Message |
|
Porcu wrote:
minnardy wrote:Mult mai "seriosi" consider a fi Neritinele la acest capitol, in special algele verzi de pe sticla, dar, din observatiile personale am constatat ca si acestia prefera apa un pic mai dura.
Am incercat si eu Neritine in apa moale si acida si n-au rezistat  .
Despre neritine: am incercat in apa dura (Gh ~= 18) si acida la pH 6, 6.5 si au murit. Erau foarte activi cand mi se terminau bombele de CO2 si mi-era lene sa le schimb (pH-ul se ducea spre 7). Chiar au depus dupa o vreme mai lunga fara CO2, dar tot acvariul se deteriorase, asa ca am fost nevoit sa reintroduc dioxidul
In legatura cu acvariul din topic, mi se par foarte putine plante. De fapt fix asta mi s-a zis si mie cand m-am apucat, si am ascultat. In timp inveti sa apreciezi cat de multe iti sunt permise cand ai o masa MARE (jungla chiar) de plante.
In plus, de adaugat inca unu doua filtre mici pentru a circula mai mult apa. Si cu cat ai mai multa filtrare, cu atat poti sa bagi mai multi pesti. Oxigenul nu e atat de critic - poate doar vara, sau daca scapi drojdie in acvariu. Prefer un acvariu beefed up, decat unu cu 3 pietre si 15 de pesti identici.
Deci in timp in acvariul din topic cred ca vor incape si 15 neoni si vreo 6 rasboras + 2-3 corydoras. Dar nu toti odata. La inceput 5 neoni + cory, apoi dupa o luna / doua restul.
Atentie sa nu cumperi din acvarii cu pesti bolnavi / morti in acvarii. Vanzatorii nu sunt atenti sa scoate fiecare pestiut bolnav, asa ca daca vezi vreunu cu burta in sus, sau inotand aiurea, nu cumpara. Mergi la alt magazin..
Success!
|
 |
|
Ai dreptate, nu stiam ca de fapt presiunea in butelie e de 60bar de obicei - si nu este presiunea maxima de incarcare.
Am verificat acum despre reductorul JBL si spune clar: Reduces cylinder pressure from some 60 bar to approx. 1.5 bar which is then set on the fine-needle valve to obtain the desired number of bubbles in the reactor.
Eu interpretasem asta ca avand MAXIM 60 bar la intrare, dar ei spun ca reduce de la 60 bar cat e presiunea de obicei in butelie, la mai putin. Deci cred ca e ok.
Se poate infileta oare reductorul JBL in butelia asta cu W 21,8 x 1/14 ? Butelia vine cu toate actele, cetificarile, etc.
PS: Nu vreau sa fac improvizatii, de aceea intreb  vreau sa merg la sigur.
|
 |
|
Am niste nelamuriri legate de conectarea unei butelii de CO2 (10L) la reductor.
Am gasit o oferta interesanta (vor da mai multe detalii cand voi intra in posesia buteliei), insa:
a) Ce inseamna literele si cifrele din "W 21,8 x 1/14" ? Presupun ca ar fi vorba de un diametri si un pas de filet?
Textul de mai sus apare la "Racord de cuplare la consumator: W 21,8 x 1/14" in caracteristicile buteliei.
b) am sa cumpar butelia caci are un pret bun, insa nu stiu daca se potrivesc cu reductoarele de acvaristica gen:
aquamedic-reductor-de-presiune-cu-2-ceasuri
sau
jbl-proflora-vario-pressure-reducer
Au si astea acelasi: W 21,8 x 1/14 ?
c) De asemenea, in caracteristicile buteliei scrie:
Presiunea de incercare hidraulica : 300 bar
Se poate cupla unul din reductoarele de mai sus direct la butelie ? Stiu ca tot cautand pe net, gasisem ca la intrare, reductorul accepta 60 de bari. E diferenta intre presiunea de incarcare hidraulica si presiunea cu care 'iese' CO2-ul din butelie ? Scuzati, dar habar n-am :-). Daca ar fi acelasi lucru, 300 bar e mult mai mare decat 60bar, si probabil as avea nevoie de un reductor intermediar ?
In accesoriile pe care le pot comanda cu butelia exista si un regulator de presiune pentru CO2, Argon, Pi=200bar, Qmax=32L/min. La ce ar fi util asta ?
Multumesc,
|
 |
|
Pai man, felicitari pentru achizitie, dar nu cred ca eu cel putin te pot sfatui legat de ce-ti place tie
Incearca sa te uiti pe net, sa vezi o gramada de setup-uri, si decizi ce-ti place si aia e, nu ?
|
 |
|
LYM wrote:La fiecare schimb de apa (2sapt) trebuie sa iau fiecare frunza de planta in parte si s-o curat usor cu o carpa. La fel si pietrele mari si ce mai am prin acvariu.
Ai vreo poza ? Initial m-am gandit la greenspot algae, dar daca zici ca se ia usor cu carpa, n-ar fi asta, greenspot e foarte 'tare'.
|
 |
|
Pai din cate vad dai 100euros pentru o bomba cu drojdie ? Nu e mai ieftin sa-ti faci tu ?
Avantajele ar fi ca asta vine cu de toate si nu trebuie sa improvizezi nimic (plus ca e aratoasa), doar ca na, la baza ai randamentul unei bombe cu drojdie pe care o poti realiza singur daca citesti topicul acesta.
Si banii aceeia ii poti da pe plante / ingrasaminte / etc.. Si timp de cateva luni pana cand te saturi [eu m-am saturat deja si a cam trecut un an] strangi bani pt o instalatie cu butelie 
|
 |
|
Nu pot sa zic ca am avut invazie (decat de greenspot) insa da, am sesizat la cateva luni dupa ce am avut acvariul ca daca imi curat mai des filtrele (nu cand abia mai curg, cum o tot faceam), e mult mai bine si pestii mai vioi.
Si am scornit o explicatie adhoc [nu stiu cat de corecta e, dar e un model bun pe care l-am validat in timp].
Daca apa curge prin tot buretele , se poate dezvolta colonia de bacterii in tot buretele. Insa odata ce apuca sa se blocheze ici colo cu mizerie, chiar daca aparent 'ar mai duce', fluxul de apa (si oxigenul necesar bacteriilor) nu mai ajunge usor la centrul buretelui, bacteriile fiind nevoite sa traiasca doar in zona unde mai curge apa. In felul acesta, se reduce mult populatia de bacterii, concentratia de amoniu creste. Ma rog, se cam da ciclul peste cap. In plus, mizeria, putina cata o fi, din filtru se descompune in cine stie ce compusi care sunt iar purtati inapoi in apa favorizand o apa nu foarte curata, alge, si pestiuci apatici.
Deci curata mai des, da, e mai bine.
|
 |
|
@minnardy - eu m-am orientat catre un acvariu de 20L taman pentru ca experimentatii spuneau ca e infernal de tinut! :-) m-a costat prea putin pentru cata experienta am castigat cu el.
Adica pana la urma e nasol sa te inhami la un acvariu mare, si la un moment dat sa fii nevoit, din lipsa de experienta, sa schimbi 25% zilnic pentru ca ai dat eritromicina la pestiuti  [un exemplu!]
|
 |
|
Salut si bine ai venit!
Despre acvariu - in locul tau eu as fi luat unul gata facut, caci suma economisita prin DIY nu e atat de mare..
In rest, citeste mult - cu cat mai mult, cu atat mai putine greseli vor fi. Si nu te sfii sa ceri ajutor daca ai vreo dilema.
Succes!
|
 |
|
Yah, dimmable ballasts... am vazut pe la vreo 65euros + 30euros shipping. La cat o sa mai dau si pe 'fasunguri' si cat timp pierd ca sa adun toate la un loc - pentru mine cel putin, nu se merita.
Prioritara e instalatia de CO2 si cu PH controller, si daca peste vreo cateva luni n-am ce face cu 150euros, o sa ma uit si de dimmable ballasts.
Raman pe T8 ..
|
 |
|
Saluti,
Din cate stiu, Tx (unde x e 5 sau 8 sau 12) reprezinta cate optimi de inchi reprezinta diametrul tubului de neon. Adica T8 inseamna diametru de 8*1/8 inch = 1 inch.
Pana aici e bine. Inseamna ca un T5, strict ca 'grosime', ar incape intr-o lampa facuta pentru T8.
Dar, T5, la aceiasi lungime insa, are putere mai mare decat T8. Adica la zooplus am sunat si mi s-a spus ca un T5 de 89.5cm este de 45W, comparativ cu un T8 care la aceiasi lungime, are doar 30W.
Astfel, daca am o lampa de T8 pentru tuburi de 89.5cm - nu voi putea pune T5 pentru ca droserele sunt subdimensionate ca putere [plus, nu stiu daca distanta intre cele doua picioruse aflate in fiecare capat al neonului difera totusi intre T5 si T8]
Ar trebui prin urmare sa-mi iau o lampa care sa duca T5. Problema insa este urmatoarea:
a) ce sa aleg incat sa gasesc usor neoane daca mi se strica vreunu ? T5 sau T8 ? Pe net vad ca opinia e ca T5 ar fi mai bun decat T8 in sensul ca e mai puternic, si ca e 'viitorul' neoanelor. Dar cum habar n-am despre 'trendul' neoanelor, cer si eu o alta opinie de la voi. Care se gasesc mai usor ?
b) Acvariul pentru care fac capacul are 160L (deci probabil spre 130 de apa). 100x40x40. 90W de lumina deasupra as putea sa-i am de la 3xT8 sau 2xT5. Insa daca vreau sa controlez mai 'fin' cantitatea de lumina, m-as simti mai bine cu 3 neoane T8. Pot inchide unul si sa reduc la 60W daca as avea probleme cu algele, sau pot sa adaug inca 1 daca vreau sa am spre 1W/L. La T5, ori am prea multa lumina, ori prea putina.
Oare o sa am nevoie de acest control fin ?
Multumesc anticipat,
|
 |
|
Deocamdata nu prezinta, dar in timp o sa te agaseze (sau cel putin pe mine nu m-au tratat frumos). S-au inmultit.. Ma rog, de la un punct nu cred ca se mai inmultesc, dar problema este ca puii lor mici vor fi absorbiti prin filtre, se baga prin reactorul de CO2, etc.
Asa ca acuma cum vad unu cum il scot  Mi-e suficient un pomacea.
|
 |
|
Votez ca e un echinodorus, da' habar n-am de care 
|
 |
|
M-am uitat si eu in Hornbach dupa mobilier, si par ale naibii de fragile cele pentru 100x40x40 (tot pal si mai ti-l asamblezi si singur) - asa ca probabil palul asta va sustine 200kg.
Sa inteleg deci ca pica ideea cu rolele totusi ? Voiam sa pun niste rotite (multe) sub stand, prinse toate in 3 holsuruburi, in ideea ca mai golesc din acvariu si pot sa-l duc unde vreau prin casa opintindu-ma cu el.
Oare ar merge ?
|
 |
|
Saluuut,
A venit in sfarsit vremea sa trec bariera de 100L. Am cumparat un acvariu + un filtru extern Eheim 2224.
Iata cateva poze inainte sa pun intrebarile:
54L vs 160L:
Urmeaza sa-mi construiesc singur standul (Ms Paint sketch up):
Nu sunt hotarat daca sa-l fac un pic mai mare (standul) adica sa-mi incapa 130x50x60 pe el. Probabil o sa mai treaca un an doi pana fac upgrade, si ma gandesc ca in doi ani poate nu mai am chef nici de acest stand si s-ar putea sa ocup spatiu inutil facand-ul mai mare.
Am cateva intrebari inainte sa ma apuc de munca:
a) Cat de inalt trebuie sa fie standul, incat sa-mi incapa si o instalatie CO2 cu butelie ? Am vazut de vanzare atat butelii de 4L cat si de 7L, si m-ar tenta cea de 7L. Dar nu stiu cat de inalte sunt + nu stiu daca reductoarele (cu manometre) se adauga la aceasta inaltime ? E suficient 90cm ?
b) As putea sa pun role ? Nu mi-am terminat mobilierul in casa, mi-e greu sa ma decid  asa ca as vrea ca acest stand sa il pot 'impinge' unde am chef. Pot sa pun si 16 role, si cateva sa le pun cu blocare (incat sa nu plece de nebun in caz de cutremur de exemplu). Cam cate role as avea nevoie ? (normale de diametru 3cm de ex).
c) Am nevoie de compartimente mai multe cumva ? Am in dreapta pentru filtrul extern, in centru pentru CO2, iar in stanga pentru diverse (hrana, balsamuri pentru apa, etc).
d) Materialul pt stand o sa fie PAL de 18mm. Rezista in schema de mai sus, la cele 200Kg cat o sa cantareasca (estimativ) tot acvariul + capac ?
Nu am facut rezistenta materialelor in scoala incat sa stiu  Voi folosi la greu adeziv + holsuruburi lungi. Dar asa, conceptual, blatul acela de jos mi se pare foarte solicitat si doar 18mm sa sustina 200Kg am asa un feeling ca parca e cam putin. Oare sa pun doua placi jos ?
Pe partea electrica, habar n-am inca de toate tipurile de neoane. Nu vreau deocamdata sa tin plante imposibil de tinut  ci cele clasice - anubias, cabomba, echinodorus. Stiu insa ca vreau un covor verde in acvariu, deci ar trebui suficienta lumina cat sa asigure necesarul plantutelor acelea de covor. De unde ar trebui sa incep ?
Multumesc de raspunsuri 
|
 |
|
Da, si eu cred la fel, n-are treaba cu CO2.
Aparea si in acvariu mare cand dadeam hrana congelata.
Ca diferenta intre cele doua acvarii (imi place sa tin 2 ca sa pot sa compar):
In cel fara pojghita aceasta:
a) am un mopan
b) anubias + echinodorus.
c) alt substrat (Sera) fata de Tetra din acvariul cu pojghita.
d) o planta din aceea care face frunze luuuuungi si subtiri (elo
In cel cu pojghita am insa
a) cryptocorine.
b) melci mici rotunzi (nu lunguieti).
In ambele am cabomba.
O fi ceva de la astea. Caci aceiasi mancare o dau, si acelasi CO2, si cam la fel de des fac curat, etc.
|
 |
|
@ady: Neon Tetra Disease pare a fi boala care duce la decolorare si apoi la probleme de inot ( http://freshaquarium.about.com/cs/disease/p/neondisease.htm )
Nu lasa pestii care mor in apa mult, cat ceilalti sa manance din ei. De tetrazone am citit ca ataca pestii in dificultate (nu mai stiu unde, dar erau descrisi ca pesti de card si destul de agresivi intre ei, cat si cu ceilalti) si in felul asta se infecteaza si ei. Neonii sunt mai cuminti si sanse mai mici sa se imbolnaveasca.
|
 |
|
E o variatie in consistenta peliculei, dar am sesizat ca devine mai intensa dupa ce scade brusc populatia de melcuti din aia mici si maro (rotunzi).
La CO2, nu am avut mereu grija sa am bomba fresh, si cred ca a stat si 2 saptamani fera asta. Dar n-am fost atent, cu toate ca daca ar fi disparut cred ca sesizam asta.
N-o sa mai pun bomba o vreme (mai mult de 2 sapt. insa nu ma lasa sufletul de plante) sa vedem cum se comporta
Dar si eu repet: Aceiasi bomba, aceiasi compozitie, am si la acvariu de 54L, dar acolo nema mazga din asta.Si de aceea eram cumva sceptic.
De Iron Bacteria vad ca toti zic ca e rosiatica. Uf.
|
 |
|
Hehe, now we're onto something!
Din link-ul dat de Lofty:
"There is another type of surface film caused by the Eisenbacteria (Iron bacteria). This film appears to be whitish, much thinner and breaks easily. Improving surface agitation will help in combating this kind of film."
Intr-adevar, e albicios (si nu greeny cum zice de celalalt surface scum), si se fisureaza foarte usor, pana si un fulg din ala de mancare o rupe (din nou, fata de celalalt care zic ei, nu se rupe nici cand pui degetul pe ea).
Thanks,
|
 |
|
[Si scuzati de postul dublu, dar am uitat sa raspund legat de stratul maroniu]
Nu cred ca e mizerie de la pesti - si stiu ca din poza nu se vede foarte bine, dar mizeria (sau ce-o fi) nu este la contactul dintre pietre si apa, ci la contactul dintre pietre si geam undeva la 5-6mm mai jos de fundul apei.
Am incercat sa fac o poza si sa delimitez cu albastru unde se termina apa si incepe pietrisul - ca sa va faceti o idee de adancimea unde apare stratul asta:

|
 |
|
|
|