[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: zaietz74
Forum Index » Profile for zaietz74 » Messages posted by zaietz74
Message
Multumesc mult koala, dar spune-mi ce greseam ca sa nu o mai fac
Salut!
As dori sa transform filtrul intern al acvariului (Juwel Rio 300) intr-un prefiltru pentru cele doua filtre externe eheim cu care vreau sa dotez viitorul acvariu pentru discusi (da, dupa aproape doi ani tot mai sper ca voi ajunge acolo ). Am vazut ca de fapt asta este un prefiltru, vad ca cel mai des este invocat cel de la SunSun, o canistra cu bureti care pot fi usor curatati, marind foarte mult intervalele in care umbli in canistra externa de filtrare pe care de altfel o poti umple astfel doar cu medii filtrante biologice. In principiu, acest filtru intern se alimenteaza cu apa prin partea superioara si dupa ce trece prin mediile filtrante este trasa de pompa integrata la doua nivele, prima data printr-un orificiu situat intre cele doua gratare (intre numerele 4-5 pe foto atasat) si, o alta parte print-un orificiu situat sub ultimul gratar (acesta este mai mic decat cel de mai sus si ei spun ca debitul mai mic si implicit apa mai putin oxigenata favorizeaza mediile anaerobe). Eu vreau sa fac doua orificii in panoul care delimiteaza aceasta canistra si la ele sa atasez cele doua in-uri ale canistrelor externe. Initial ma gandeam ca aceste orificii nou create sa fie chiar sub ultimul gratar (prefiltru mai mare si mai eficient) dar nu stiu exact daca nu cumva ingreunez absorbtia pentru cele doua canistre. Credeti ca ar fi mai bine plasarea orificiilor tot intre cele doua gratare (aceleasi puncte 4-5 de pe foto)?

image

P.S. Cred ca nu ma descurc sa pun poza aici si nu gasesc prin forum acum cum sa o fac. Ma ajutati voi?
by koala: Am remediat problema cu linkul.
Justdidit69 wrote:Momentan detin 2 bazine active: 54l respectiv 43l. Mai am 2 de 200l, si vreo 5 sub 54l dezactivate


Pai asta e acvaristica serioasa domnule!
Salutare si bun venit!
Pai atunci ia uite ce-mi trece mie prin cap...
Koala spune ca apa care in mod normal este oxigenata (logic de altfel, si eu vreau sa asigur suficient oxigen unor discusi care stau in apa undeva la 28-30 grade celsius) nu are timp suficient sa piarda oxigenul in interiorul canistrei externe de filtrare. Corect. Pai si daca tot am doua canistre externe, de ce sa traga ambele apa oxigenata din acvariu si sa o dea tot acolo? ce ar fi daca prima canistra ia apa din acvariu, o trece prin filtrele proprii si apoi o trimite in doua directii (T-eu simplu pe furtunul de out), pe de o parte in acvariu si, pe de alta, direct in a doua canistra. In acest fel, as obtine si debitul mic necesar si o apa mai putin oxigenata (ea a trecut deja prin mediile de filtrare din prima canistra unde bacteriile aerobe s-au "hranit" cu o buna parte din oxigen) ceea ce ar da mai multe sanse celei de-a doua canistre sa devina un reactor de denitrificare. E corect sau gresesc?

Pe de alta parte, vreau sa va spun ca se intampla deja lucruri ciudate (din punct de vedere al nitratilor bineinteles in acvariu. Dupa o deciclare accidentala absolut prosteasca (cu tuica, daca vreti va povestesc) o buna parte din schimbul masiv de apa l-am facut cu apa din market (am gasit o apa la 5l cu continut incredibil de mic de nitrat pentru pretul mic la care se vinde, aprox 1,9 RON bidonul), pe de alta parte, asa cum v-am spus, am intr-un filtru intern nitratEx. Cert este ca la aproximativ o luna jumatate de la repunerea pe picioare a bazinului nivelul nitratilor in acvariu este de 10 mg/l in timp ce apa de schimb are 80 mg/l. Ma gandesc ca implicat in aceasta "anomalie" poate fi si faptul ca filtrul extern are absorbtia de apa din bazin direct din filtrul de substrat, adica partea cea mai putin oxigenata a acvariului, sa se fi dezvoltat oare acolo ceva bacterii anaerobe (si miscarea apei e mai mica acolo, nu?)?
Multumesc koala si ocean pentru raspunsuri. Dar parca as mai dezvolta un pic...

Reactorul de denitrificare chiar e o treaba usor de inteles:

- un recipient inchis, plin cu material de filtrare biologica: spartura de lava, matrix, siporax, etc.... cu cat mai mare e cantitatea de material, cu atat mai eficient e reactorul.
- un debit mic de apa... eu am folosit un debit mai mic de 100 l/h.


Pai descrierea ta imi spune ca de fapt filtrul extern ar putea deveni reactor de denitrificare daca debitul este scazut undeva la 100l/min si ar fi plin doar cu materiale filtrante biologice. Momentan eu am un Eheim 3e 700 care are cele 4 sertare umplute, in ordine de jos in sus, cu Mech un sertar, Mechpro al doilea, Bio Mech al treilea si Substrat Pro ultimul. Sa inteleg ca daca renunt la mediile filtrante mecanice (primele doua) si las Bio Mech care este mecano-bilogic si celelalte trei le umplu cu substrat pro si scad debitul la 100 pot, cu rabdare bineinteles, sa obtin un reactor de denitrificare? . Asta mai ales in conditiile in care in zilele urmatoare va intra in functiune si un al doilea filtru extern (un 3e 600T), acesta urmand sa devina filtrul principal.

Si de ce nu se dezvolta bacterii anaerobe in filtrul extern "normal", din cauza debitului prea mare? Starterele care se gasesc in comert ce fel de bacterii contin, aerobe sau anaerobe?
koala wrote:Nu poti folosi apa de retea?


Nu, nu am acces la reteaua de apa. Sincer, credeam ca reactorul de denitrificare este o chestie mai simpla dar... cred ca are aplicabilitate mai mare la acvarii marine. Stie cineva o varianta mai simpla pentru apa dulce?
ocean wrote:koala+++ cine nu are batrani(chiar si obositi)..eu lectia cu nitratii mari din apa de retea am invatat-o de la marine daca nu folosesti apa de osmoza la apa sarata poti sa-i sufli si in fund si tot vor fi nitratii pe la 50 sau mai mult , dupa trecerea la osmoza de multe ori trebuie sa-i caut bine sa mai dau de ei, deci apa vine cu kk din retea cu ce mai pun pestii da ce ai in bazin singurele optiuni schimburi mai dese si mai substantiale sau reactor pentru denitrificare,rolul la asta l-ar putea prelua si un DSB in sump daca ai avea(cu trecere lenta a apei peste) dar ii trebuie vre-o sase luni sa prinda "vana" sa se matureze si sa functioneze bine


Ca sa nu mai deschid un topic nou ma folosesc si eu de cele spuse de "Ocean" pentru a cere niste lamuriri. Apa mea provine dintr-un put de mica adancime (din pacate) adica 8-10 metri. Problema este ca, probabil din cauza fertilizarilor de gazon ale vecinilor, apa din put are nitrati in jur de 80 mg/l conform mai multor masuratori facute cu test JBL (picatura). Eu incerc cu disperare sa ajung la o apa de calitate pentru discusi. Aici pe forum s-a discutat destul de mult despre schimburile de apa dese necesare acestora. Tinand cont ca nu am probleme cu filtrarea biologica (ciclul azotului functional, amoniac si nitriti nedetectabili) mai are sens schimbul de apa care in loc sa diminueze nivelul nitratului, dimpotriva il creste? Ocean a spus ceva de un reactor de denitrificare. Ce este exact acesta? Deocamdata eu folosesc NitratEx montat in filtrul intern pentru a reduce nitratii. Am montat si o instalatie de osmoza dar din pacate (presiune nu foarte mare, iarna temperatura apei scazuta) randamentul ei este unul total nesatisfacator sau cu alte cuvinte nu pot produce atata apa cat ar trebui sa schimb decat in timp foarte lung si cu costuri enorme (mai bine cumpar apa plata din market). Ce alte sanse am sa scad nivelul nitratilor?
Antoniot wrote:pietrisul de 5-8 mm ca diametru este mult prea mare. As recomanda sa l schimbi cu unul de diametru de 1-2 mm.


Care ar fi explicatia pentru care este prea mare? Manualul de utilizare al filtrului de substrat spune ca pietrisul trebuie sa aiba minim 3mm in diametru (logic de altfel, pentru ca o granulatie de 1-2 mm nu ar face altceva decat sa umple foarte repede gratarele, fantele acestora avand undeva la 1,5-2 mm dupa aprecierea mea). In plus, m-am gandit ca o granulatie mai mare asigura spatii mai largi intre pietre si astfel circulatia apei nu este impiedicata. Nu este corect? Sa inteleg ca aceste spatii mai largi intre componentele pietrisului nu sunt ok?
Ok, iata detaliile. Acvariul este Juwel Rio 300 adica 350 litri, filtrul intern al lui tocmai ce a fost inlaturat, de la inceput filtrat cu un Eheim 2078 Professionel 3e. Acum, pe fundul acvariului au fost montate doua filtre substrat, fiecare cu teava de acces in cate unul din colturile posterioare ale acvariului, cele doua nu comunica direct intre ele la nivelul gratarelor de filtrare, placutele laterale montate toate cate au fost livrate, cateva din gratarele de filtrare au fost montate suprapuse langa tubul de acces pentru denivelarea reliefului si totul a fost acoperit cu pietris de 5-8 mm (Hornbach - sac de 25 Kg) in strat de aprox 4cm (nu chiar la "subler" dar media de grosime a stratului cam asta este. Evacuarea filtrului extern este splitata in doua (mufa "T"), o cale se duce spre cele doua tuburi de alimentare ale filtrului substrat (pana acolo trec bineinteles printr-o reductie si un robinet, de fiecare parte) iar cealalta cale duce spre o iesire eheim installationsSet 2 (filtrul extern fiind destul de puternic am zis sa nu-l trec cu totul doar prin substrat). Intrebarea mea ar fi, de fapt ar fi doua: sa fie vorba doar de cantitatea de apa (pot suprima usor iesirea de la suprafata apei a filtrului extern) pe care o impinge filtrul in tubul gros? si: are importanta la ce nivel se scufunda capatul tubului subtire in tubul gros al fitrului de substrat? Si inca una: de ce nu se intra direct cu grosimea furtunului de filtru (16-22) in tubul gros si se alege aceasta varianta cu tub mult mai subtire prins in inel astfel incat surplusul sa iasa la marginea tubului gros? Stiu ca cel mai usor ar fi sa experimentez dar cum timpul este insuficient pentru toti dintre noi am zis ca poate ma lamureste cineva unde s-a gresit din principiu. Daca mai sunt necesare lamuriri le dau cu placere
Am achizitionat si montat de curand in acvariu un astfel de filtru. Este cel de la Eheim si este varianta in care filtrul extern trage apa prin sorbul normal si o impinge prin acest filtru de substrat. Ideea mea era ca fluxul de apa impins prin acest filtru sa miste din loc "mizeria" si astfel aceasta sa nu se mai "cuibareasca" in pietris intre momentele in care il curat cu aspiratorul de fund. Problema este urmatoarea: apa intra in acest filtru printr-un racord (teava) redus ca si diametru fata de "tubul" care ajunge efectiv in filtru astfel incat surplusul de apa sa se prelinga din acest tub agitand in acest fel si apa. Initial am crezut ca aceasta solutie prin care doar o parte din debitul filtrului extern este trimisa in filtrul de fund are ca scop sa nu fie foarte mare circulatia la nivelul substratului. Dar practica imi arata (sau asa mi se pare) ca filtrul de fund nu functioneaza sau cu alte cuvinte, partea de debit ghidata de furtunelul mai ingust nu face altceva decat sa se scurga la suprafata pe la marginea tubului care comunica cu substratul si nu este in stare sa "impinga" toata coloana de apa din acel tub. Exista vreo lege a hidrodinamicii sau a vaselor comunicante care spune ca totusi coloana de apa din tubul mare ar trebui sa fie impinsa in jos? Ce risc daca cuplez la capatul tubului o teava suficient de mare astfel incat apa sa nu se mai prelinga la marginea tubului si sa fie toata impinsa in substrat? Ati inteles ceva din ce balaresc eu aici sau e ora prea tarzie ca sa ma fac inteles? . Incerc sa atasez si o schema a acestui filtru, poate ma fac inteles. Daca nu se vede imaginea inserez si link-ul. Multumesc!
https://www.eheim.com/en_GB/products/accessories/installation/Undergravel_filter#
image
Porcu wrote:
zaietz74 wrote:pot sa folosesc un sistem CO2 doar pentru controlul continuu al ph-ului intr-un acvariu neplantat? Daca nu sunt foarte multe plante in acvariu, dozarea automata pe care o face sistemul poate fi periculoasa pentru pesti sau poate fi contrabalansata cu o oxigenare mai mare? Merita sa ma incurc cu un astfel de sistem atata timp cat acvariul nu este plantat sau este clar dedicat doar pentru plante de vis?

Eu iti sugerez sa folosesti o canistra cu turba in loc de butelie. Cind creste pH-u' peste valoarea setata, controlleru' va porunci canistrei sa porneasca -> pH-u' scade -> controlleru' va porunci canistrei sa se opreasca ....... asta daca vrei un pH stabil fara bataie de cap.


Poti sa detaliezi un pic te rog? Turba aia stata în canistra fara miscare a apei nu se deterioreaz?? Canistra trebuie sa mai contina si alte medii sau nu? La cat timp, cel putin teoretic, ar trebui schimbata turba? Multumesc!
Hai sa-ti spun ce am patit eu, poate te ajuta. Cand am considerat ca ciclarea este terminata (NO2 si NH4 la 0) am introdus cateva plante si pentru ca nu am substrat in acvariu si plantele stau in ghivece (poti vedea la topicul "Sa incep asa sau nu") am zis sa le ajut un pic si am turnat in bazin un fertilizant lichid de la Sera (nu mai stiu exact denumirea dar ceva cu "adaos de CO2 bla bla bla). Rezultatul: in cateva zile frunzele de Valisneria s-au umplut de niste alge ca un fel de "par matasos". Am zis ca nu este nici o problema, am scos plantele, le-am curatat manual si le-am spalat si le-am pus la loc. In plus, am pornit lampa UV pentru a omori sporii din apa. Rezultatul: in doua zile algele erau si mai si! Cand am vazut cum sta treaba, intrat repede pe sectiunea alge si masurile extrase de acolo: din 4 tuburi de neon pastrate doar doua, timpul de iluminare scazut drastic, de la 14 ore pe zi la 8 ore, adusi in bazin doi SAE si, ulterior, 4 micuti otocinclus affinis. Rezultatul: in 4 zile nu mai exista nici o urma de alga! Am pastrat durata iluminarii dar am repus in functiune si celelalte doua tuburi in speranta ca "mancatorii" de alge vor avea din nou de lucru si ceva hrana proaspata!
Asa ca, revenind la tine, probabil ca exista un dezechilibru in bazin dar nu la nivelul parametrilor pe care ii masori tu (si la mine totul parea ok acolo) ci la nivelul altor nutrienti care momentan, fara voia ta, favorizeaza algele in defavoarea plantelor. Parerea mea este sa nu mai fertilizezi un timp, redu drastic lumina si ajuta-te de pesti care pentru asta au fost creati (o sa ii iubesti dupa ce ii vei vedea la lucru). Si gandeste-te serios la fertilizarea cu CO2 daca chiar te indrepti spre un plantat. Asta am si eu in cap dar din prisma ph-ului si nu al fertilizarii.
Si nu dispera! Si mie imi venea sa innebunesc cand vedeam cum arata acvariul dar absolut orice problema are o rezolvare si, de cele mai multe ori, cea mai buna solutie o vei gasi tot tu, fiind doar ghidat de colegii de forum. Bafta!
Zi trista!
Dupa ce doar in urma cu 4 zile am primit cativa pesti tocmai de la Cluj (nevertebrate desigur), astazi unul dintre cei 5 simpatici Green tetra (de altfel foarte mici, aprox 1,5 cm) a murit! Inca de dimineata dadea semne ca ceva nu este bine, statea foarte mult la suprafata apei si foarte des era purtat de curentul creat de filtrul intern pentru ca nu avea putere sa se opuna. Nu a mai mancat si, dupa-amiaza, chiar daca am sperat ca un schimb usor de apa i-ar putea da putere, l-am pescuit. Inspectia vizuala nu a aratat nimic deosebit, nu pete, rani etc. Chiar nu stiu ce i s-a intamplat. Si asta dupa ce tocmai eram fericit ca am scapat de algele care imi sufocau cele cateva (mai exact 3) plante. Nu stiu daca regimul redus de lumina sau cei doi SAE nou adusi in acvariu sau combinatia dintre cele doua a avut efect dar acum deja ma gandesc sa pun din nou toate cele 4 neoane si sa maresc intervalul de lumina ca altfel cei doi SAE si cei 4 micuti Otocinclus affinis nu stiu ce vor manca! Dupa ce l-am pescuit pe micut am facut masuratori de apa si lucrurile stau cam asa: GH-6, Kh-5, Ph-8, NO2-0, NH4-0, NO3-40 (aici stiti ca am o problema cu apa de put care are 80 si dupa osmoza iese cu 40 iar NitratEx-ul de la JBL nu reuseste decat sa nu lase sa creasca si mai mult aceasta valoare). Aplicatia in care inregistrez valorile spune ca ambele duritati sunt prea mici si sa folosesc un GH+. Credeti ca apa este prea moale si este cazul sa fac conform recomandarii? Atasez si niste poze cu noua stare a bazinului si cate un "portret" cu locuitorii. Nu radeti de ghivece si borcan! Acest setup este temporar pentru ca, asa cum spuneam si la inceput, eu vreau sa aduc discusi intr-un semisteril dar pana atunci trebuie sa vad ca pot sa tin sub control tot ce se intampla intr-un acvariu!

image

image

image

image

image

image

image

image
Humbert wrote:@zaietz74
exista si alte metode, mult mai ieftine, de a obtine un ph scazut pt discusi, si anume, folosirea turbei in acvariu

http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/4632.page


Da, stiu ca exista, dar prin metoda asta nu pot controla exact si mai ales pe termen lung valorile ph-ului. Banuiesc ca schimburile de apa sau chimia apei pot modifica ph-ul destul de frecvent.
Nu vreau sa schimb ideea principala a topicului, dar pentru ca m-am dus la link-ul pus de Faraonu' (Multumesc foarte mult!) si de acolo mai departe, mi-a aparut in minte o intrebare si o postez aici. Peste tot aceste echipamente de furnizare automata de CO2 sunt prezentate ca si metoda de fertilizare si, la modul general, de mentinere a unor acvarii plantate foarte sanatoase si frumoase. Eu inca nu am renuntat la ideea de a avea candva discusi in acvariul meu si cel putin in prima faza acvariul trebuie sa fie steril dar unul dintre parametrii pe care nu-i pot obtine pentru o apa perfecta pentru discusi este acel ph scazut. Si intrebarea este: pot sa folosesc un sistem CO2 doar pentru controlul continuu al ph-ului intr-un acvariu neplantat? Daca nu sunt foarte multe plante in acvariu, dozarea automata pe care o face sistemul poate fi periculoasa pentru pesti sau poate fi contrabalansata cu o oxigenare mai mare? Merita sa ma incurc cu un astfel de sistem atata timp cat acvariul nu este plantat sau este clar dedicat doar pentru plante de vis?
vladwill wrote:

Ma gandesc ca daca avem norocul la acest post sa raspunda cativa "grei" de pe forum, ar fi mult mai simplu pentru cei care acum isi construiesc un sistem de CO2.




Si poate, tot unul dintre "greii" forumului ne poate spune ce trebuie sa contina exact o instalatie de CO2 (eventual o schema) pentru a putea achizitiona separat componentele fara a uita ceva?
Mii de multumiri ?i plecaciuni!
stefanp wrote:Ca idee, ca sa scazi duritatea, cea mai buna metoda e sa cumperi un osmozor.


Asa cum spuneam si in postul meu, eu plec de la o duritate a apei de la retea de 25 si prin osmoza ajung la 4, deci tu de la 14 cat are apa de retea ajungi usor la 0 si, din punctul asta de vedere Stefan are dreptate. Problema este ca tu dublezi duritatea carbonica in acvariu ceea ce ma duce cu gandul ca problema acolo este, in bazin. Dar nu imi dau seama care.
Acvariul se afla la ciclat de aproximativ 10 zile. Masuratorile apei arata ca a crescut foarte mult nivelul nitritilor (acum este undeva la 1 sau chiar peste, la extrema scalei colorate) in conditiile in care nivelul amoniacului este mic si nitratii neschimbati. Dupa cat timp credeti ca va incepe sa scada nivelul nitritilor. In plus, pe una dintre cioate se depun in continuare acele bacterii albicioase (am inteles din alt post ca este normal). Eu le-am mai inlaturat dar tot nu scap de ele. Credeti ca intr-un final vor disparea de la sine? Am atasat si o foto cu aceste bacterii si cu setup-ul in care acvariul se cicleaza.
imageIMG_7803 by ionut.badilas, on Flickr
imageIMG_7810 by ionut.badilas, on Flickr
Si ce s-a intamplat dupa aceea?
Imi puteti spune, va rog frumos, care dintre plantele de mai sus este de suprafata, bineinteles daca este vreuna
 
Forum Index » Profile for zaietz74 » Messages posted by zaietz74
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com