Message |
|
N-ai de unde sa stii pana nu testezi apa. Iti spun din teste proprii ca la capitolul nitriti apa de robinet de la oras, Iasi in cazul meu, e mult mai curata decat apa de fantana de la tara.
Apa ar trebui s-o testezi in primul rand pentru ca o bei.
De asemenea, ai nevoie sa stii valorile Gh, Kh si Ph ca sa ai idee despre ce pesti poti tine. Nu te gandi sa te "lupti cu apa", sa incerci s-o schimbi folosind chimicale, ai sa te dai batut pana la urma. Mai bine iti adaptezi flora si fauna la apa pe care o ai.
Apa laptoasa e normal sa apara la ciclare, mai ales daca folosesti culturi ajutatoare, gen Bactozyn sau Safestart. Am patit asta la 2 ciclari din 3 si din ce am citit e efectul exploziei de crestere a bacteriilor din ciclul azotului. Treptat ele adera la suprafete si apa se limpezeste in 3-7 zile.
Insa niciodata nu mi-a mirosit apa la ciclare, iar asta e un motiv in plus sa testezi apa din fantana.
|
 |
|
Ref. la puterea filtrului: problema se pune in termeni de litri filtrati pe ora. In pagina produsului scrie asa: 450 l/h - pentru bazine intre 40-90l. Deci e ok.
Eu as face doua chestiuni:
1. L-as lasa pe fast, asteptand colmatarea partiala a filtrului care va reduce debitul. In functie de ce mizerie ai in bazin, colmatarea se poate intampla in 3-10 zile.
2. As inlocui carbonul activ cu un al doilea burete, pe care l-as cumpara cu o lungime de 20-30% mai mare decat locul respectiv. Astfel, iti maresti suprafata de filtrare biologica si reduci si debitul (presat fiind, se va colmata mai repede).
Cat despre mizeria de pe fund conteaza mult ce substrat ai. Ideal e pietrisul de marimea bobului de orez. Apoi conteaza fauna. Iti pot spune ca in acvariul mei de 40l in care tin 9 cory si trei clown loaches (toti bottom feeders) apa rezultata din sifonarea pietrisului e cristal. In schimb, la 10 zile trebuie sa clatesc buretele filtrului. Iti spuns asta pentru a intelege "mitul sanitarilor" care nu mananca rahatul lor si al colegilor de tank, asa cum iti va spune vanzatorul de la petshop. Nu, "sanitarii" scurma substratul dupa resturi de mancare, antrenand in felul asta si mizeria care e luata de curent si transportata in buretele filtrului.
|
 |
|
Multumesc de info legat de ancistrusi.
Stiu ca tratamentele indelungate de la un moment dat incolo mai mult strica decat ajuta. Dar rezultatul lor a fost 0 (zero), iar prognosticul unanim dat e moartea tuturor pestilor, sterilizarea si resetarea. In conditiile astea, ce mai am de pierdut? Tin la dracusorii mei si incerc sa salvez cat pot din ei, nu cumpar de nebun acvarii de 20L, in care doar un betta poate sta civilizat.
Exact cum spuneam si pe celalat forum, am teerminat cu tratamentele, am incercat tot ce se putea incerca. Ultimul episod e sa separ intr-o carantina pestii care PAR a nu fi afectati. Nu-s optimist, sa stii, dar nici nu ma lasa inima sa-mi bag picioarele. Tin la pestii mei, chiar daca nu-s vreo raritate scumpa.
@d3mo: Rebella se referea la mine cand vorbea de ancistrusi, nu la al tau Vasile ;) Iar apa maturata este apa lasata la declorinat minim 48h, in vase cu luciu de apa cat mai mare.
|
 |
|
Cei mai slabi pica primii nu? Vorbim de un acvariu care a trecut prin probleme serioase, inclusiv un episod de intoxicare cu "o substanta suspecta, mirosind a gaz", de la o plasa pentru riccia parca... Coincidenta face ca de doua saptamani sa monitorizez si sa incerc sa "repar" nano-ul de 20L al unui amic, acvariu cu NH3, No2 si NO3 in copac. Avea 5 guppy + 1 synodontis. Acum mai are 3 guppy si syno, cei doi guppy murind pe rand, la interval de 3-4 zile, fara vreun semn de boala.
Dar daca esti sigura ca toti pestii sunt afectati simultan si reactioneaza ca atare, eu nu te contrazic.
|
 |
|
D3mo, tu esti?!  )
De ce Doamne ti-ai facut alt user?
Iti stiu acvariul, am vorbit impreuna destul de mult despre el, pe YM. Continui sa cred ca problema ta este chimia apei. Vezi ca testele JBL 5 in 1 alea nu-ti arata si amoniacul. Uite-te cu atentie daca pestele respectiv respira "gafait" si daca face asta la suprafata apei. Cel mai usor lucru pe care il poti face e un schimb de apa 50% cu apa maturata si la acceasi temperatura. Daca vezi o imbunatire in comportamentul pestelui, atunci inseamna ca ai din nou probleme cu apa. Si da ca e asa, gandeste-te la solutie de a-ti mari suprafata filtrului biologic.
|
 |
|
"Leviteaza" cumva in zona cea mai putin luminata a acvariului?
Parametrii apei i-ai verificat?
|
 |
|
Rebella, o precizare pe jumatate off-topic.
Eu am un inceput de invazie cu negromani maidanezi si physa. Le-am tolerat inmultirea gandindu-ma ca le pot tine sub control populatia controlandu-le hrana. Hranesc pestii ca la carte, fara sa pierd mancare pe fundul acvariului si totusi melcii se inmultesc in draci. Am facut un experiment cu un physa matur pe care l-am bagat intr-o fatatoare din alea plutitoare, cu pui de vivipari. Ei bine, am observat ca daca hranesti cu atentie si nu le cade suficient pe fund, sunt capabili sa prelucreze din dejectiile pestilor, dar producand o cantitate mai mare de excremente!
Altfel spus, teoria mea e ca lipsa mancarii de pe fundul acvariului nu duce la controlul populatiei de melci, ci la o si mai mare murdarire a apei de catre acestia.
|
 |
|
Doua bombe CO2 la cei ~120 de litri vor fi suficiente. Foloseste un T sa obtii o iesire comuna, pentru un singur difuzor. Ca difuzor il poti folosi pe acesta. Eu unul nu folosesc nici numarator de bule, nici valva antiretur. Imi ajunge testul permanent de CO2 (il gasesti tot pe site). "Reglajul" il fac din temperatura bombei, care sta intr-o galeata de apa cu incalzitor: temperatura mai mare = mai mult CO2 si viceversa. Neavand valva sunt atent la startul bombei, sa nu-mi trimita spuma de drojdie pe furtun, in difuzor. In rest, eu n-am probleme in afara de tunsul plantelor, care cresc in draci.
Dupa ce-i prinzi gustul, o sa vrei instalatie cu gaz presurizat, controller si alte dracii din astea scumpe
|
 |
|
O posibila abordare a problemei aici
|
 |
|
Acvariul cel mic o sa-ti foloseasca, nu-s bani aruncati. Il poti folosi ca maternitate sau ca si carantina pentru pestii cumparati... La cat de ieftine sunt incalzitoarele, merita investitia. Banuiesc ca stii deja ca puterea incalzitorului in wats trebuie sa fie mai mare sau egala cu numarul de litri net al acvariului.
Daca acvariul e sub 20L, sa testezi intai daca face fata termostatul: acvariul gol, fixezi o temperatura seara (cu 3-4 grade peste temperatura din camera) si urmaresti pe termometru cat de repede si cat stabila mentine incalzitorul temperatura.
|
 |
|
Scuze, ma gandeam ca e un diminutiv neaos de la Kim 
|
 |
|
@kimi: gandeste problema ph-ului pe termen lung. Probabil nu-ti vei schimba sursa de apa (robinet, fantana sau ce ai tu) foarte curand si poti fi sigura ca nici apa de la sursa respectiva nu-si va schimba compozitia (duritatea apei tine este data de tipul si marimea straturilor de roca prin care trece apa pana la captare). Prin urmare, daca te apuci acum sa tratezi chimic ph-ul (in sus, in jos - nu conteaza), atunci vei face asta mereu de aici incolo. Ceea ce echivaleaza cu un disconfort in plus, atat fizic cat si financiar. O sa vrei ph mai mic daca vei vrea un acvariu bine plantat, dar eu zic sa nu te grabesti.
In zona Iasului, unde stau eu, ph-ul e tot sus, undeva pe la 7.5 - 7.8. Nu umblu la el, e stabil, pestii sunt ok. Bineinteles, nu pot tine orice fel de peste in apa asta, dar sunt destui care o accepta si unii carora le prieste (ciclidelor, dar si guppylor).
Prin urmare, eu cred ca ai doua optiuni:
a) lasi apa asa cum e si esti atenta la cerintele speciilor de pesti pe care pui in acvariu
b) iti iei un osmozor si-ti faci apa asa cum vrei tu, dar devii dependenta de el.
Eu iti recomand prima varianta, mai ales ca te vad la inceput. Pe Aquarium Wiki gasesti la fiecare specie de peste preferintele privind chimia apei.
Succes!
|
 |
|
Sunt foarte putine bacterii in suspensie in apa. Ele au nevoie de un mediu solid de care sa se prinda. Buretele sau argila sunt bune pentru ca sunt materiale foarte poroase, deci au o suprafata mare de care bacteriile se pot prinde.
Prin urmare, raspunsul e nu. Si nu te sfii sa intrebi, toti suntem incepatori, doar ca la diferite niveluri 
|
 |
|
Deciclarea prin lipsa curentului de apa (asta e cauza generata de lipsa curentului, nu?) e valabila si la filtrele interne? Ma paste aceeasi miscare si aveam de gand sa tin cateva ore caseta cu filtrul biologic intr-un vas cu apa din acvariu.
|
 |
|
1, 2. Pune apa la maturat dinainte de a cumpara acvariul. Astfel, atuci cand aduci acvariul acasa poti pune apa si plantele.
3. Ai rabdare cu iarba, e mai dificil de crescut. Porneste cu plante simple, cele trei sunt numai bune.
4. Nu cred ca exista pe lumea asta un acvarist la inceput care sa aiba rabdare 1 luna pentru o ciclare a filtrului ca la carte. Prin urmare, mai aloca 15 lei la buget si cumpara o solutie de grabire a ciclarii filtrului, gasesti variante de la toti marii producatori, sunt bune toate. Gasesti si sub forma de capsule - Bactozyn de la JBL (e posibil sa-ti albeasca putin apa, temporar, sa nu te sperii ca se limpezeste singura). Daca vrei sanitari, poti sa-i cumperi si sa-i introduci in acvariu primii, sunt mai rezistenti. Prezenta a 1-2 pesti in acvariu grabeste ciclarea. Xiphorii ii adaugi treptat, dupa prima saptamana, cate 1 la 2-3 zile.
Daca mai exista resurse, iti recomand niste teste de apa, mai ales pentru NO2 si NO3.
|
 |
|
Orice temperatura intre 23-26 grade e buna. Dar s-o tii constanta, atentie la schimbul de apa.
|
 |
|
@Val: Am citit postul tau, m-am uitat la fotografie si mi-a venit greata. Si eu aveam ca reper tripla, chestia cu intrerupatorul m-a dat de-a dura.
@pulitzer: Am un deja-vu. Ai mai postat cumva acvariul asta, legat de o invazie de apa verde? Imi e foarte cunoscut... Acvariul arata foarte bine, e un pic prea inalt pentru gustul meu, dar merge bine la scalari. Ai punctul focal in stanga si asta e bine. Iti trebuie insa o planta rosie in zona buturugii, pentru a da greutate focusului. Iti trebuie niste scalari mai mari, acvariul pare gol. Poate un ancistrus sau un pleco mai bine crescut...
Alte observatii n-am.
|
 |
|
MihaiA09 wrote:Te rog sa fii mai respectuos si sa nu mai folosesti limbajul de "Messenger" adica cu prescurati ca "dc" "nush" si altele!  Sau vrei sa te invat cum se vorbeste  :-) Fara suparare dar unii nu vor intelege ce v-ei spune 
Esti tare ca fularul  Macar sa fi avut decenta sa taci din gura.
Scuze de off-topic
|
 |
|
Ia-ti orice numai acvariu cu perete curb sau bol nu. Zapacesti si pestii si nici tu nu-i vezi asa cum sunt, ci deformati.
Eu am un Aquatlantis Aquadream de 54L net. Ti-l recomand, are un raport bun calitate-pret.
|
 |
|
Raspunsul e simplu: nu ai o linie genetica stabila. E foarte probabil ca generatia a IV-a sa fie si mai aproape de coloritul versiunii salbatice a xipho, un cenusiu-verzui deloc spectaculos. Ai nevoie de sange nou acolo, in curand o sa-ti apara si exemplare degenerate.
Ai doua variante:
a) Incerci sa creezi o linie genetica pe placul tau din punct de vedere estetic (gasesti pe forum cum sa faci asta, dar o sa ai nevoie de timp, rabdare si mai multe bazine)
b) Frumusete prin varietate: adauga xipho de alte culori, poti adauga si platy (sunt compatibili pentru inmultire) si... vezi ce iese  . Vor fi pesti mai mult sau mai putin frumosi, dar sanatosi genetic.
|
 |
|