpionul.T5-urile de 39W au 849mm lungime.
contrazi-ma frate Cosmin, daca-ti place sa te contrazici.
Da asa e, 849mm, n-am vazut la ora aia diferenta dintre 849 si 895
Marius, am intervenit ca vad ca doar o persoana ti-a spus sa nu folosesti masa aia pentru acvariu. As vrea sa-ti spun si eu acelasi lucru, fa-ti un stand rigid, din teava rectangulara.
Acvariul va avea (?) 200l brut + vreo 40Kg sau mai mult sticla + alte kilograme nisipul si pietrele pe care le vei pune, in numar mare din cate inteleg. Daca lemnul ala incepe sa se indoaie vei avea
o tensiune foarte mare in fundul acvariului si implicit la lipituri. O masa mai solida nu e asa scumpa totusi. Cadrul din teava il poti imbraca cu pal, sa fie mai aspectuos.. gasesti tu o varianta (camarazii de pe aici si-au mai facut mese din pal dublat, pentru mai mare siguranta.
Dar gandeste-te bine inainte sa iei o decizie. 200l de apa in sufragerie sau dormitor = o mare problema
|
 |
|
|
|